en sitten päässyt kunnalliseen nukutushoitoon. itkettää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja jjjj:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
ilmeisesti pelkäät hammaslääkäriä enemmän kuin kuolemaa. jos saat rauhoittavaa ja puudutusta, pitäisi sen riittää veronmaksajien rahoilla. osamaksudiili yksityisen kanssa ja mene töihin, että saat rahaa nukutukseen. kolmas vaihtoehto hoidattaa hampaat virossa, n. 5 kertaa halvemmat hinnat.

puudutteet ei tehoa muhun. eikä vissiin rauhoittavatkaan kun itkin silti.
olen töissä, mutta määräaikainen.
en uskalla virossa hoidattaa...

Niitä puudutteita ja rauhottavia on erilaisia. Kyllä tehoaa. Sovit hammaslääkärin kanssa, että odottaa ja lisää puudutetta, jos ei oo tehonnut, lopettaa heti jos vaikka nostat kättäsi. Joskus voi puudutetta joutua laittamaan enemmän, jos on oikein tulehtunut hammas, mutta sittenkin puutuu kyllä. Usko vaan, sulla on silloin ollut hyvä tuuri, kyllä se hyvinkin voi sujua.

Mulla on joskus lisätty puudutetta, kun ekaks ei ole auttanut ja kyllä se puudutteen lisäys vaan auttoi.

no mutta sepä on kivat sulle. kaikille ei auta.

ilmeisesti pelkäät hammaslääkäriä enemmän kuin kuolemaa. jos saat rauhoittavaa ja puudutusta, pitäisi sen riittää veronmaksajien rahoilla. osamaksudiili yksityisen kanssa ja mene töihin, että saat rahaa nukutukseen. kolmas vaihtoehto hoidattaa hampaat virossa, n. 5 kertaa halvemmat hinnat.

Miten niin ei puudutteet tehoa?

jaa-a, ne ei tehoa. ei tehoa hammaslääkärissä, ei synnytyksessä... ne ei saavuta "huipputehoaan" ja hiipuu tosi nopeesti pois.
Yleensä tuo tapahtuu ihmiselle, joka on vuositolkulla vetänyt kaikki huumeista viinaan ja pillereihin. Silloin on semmonen toleranssi, että hevosen annoskaan ei tainnuta.

Luin just tuosta aiheesta kirjasta: Minä Ozzy.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hammashoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
tottakai ne tehoo.. sä vaan oot niin pahasti tuon fobian vallas et luulet ettei tehoo.

just joo, sähän sen voitkin sanoa!!
selitä miksei mulle tehonnut puudutusaine synnytyksessäkään??
miksi se aine ei tehonnut hammaslääkärissä silloin kun en vielä pelännyt??!!

NO kyllä se tehoo, ota lunkisti. Pyydä enemmän... En oo täällä vielä ketää nähny kelle ei tehois

kun EI TEHOA.
hittovie kun sitä on ihan AMMATTILAISET ihmetelly niin ei teidän tarvii sitä enää kyseenalaistaa, kai mä nyt itse tiedän jos muhun ei puudutteet tepsi tarpeeksi hyvin!!!

Sä oot kyllä tosi äkäinen ja munan puutteessa! Mene nyt ihmeessä sinne yksityiselle ja hoidata ne hampaas kuntoon. Etkö tajua että koko perhees kärsii tuosta?

KAI MÄ NYT SAATANA TAJUAN!!!! MUA PELOTTAA, VITUTTAA JA ITKETTÄÄ!!! PELKÄSTÄÄN TOI TARKISTUKSESSA KÄYNTI OLI MULTA VALTAVA PONNISTUS, HAEN TUKEA JA APUA JA MUT KÄSKETÄÄN MIELENTERVEYSTOIMISTOON JA HAUKUTAAN. kääntäkää vaan veistä haavassa ;(
haukkukaa toisianne, mä en tätä paskaa enää halua lukea.

:(

ap, sulla on niin kova fobia että kannattaa hoidattaa se pois! Ihan aiheellista on ehdottaa että hakisit siihen apua, mutta katsot kaikki haukkumisena jotka eivät voivottele. Totta kai se on kamalaa kun on tuollainen fobia ja hampaat putoaa suusta. Mutta ei sun fobiasi koskaan parane jos et tee asialle jotain!

Niitä puudutteita ja rauhottavia on erilaisia. Kyllä tehoaa. Sovit hammaslääkärin kanssa, että odottaa ja lisää puudutetta, jos ei oo tehonnut, lopettaa heti jos vaikka nostat kättäsi. Joskus voi puudutetta joutua laittamaan enemmän, jos on oikein tulehtunut hammas, mutta sittenkin puutuu kyllä. Usko vaan, sulla on silloin ollut hyvä tuuri, kyllä se hyvinkin voi sujua.

ANTEEKSI tietenkin sulla on ollut huono tuuri. Ja rahottavia on ainakin erilaisia. Voitko käydä vaikka sen hygienistin kanssa keskustelemassa jos pelko hellittäisi?

