en sitten päässyt kunnalliseen nukutushoitoon. itkettää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkettää

Vieras
mun parisuhde ihan paskalla tolalla kun mun mies ei pysty suuteleen mua eikä rakasteleen mua kun mun hampaat kamalassa kunnossa.
rakastaa mua kyllä, mutta...
mulla on hirveä fobia, 10vuoteen en ole käynyt hammaslääkärissä koska mua ei uskottu kun sanoin ettei puudutteet tehoa ja et sattuu. hammaslääkäri naureskeli että tyttö hyvä, eikä satu ja poras vaan kovempaa.
nyt näiden vuosien jälkeen mieheni kohtelu sai mut täristen menemään yleislääkärin vastaanotolle. hän antoi rauhoittavia että pystyin menemään tarkistukseen hygienistille, joka totesi että hampaani ovat todella huonossa kunnossa. itkin rauhoittavasta huolimatta koko ajan vaikka hampaisiini ei edes koskettu.
he konsultoivat sitten kuntamme anestesiahoidosta vastaavia henkilöitä, jotka tyrmäsivät heti että pelko ei ole syy jolla pääsee nukutushoitoon.
he eivät myöskään suostuneet kirjoittamaan lähetettä sairaalaan nukutushoitoon. yksityisellä remontti tulis maksamaan 4000-5000? ja mulla ei todellakaan ole sellaisia summia, tyhjästä on paha nyhjästä ja lainaakaan tuskin saan kun ei ole vakituista työpaikkaa.
että kiitos paskan hammaslääkärin mä olen menettänyt elämässäni kohta kaiken, hampaista parisuhteeseen.

Hammaslääkäriä ei hyvällä tuurilla tarvi koko elämänsä aikana jos huolehtii hampaista ihan itekki. Eli pesee kaks kertaa päivässä, käyttää lankaa, jne. Että kyllä sitä vikaa on hampaitten omistajassa eikä hammaslääkärissä, jos hampaat on pilalla.
Mut itse asiaan, eikö vois pikkusen kerrallaan hoidattaa niitä ongelmia pois vaikka sitte yksityisellä, ettei kertarysäyksellä kaikkea? Tiän mitä hammaslääkäripelko on, mulla on ihan jumalaton pelko itelläniki mut miehen tuella olen uskaltanu käyvä.

En mäkään käynyt hammaslääkärissä varmaan 8 vuoteen... ja hampaat hyvässä kunnossa silti. Tuossa on kyse hoitamattomista hampaista ja hoitamattomasta fobiasta eikä huonosta hammaslääkäristä.

oudolta kuulostaa, kyllä meidän sairaalassa laitetaan anestesiaan jos noin voimakas pelko... outoa ettet saanut lähetettä. Soitapas suoraan sairaalaan ja kysy miten edetä, tai mene vaikka yksityislääkärille joka kirjoittanee sulle sairaalaan lähetteen.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Hammaslääkäriä ei hyvällä tuurilla tarvi koko elämänsä aikana jos huolehtii hampaista ihan itekki. Eli pesee kaks kertaa päivässä, käyttää lankaa, jne. Että kyllä sitä vikaa on hampaitten omistajassa eikä hammaslääkärissä, jos hampaat on pilalla.
Mut itse asiaan, eikö vois pikkusen kerrallaan hoidattaa niitä ongelmia pois vaikka sitte yksityisellä, ettei kertarysäyksellä kaikkea? Tiän mitä hammaslääkäripelko on, mulla on ihan jumalaton pelko itelläniki mut miehen tuella olen uskaltanu käyvä.

mulla on sellainen hammasluu, että jo lapsena mulla oli reikiä hampaissa vaikka pestiin kaksi kertaa päivässä ja karkkipäivä kerran viikossa.
koko tämän kymmenen vuotta olen pessyt hampaat aamuinilloin, mun hampaat vaan murenee suuhun!! että hampaiden omistajassa on todellakin vikaa, mutta oli kyllä hammaslääkärissäkin joka ei kuunnellut potilastaan!
mä en pelkoni takia pysty käymään tuhansia kertoja hammaslääkärillä, haluan suun kerralla kuntoon niin olis sitten helpompi alkaa käydä vaikka puolen vuoden välein kontrolleissa.

