En tiedä mistä hakea apua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alkup."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"alkup."

Vieras
Mulla ei ollut lapsena ketään, kehen olisin voinut luottaa. Kaikki hajos ympäriltä, vanhempien eroja ja uusia puolisoita, muuttoja paikasta toiseen, väkivaltaa, alkoholia.

Ja nyt tää kaikki heijastuu parisuhteeni. Yhdessä ooon ollut mieheni kanssa jo yli kymmenen vuotta, ja paljon on käytökseni muuttunut. Mutta silti epäilen häntä, luulen että hän katselee jokaista vastaantulijaa, pitää peliä muiden kanssa heti kun en ole näkemässä jne. Koen valtavaa menettämisen pelkoa.

Puhutaan paljon näistä jutuista, ihan avoimesti ja hän kyllä ymmärtää tilanteeni. Ennen olin väkivaltainenkin, kun kuvittelin ties mitä. Nykyään kyselen vaan typeriä, mutta osaan ne lopettaa suht ajoissa kun tajuan itsekin miten ääliö oon. Mä vaan haluaisin eroon näistä ajatuksistani, ja pystyä heittäytymään täysillä mukaan. Nyt seison koko ajan varpaillani, etten tipu korkealta jos/kun hän mua pettää/tai jättää.

Hyvä! Tiedostat selvästi ja hienosti mistä kiikastaa ja millainen vaikutus sillä on elämääsi. Aloita vaikka käymällä lääkärilläsi, joka antaa lähetteen edelleen psykiatrille tai mielenterveystoimistoon. Pääset puhumaan asioistasi ja saat neuvoja sekä vahvuutta kohdata nuo haasteesi. Sulla on hienosti ymmärrys itseesi, ota askel edemmäs ja käy puhumassa ammattilaisen kanssa.

Tsemppiä!

Tiedän niin tuon tunteen.. Isäni on alkoholisti ja hän pahoinpiteli ja petti äitiä. Itse en uskalla luottaa miehiin ollenkaan, joten parisuhteeni on aina mennyt pieleen. Jätän miehen jostain ihan typerästä syystä, ennenkuin hän ehtii pettää tai jättää. Nyt olen ollut muutaman vuoden yksin ja näin on parempi.
Toivottavasti teidän suhde kestää ja pystyt nauttimaan siitä.

[QUOTE="Lähihoitaja";22685626]Hyvä! Tiedostat selvästi ja hienosti mistä kiikastaa ja millainen vaikutus sillä on elämääsi. Aloita vaikka käymällä lääkärilläsi, joka antaa lähetteen edelleen psykiatrille tai mielenterveystoimistoon. Pääset puhumaan asioistasi ja saat neuvoja sekä vahvuutta kohdata nuo haasteesi. Sulla on hienosti ymmärrys itseesi, ota askel edemmäs ja käy puhumassa ammattilaisen kanssa.

Tsemppiä![/QUOTE]

Tiedostan, ja tässä on menty pieniä askelia eteenpäin koko ajan. Varmasti ikäkin auttanut, kun on oppinut tiedostamaan mistä nämä tulee ja miten niihin suhtautua. Mutta kyllä ne silti painaa, kun se on ainoa sellainen asia, mikä meidän suhdetta välillä rikkoo. Psykologin juttusilla olen muutaman kerran käynyt, mutta se on ihan hirveän kallista. :(

Alkuperäinen kirjoittaja mitä sitten;22685684:
Mutta onko epäilyksesi aiheetonta? yhä useampi mies vilkuilee toisia naisia ja jos kohdalle tulee joku sopiva niin sen tietää miten siinä käy.

On, todellakin. Mä tiedän ja tiedostan, ettei mieheni ikinä tekis mulle mitään sellaista. Hänellä on hyvin vahvat periaatteet, ja sellaiset pelit ei sovi ollenkaan niihin.

[QUOTE="reppana";22685668]Tiedän niin tuon tunteen.. Isäni on alkoholisti ja hän pahoinpiteli ja petti äitiä. Itse en uskalla luottaa miehiin ollenkaan, joten parisuhteeni on aina mennyt pieleen. Jätän miehen jostain ihan typerästä syystä, ennenkuin hän ehtii pettää tai jättää. Nyt olen ollut muutaman vuoden yksin ja näin on parempi.
Toivottavasti teidän suhde kestää ja pystyt nauttimaan siitä.[/QUOTE]

Kiitos.

Toivottavasti sä pystyt vielä löytämään kumppanin ja luottamaan häneen. Vaikeaa tää on, mutta mä en halua tätä suhdetta kaataa näin typerään juttuun. Voimia!

Yhteistyössä