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hammashoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
tottakai ne tehoo.. sä vaan oot niin pahasti tuon fobian vallas et luulet ettei tehoo.

just joo, sähän sen voitkin sanoa!!
selitä miksei mulle tehonnut puudutusaine synnytyksessäkään??
miksi se aine ei tehonnut hammaslääkärissä silloin kun en vielä pelännyt??!!

NO kyllä se tehoo, ota lunkisti. Pyydä enemmän... En oo täällä vielä ketää nähny kelle ei tehois

kun EI TEHOA.
hittovie kun sitä on ihan AMMATTILAISET ihmetelly niin ei teidän tarvii sitä enää kyseenalaistaa, kai mä nyt itse tiedän jos muhun ei puudutteet tepsi tarpeeksi hyvin!!!

Sä oot kyllä tosi äkäinen ja munan puutteessa! Mene nyt ihmeessä sinne yksityiselle ja hoidata ne hampaas kuntoon. Etkö tajua että koko perhees kärsii tuosta?

KAI MÄ NYT SAATANA TAJUAN!!!! MUA PELOTTAA, VITUTTAA JA ITKETTÄÄ!!! PELKÄSTÄÄN TOI TARKISTUKSESSA KÄYNTI OLI MULTA VALTAVA PONNISTUS, HAEN TUKEA JA APUA JA MUT KÄSKETÄÄN MIELENTERVEYSTOIMISTOON JA HAUKUTAAN. kääntäkää vaan veistä haavassa ;(
haukkukaa toisianne, mä en tätä paskaa enää halua lukea.

JOs elkkä tartkistus käynti pelottaa noin paljon niin olisiko oikeasti hyvä käydä puhumassa jonkun kanssa. kyse on pelkotilasta ja vaikka siihen auttaisikin nuijanukutus hetkellisesti niin mitäs sitten jos tulee joskus paniikki käynti hammaslääkärissä, esim lyöt hampaaasi johonkin ja joudut käytä ne pikaseen hoidattamassa. JOs ajattelet tulevaisuuttasi niin ihan itsensä vuoksi olisi hyvä hakea helpotusta pelkotiloihinsa, johtuu ne sitten mistä vain.

Alkuperäinen kirjoittaja LEEGOT:
voi kkkeliskuuu... ihan on hauska juttu, sain päivän nauruannoksen. kiitos sulle harvahammas ap! vai ei pysty ukko suutelee ja parisuhde paskana niinku hampaatki....

no ei mua ainakaa naurata tuon ap:n tilanne, vaikka ite en ymmärräkään, miten voi olla pienempi paha hetken kipu kun mahd. kuolema johonki tulehdukseen. Mutta Sun täytyy olla todella ilkeä, et saat iloa toisen kärsimyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen johon ei tehoa:

Mulla on joskus lisätty puudutetta, kun ekaks ei ole auttanut ja kyllä se puudutteen lisäys vaan auttoi.

no mutta sepä on kivat sulle. kaikille ei auta.

Onko hammaslääkäri kertonut puudutetta laittaessa että sitä voi lisätä?Onko lisäyksen jälkeen sanonut että nyt on menossa max annos?
Pelko muuten voi lisätä kivun tunnetta.Eli jos saa pelon hallintaan, niin kipu voi olla pienempää ja jospa se puudute silloin voisi tehota?Onko tästä ollut koskaan puhetta?Ymmärrän kyllä pelkosi ja kammosi.Itsekään en anna hammaslääkärissä tehdä toimenpiteitä jos ei puuduteta.

:hug: toi on kyl kauhee tilanne..mäki pelkään mut muhun onneks tehoo puudutteet.. mulla on 2reikää enää ja yks viisaudenhampaanpoisto mut ne menee onneks elokuuhun..huh.. :D

Kantsisko sun kuiteski kysyä pankista lainaa? Onko sun miehes töis? Meinaan et mä sain opiskelijana 9000e autolaina...

Kannattaisi lähteä hoitamaan tosiaan tuota pelkotilaa. Ja sitä kautta kokeilla sitten normaalia hammaslääkäriä ja tosiaan siten, että hoito lopetetaan heti jos kipua tuntuu. Sinun on päästävä normaalille tasolle tuon hammaslääkäripelkosi kanssa tai kohta joudut hankkii ne monen tonnin tekarit!

Alkuperäinen kirjoittaja jooo:
voi kkkeliskuuu... ihan on hauska juttu, sain päivän nauruannoksen. kiitos sulle harvahammas ap! vai ei pysty ukko suutelee ja parisuhde paskana niinku hampaatki....

no ei mua ainakaa naurata tuon ap:n tilanne, vaikka ite en ymmärräkään, miten voi olla pienempi paha hetken kipu kun mahd. kuolema johonki tulehdukseen. Mutta Sun täytyy olla todella ilkeä, et saat iloa toisen kärsimyksestä.

siiskun mä en oikeesti usko että tää on edes totta, ihan keksitty juttu, hei!

:o Mitäs nauramista tuossa on?Ei tarvitse olla ilkeä!! Mä ymmärrän kyllä että ap:n tilanne on sietämätön.

