Alkuperäinen kirjoittaja Jeps:
On se hyvä etu on palsta jolta naisvaltaisen alan työantajakin kuulee totuuden. Tiesinpä minä tämän jo mutta eipä tarvitse uskoa selityksiä.
Noh, mulla on viime vuodelta tasan 4 poissaolopäivää, omien ja kahden lapsen sairauksien vuoksi, vanhimman yli 10-vuotiaan sairauksien vuoksi, en saakaan olla kotona sairaana.
Ja kerropa sinä sitten kumpi sinusta on parempi. Sitoutunut työntekijä, joka tekee jopa kotoa sairaana, tai lasten sairastaessa niitä töitä joita pystyy. Joka vuorottelee miehensä kanssa, jopa saman päivän aikana, että tärkeät kokoukset yms. tulee hoidettua. Vai se joka on yhtäjaksoisesti sen 3 päivää hoitamassa lapsia. Kun lain kirjaimen mukaan sairaan lapsen hoito-oikeus kai päättyy, jos käyn palaverissa tiistaina, kun lapsi on sairastunut maanantaina. Oma työnantajani ottaa mut mieluusti siihen palaveriin tiistaina, kuin että siirtäisi kaikkien muiden ohjelmia, ja antaa mun hoitaa keskiviikkona tarvittaessa lasta.
Niin ja meillä muuten lapsia olisi jäänyt hoitamaan lasten isä, jollei mulle olisi iskenyt kuume. Nyt mulla painaa deadline päälle, ja todennäköisesti keskiviikkona töissä tärkeässä palaverissa, ja sitten pitkä ilta päälle, jotta saa hommat tehdyksi. Meillä muutenkin kalenterin kanssa katsotaan, kumpi voi olla pois, ja mitä asiota pitää tulla hoidetuksi. Eli meillä oli arvioitu, että mun on tärkeämpi olla töissä ma ja ti, kuin miehen ja molemmilla keskiviikko-aamuna palaveri, josta ei voi olla pois. Eli siihen sitten soitetaan apua. Mun työnantajani kustantaa sairaalle lapselle myös hoitajan kotiin, mutta sitä ei ole silti pakko ottaa. Ja meillä ensisijainen vaihtoehto on vanhempi.
Yskin tässä juuri keuhkoja pihalle, kuumetta edelleen se 38, eli en ole työkykyinen huomennakaan. Harmi vaan etten pysty tekemään tuota hommaa kotoa, ne mappaykset olisivat kyllä onnistuneet puolikuntoisena täältäkin, eikä olisi niin paljon muuta tekemistä sitten enää jäljellä.