Mä pääsin joskus lähetteellä Turun yliopiston hammaslääketieteenlaitokselle poistattamaan viisuria. Tropit oli kyllä semmoset ettei kukaan voi väittää ettei tehoais

ilmeisesti pelkäät hammaslääkäriä enemmän kuin kuolemaa. jos saat rauhoittavaa ja puudutusta, pitäisi sen riittää veronmaksajien rahoilla. osamaksudiili yksityisen kanssa ja mene töihin, että saat rahaa nukutukseen. kolmas vaihtoehto hoidattaa hampaat virossa, n. 5 kertaa halvemmat hinnat.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
ilmeisesti pelkäät hammaslääkäriä enemmän kuin kuolemaa. jos saat rauhoittavaa ja puudutusta, pitäisi sen riittää veronmaksajien rahoilla. osamaksudiili yksityisen kanssa ja mene töihin, että saat rahaa nukutukseen. kolmas vaihtoehto hoidattaa hampaat virossa, n. 5 kertaa halvemmat hinnat.

puudutteet ei tehoa muhun. eikä vissiin rauhoittavatkaan kun itkin silti.
olen töissä, mutta määräaikainen.
en uskalla virossa hoidattaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:

mulla on sellainen hammasluu, että jo lapsena mulla oli reikiä hampaissa vaikka pestiin kaksi kertaa päivässä ja karkkipäivä kerran viikossa.
koko tämän kymmenen vuotta olen pessyt hampaat aamuinilloin, mun hampaat vaan murenee suuhun!! että hampaiden omistajassa on todellakin vikaa, mutta oli kyllä hammaslääkärissäkin joka ei kuunnellut potilastaan!
mä en pelkoni takia pysty käymään tuhansia kertoja hammaslääkärillä, haluan suun kerralla kuntoon niin olis sitten helpompi alkaa käydä vaikka puolen vuoden välein kontrolleissa.

Se pelkoki hälvenee siinä käyntien lomassa. Vielä vuosi sitte mie en antanu hammaslääkärin koskea ees minun suuhun, annoin vain kattoa varovasti ko viisurin kans oli ongelmia. Ja muutamia kertoja kävin saman asian takia, viimeksi jo uskalsin sitte siihen tuoliinki (rauhottavia nauttineena ) ja suostuttelun jälkeen avasin jopa suunki sille. Puudutti (per*ele ) ja kiskasi hampaan pois :laugh:
Nyt tuntuu että saattaisin ehkä uskaltaa käyvä ilman että mies on mukana... Varmaan kyllä taas sais hammaslääkäri maanitella. Mut silti.

Ei niistä asioista kannata tehä mielessä vaikeampia ko mitä ne oikeasti on. Tiän että tuntuu pahalta ja ymmärrän pelon mut pittää se päästä niskan päälle sillekki.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
mutta on tuo mieheltäski outoa, ettei voi rakastella..

En mäkään mitään intiimiä touhuaisi, jos kumppanilta mätänisi hampaat suuhun. Ootko koskaan haistanut mätäsuun hengitystä? Yök!

No en mäkää jos mun miehellä olis. Mut olis piru irti jos mulla olis ko tilanne ja mies ei panis.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
mutta on tuo mieheltäski outoa, ettei voi rakastella..

joo voi se takaapäin panna, mut haluaisitko itse olla kasvokontaktissa sellaisen kanssa jonka henki haisee pahalta?

Hengen haisuun vaikutta kyllä muu asia kuin reikäiset hampaat. ..tulehdukset nielussa tai ikenissä ja ne taas pysyy poiss a peseällä, bakteerienn liikakasvu kokele sitä b12 : sta josko sitten onnistuisi seksi

Miten niin ei puudutteet tehoa?

Mun mies pääsi semmoiseen ei nukutus, mutta lääkityshoitoon.
Itse sanoi että sattui silti, mutta hammaslääkäri sanoi mun miehen olleen ihan pihalla. Kieltämättä olikin ihan pihalla kun menin hakemaan, varmaan vastasi jotain 3 promillen humalatilaa :whistle:

Kokeile vielä uudestaan saada päätöstä.

Mulla itsellänikään ei puudutukset tehonneet, se taas johtui siitä että jännitin niin pirusti (siis pelkäsin) sitten yksi hammis keksi, että laittoi mulle kunnolla puudutetta, pisti takas odotusaulaan ja otti toisen potilaan välissä, johan kerkesi puudutteetkin alkaa vaikuttamaan.

tajuatko, että huonot hampaat voivat tappaa? Virossa toimii myös ihan suomalaisia hammaslääkäreitä.

Yhteistyössä