Alkuperäinen kirjoittaja aapeelle:
Mene yksityiselle tarkistukseen, kerro pelosta etukäteen. Kerro että peilin lisäksi sun suuhun ei laiteta mitään. Röntgenkuva on syytä ottaa.

Kun tuon tarkastus on tehty, voidaan tehdä hoitosuunnitelma ja kustannusarvio. Lahdessa ainakin Oral-hammaslääkäreillä on tosi hyvä "pelkopoli", voin suositella omasta kokemuksesta. Saa sellaisen tömäyksen ettei varmasti tiedä mistään mitään =)

Ja KUN tilanne on tiedossa, voi miettiä miten rahat saa kasaan ja lääkäri voi katsoa mitkä olisi tehtävä ekana.

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja jooo:

siiskun mä en oikeesti usko että tää on edes totta, ihan keksitty juttu, hei!

Miksei voisi olla totta?Kyllä sellasia ihmisiä on joilla hampaat mätänee suuhun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ongelmasi taitaa olla enemmänkin fobian hoitamattomuus kuin hammashoidon toimimattomus.

Siltä vaikuttaa! Jospa ap lähtisit hakemaan ensin apua siihen! Tuohan on oikeasti vakavaa. Psykologin juttusille vaan. Toinen vaihtoehto on itse kiltisti maksaa nukutus, mutta ei se yksi nukutus paljon auta, jos purukaluso on ihan mätänemispisteessä.

Alkuperäinen kirjoittaja aapeelle:
Mene yksityiselle tarkistukseen, kerro pelosta etukäteen. Kerro että peilin lisäksi sun suuhun ei laiteta mitään. Röntgenkuva on syytä ottaa.

Kun tuon tarkastus on tehty, voidaan tehdä hoitosuunnitelma ja kustannusarvio. Lahdessa ainakin Oral-hammaslääkäreillä on tosi hyvä "pelkopoli", voin suositella omasta kokemuksesta. Saa sellaisen tömäyksen ettei varmasti tiedä mistään mitään =)

Ja KUN tilanne on tiedossa, voi miettiä miten rahat saa kasaan ja lääkäri voi katsoa mitkä olisi tehtävä ekana.

:hug:

Ensinnäkin ap:lle :hug: . Mielelläni soisin sinulle sen hampaidenhidon nukutuksessa.

Mutta jos se ei kerta ole mahdollista niin suosittelen tätä yllä olevaa vaihtoehtoa. Varmasti pelkopotilasiiin erikoistuneella yksityis-hammaslääkäriasemalla pelkosi otetaan erilailla huomioon ja voidaan edetä sen mukaan.

Ai ap:en suuhun ei edes tehoa johtopuudutus vai? Mulla on varmaan porattu 20 reikää, osa olleet niin isoja että puolet ja enemmänkin puuttunut hampaasta. Ja ainoa kerta kun on sattunut oli juurihoidossa sillon joutui laittaa 3-4 kertaa puudutusta lisää, ja oma mielipiteeni koko toimenpiteestä on se että mielummin sitä synnyttää lapsen ilman puudutuksia kun lähtee uudestaan juurihoitoon puudutuksilla. Mutta eipä mun mielestä kuulu mitään nukutushoitoja saada veronmaksajien maksamina, kyllä olisi mullekin kelvannut. Ei todellakaan ollut mitään herkkua käydä siellä se n30 kertaa jos vaihtoehtona on se että kaikki tehtäis kerralla.

millä perusteella sinne sit pääsee? itsellä sama edessä, joko yksityisellä tai kunnallisella, mutta ei kai tarvii sit ees haaveilla kunnallisesta.. :(

ihme porukkaa täällä muutenkin, aivan törkeitä vastauksia ja räikeää väittelyä ja suurinosa näköjään lukutaidottomiakin ;)

Ei ihme että ap ei halua enää lukea vastauksia täältä. Ehkä pari vastaajaa on hieman ymmärtänyt ap:n pelkoa. Muut vastaukset turhaa tilantäyttöä. Vaikka ap ei lukisikaan enää tätä, niin jos jollekkin toiselle olisi apua. Toivottavasti saat ap apua tilanteeseen. Tuo yksityisellä arviointi ei ollut ollenkaan huono ehdotus, varsinkaan pelkopotilaisiin erikoistunut. Itse löysin tuttavan suosituksella asiantuntevan ja luotettavan hammaslääkärin, jonka kanssa hoidot ovat sujuneet huomattavasti hallitummin ja helpommin kuin koskaan. Yksityinen saa elantonsa asiakkailtaan joten se kohtelukin on täysin eriluokkaa ;)

ap voimia sulle ja hae nyt äkkiä apua tohon fobiaas!ittellä kova pelko vaikka hyvin se lääkäri hommansa hoitikin ei kunnolla puutunut kun oli mätää ja puristin tosissani sitä penkkiä etten olis karkuun juossu ja kiilan lykkäs suuhun etten pure sen tohtorin sormia poikki!! ja hoidata hampaasi mahdollisimman pian niin itsesi kuin perheesikin tähden.

Yhteistyössä