En tajua mitä ystäväni haluaa yhteydenpidolta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästyttää

Vieras
Hän on siis saanut lapsen puoli vuotta sitten, ja sen jälkeen on kaikki kommunikointi muuttunut todella vaikeaksi.

Hän ei oikeastaan ikinä soita minulle tai lähetä tekstareita. Ja sitten jos minä yritän soittaa tai viestittää, niin ikinä ei tunnu olevan sopiva hetki.

Ja samalla kuitenkin, jos en hetkeen ole soittanut hänelle, niin heti tulee ihmettelyä, että mitä minulle on tapahtunut, kun ei mitään kuulu.

En nyt vaan tajua. Että kun vaikuttaa siltä, että hän haluaa pysyä yhteyksissä, mutta sitten ei kuitenkaan halua.

Löytyisikö apuja niin päin, kun avopari sai lapsen niin ystävät lopettivat yhteydenpidon? Kokemusta löytyy sellaisesta.

Mutta itse asiaan.
Vauva voi viedä aluksi voimia ja sekoittaa koko maailman. Joskus itse en ehdi kuin ottaa puhelimen käteen, kun vauva jo järjestää ohjelmaa ja vie huomion. Eikä kovin mukavaa ole soitella ja pakottaa ystävää kuuntelemaan kakkajuttuja lepertelyineen. Koeta sopia ystäväsi kanssa joku tietty päivä viikossa tai pari kolme kertaa kuussa jolloin voisitte soitella tai tavata. Tavallaan kalenteriin merkitty aika muistuttaa ystävääsi ja hän pystyisi varaamaan rauhallisen hetken keskittyäkseen sinuun. Jos ystävälläsi on puoliso apuina, niin luulisi aikaa löytyvän hetkeksi ja halujakin tavata sinua. Niin ne lähes kaikki pienen vauvan äidit unohtavat ajantajun ja ystävien merkityksen. Anna aikaa ja anteeksi hänen ajattelemattomuutensa. Kyllä varmasti haluaa pitää yhteyttä sinuun ja tarvitsee aikuista seuraa aikuisten juttujen merkeissä vielä monta kertaa.

Ihan normaalia on. Ystäväpiiri vaihtuu hetkeksi niihin, joilla on myös samanikäisiä lapsia. esim. perhekahvilan kautta, jos käyvät siellä.

Yhteistyössä