En tiedä kehtaanko pyytää äidiltäni lastenhoitoapua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäselvää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäselvää

Vieras
Äitini on usein sanonut, että nyt kun lapset on isoja, on hänellä aikaa itselleen. Ja että nyt hänellä on aikaa rentoutua, matkustella jne. Äitini on nyt työttömänä... mutta en kehtaa koskaan pyytää häneltä lapsenhoitoapua, koska hän on niin usein mainostanut miten haluaa nyt nauttia omasta ajastaan... Muutaman kerran äitini on hoitanut lastamme, jos minulla ja miehellä on ollut yhtä aikaa menoja. Ei ole kyllä yhtään empinyt tai ollut kieltäytymässä noista hoitokeikoista, kun on kysytty... mutta eipä ole itse kyllä enää tarjoutunutkaan myöhemmin hoitoavuksi. Aloitan syksyllä taas työt ja ensin ajattelin, miten ihanteellista pienen lapsen kannalta olisi olla mummullaan hoidossa.. mutten tosiaan edes kehtaa pyytää äidiltäni moista -sehän olisi hänelle paluu entiseen, jota hän ei tahdo. Äitini kyllä selvästi rakastaa lastamme ja aina kun näkee haluaa sylitellä jne... Mutta on sanonutkin, miten helppo olla mummuna, kun ei ole koko ajan vastuussa lapsesta... En nyt siten tiedä viitsinkö koskaan pyytää lastenhoitoapua...

Jos sinä töihin menet niin hoito se on minne lapsi kuuluu muiden lasten seuraan ja palkkaa saavan hoitotätin valvottavaksi. Mitä lapsen mummolla on tarjottavaa mihin hoitopaikka ei kykene, ei yhtään mitään, päinvastoin!

joo ei, anna mummun nauttia vapaudestaan. Ja normi päivähoidossa lapselle on paljon kavereitakin, saman ikäisiä. Kyllähän ne mummut voi välillä lasta hoitaa, mutta ei moni kokopäiväisesti halua.

Olisin kyllä ihan normaalin päivähoidon kannalla. Saisi mummu sitten ottaa lapsia luokseen oman mielen mukaan tuo jatkuva hoito on ihan eri asia.

Halutessaanhan mummu voisi sitten tarjota lapsille vapaapäiviä päiväkodista.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Juu ei, vie lapset ihan rehellisesti päivähoitoon.

niin, toki toki... mutta nyt tarkoitin, että kehtaanko pyytää apua muulloin. Esim. jos itse pitää hoitaa jotain asioita tai jos joskus haluan tuuletumaan tms...

Ei todellakaan kokopäivähoitoon mummolle! Jos ei mummo itse tarjoudu tai jotain.. Ei, ei. Mummolle hoitoon leffailtojen ym. ajaksi, mutta ei nyt sentään tuollaista!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei todellakaan kokopäivähoitoon mummolle! Jos ei mummo itse tarjoudu tai jotain.. Ei, ei. Mummolle hoitoon leffailtojen ym. ajaksi, mutta ei nyt sentään tuollaista!

juu, kuten sanoin, ei kokopäiväisesti, en sitä tarkoittanutkaan. kirjoitin epäselvästi...

Alkuperäinen kirjoittaja epäselvää:

niin, toki toki... mutta nyt tarkoitin, että kehtaanko pyytää apua muulloin. Esim. jos itse pitää hoitaa jotain asioita tai jos joskus haluan tuuletumaan tms...

joo kyllä mun mielestä voit pyytää. Eli siis jos lapsi on kokopäivähoidossa kunnallisella eikä mummulla kuten aluksi ymmärsin.

Kehtaa tietenkin. Mutta älä suutu, jos ei hänelle sovi. Ja riippuu siitäkin, kuinka usein jne. Ei sit olla marttyyria, jos mummolle ei sovi! Mutta kyllä luulisin, että haluaisikin viettää aikaa lastenlasten kanssa. On se kuitenkin ihan eri kuin omat lapset aikanaan.

Tottakai, ihan niin kuin aiemminkin. Valtaosalle mummuista on ihanaa vaihtelua viettää aikaa lastenlasten kanssa ja varmasti ymmärtävät että vanhemmilla on joskus menoja joille on mahdotonta/vaikeaa ottaa lapsia mukaan.

Yhteistyössä