en tiedä mitä tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
olen eronnut miehestäni puoli vuotta sitten ja odotan hänen lasta.nykyään seurustelen toisen kanssa ja synnytys lähestyy.olen menossa tämän nykyisen kanssa synnyttämään,mutta entinen mies haluaisi tulla mukaan,eikä suostu ymmärtämään etten halua häntä sinne.itse hän sanoi erotessa ettei kiinnosta koko lapsi.meillä on ennestään kaksi pientä lasta joita hän tapaa säännöllisesti.

Valitse itse synnytykseesi henkilö, jonka sinne tueksesi haluat... isä voi tavata vastasyntyneen kyllä myöhemminkin. Mun mielipide... kun olette kuitenkin eronneet.

No jos kerta ei kiinnostanut se lapsi silloin, niin ei tartte nytkään kiinnostaa. Ei sun tartte häntä ottaa sinne mukaan. Hän yrittää selkeästi astua nykyisen kumppanisi ylitse! Selvä tapaus. Jos on kerta jo aiemmin haistattanut koko asialle, niin ihan turha se on nyt enää vikistä!

HÄnellä on kaiketi tapaamisoikeudet ja muut, mutta käsittääkseni se ei ulotu synnytyssaliin =D

No se on sen lapsen isän. Mun mielestä sillä on oikeus tulla synnytykseen jos haluaa. Lapsi on ihan yhtä paljon sen kun sunkin. Ja se on lapsellista, että tällä tavoin yrität kostaa nyt sille kun se on joskus sanonut pahasti. Eikö se ole hyvä asia että mieli on muuttunut ja haluaakin olla lapsensa kanssa?!

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
onhan toi nyt ymmärrettävää et haluaa tulla oman lapsen syntymään..mut siis kiinnostaa edelliset lapset mut nyt tää uus ei kiinnosta!!??

itse sanoi eron yhteydessä et jos lähden niin hän ei osallistu millään tavalla vauvan elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
onhan toi nyt ymmärrettävää et haluaa tulla oman lapsen syntymään..mut siis kiinnostaa edelliset lapset mut nyt tää uus ei kiinnosta!!??

itse sanoi eron yhteydessä et jos lähden niin hän ei osallistu millään tavalla vauvan elämään.

Mie en ainakaan ottaisi mukaan... Ihan turha olisi ukon vikistä. Iteppä on valinnu tiensä, ni kärsikööt.. Oot onnellinen uudesta suhteesta ja otat hänet mukaan synnytykseen. Entistä ukkoo ei tarvii ottaa sinne jos et haluu. Se on sinun päätettävissä, ei hänen.

Alkuperäinen kirjoittaja paskat:
Kyllä se on synnyttäjä joka päättää kuka siellä synnytyksessä on mukana!!!! Olkoot kuinka isä vain...

No tottakai näinhän se menee, mutta helvetin itsekästä sanon minä. Ottaa sinne nyt jonkun uuden ihastuksen jonka on tuntenut alle ½ vuotta (vai tapailitko sitä jo kun olit eksäsi kanssa? ) ja jättää lapsen isän asian ulkopuolelle! Mä en muutenkaan käsitä tätä nykymaailman menoa. Sä tulet raskaaksi sun miehellesi mutta päätitkin sitten erota ja lähteä jonkun uuden ihastuksen matkaan ja nyt sitten uuden isän pitäisi saada leikkiä isää uudelle lapselle vaikka sen oikea isäkin haluaisi olla sille isä?! En vaan ymmärrä miten raskaanaolevan naisen päässä liikkuu jos sillonkin pitää miehiä metsästää eikä sen lapsen isä kelpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja suhmura-81:
Mie en ainakaan ottaisi mukaan... Ihan turha olisi ukon vikistä. Iteppä on valinnu tiensä, ni kärsikööt.. Oot onnellinen uudesta suhteesta ja otat hänet mukaan synnytykseen. Entistä ukkoo ei tarvii ottaa sinne jos et haluu. Se on sinun päätettävissä, ei hänen.

Ap on itse lähtenyt. Mies ei häntä jättänyt joten miten mies on muka itse valinnut tiensä?

En mäkään varmaan haluaisi miestä mukaan, jonka kanssa en enään olisi hyvissä väleissä. En tiedä onko isällä mitään oikeuksia saliin tulla, jos vaimo ei halua. Mutta ei kait kukaan kiellä häntä odottamassa salin ulkopuolella ja tulla tervehtimään vastasyntynyttä hänen synnyttyään.

Eikös sen synnytyksessä mukana olevan henkilön kuulu olla "tukihenkilö" äidille? Kyllähän jotkut ottavat mukaan oman ystävänsä, vaikka lapsen isä olisikin kuvioissa mukana, koska kokevat saavansa enemmän tukea naispuoliselta ystävältä. Joten itse ajattelisin kummasta henkilöstä on enemmän itselle tukea siinä tilanteessa. Toki lapsen isällä on oikeus lapsen synnyttyä olla mukana tämän elämässä ja etenkin lapsella on oikeus omaan isäänsä!

Alkuperäinen kirjoittaja sori mutta:
Kyllä se on synnyttäjä joka päättää kuka siellä synnytyksessä on mukana!!!! Olkoot kuinka isä vain...

No tottakai näinhän se menee, mutta helvetin itsekästä sanon minä. Ottaa sinne nyt jonkun uuden ihastuksen jonka on tuntenut alle ½ vuotta (vai tapailitko sitä jo kun olit eksäsi kanssa? ) ja jättää lapsen isän asian ulkopuolelle! Mä en muutenkaan käsitä tätä nykymaailman menoa. Sä tulet raskaaksi sun miehellesi mutta päätitkin sitten erota ja lähteä jonkun uuden ihastuksen matkaan ja nyt sitten uuden isän pitäisi saada leikkiä isää uudelle lapselle vaikka sen oikea isäkin haluaisi olla sille isä?! En vaan ymmärrä miten raskaanaolevan naisen päässä liikkuu jos sillonkin pitää miehiä metsästää eikä sen lapsen isä kelpaa.

noniin, taas joku joka ei oikein ymmärrä ettei elämä aina mene kirjoitusten mukaan...

Alkuperäinen kirjoittaja sori mutta:

tapasin nykyisen eron jälkeen.erosin miehen väkivaltaisuuden takia.

synnytys on niin intiimi tilanne että sä otat sinne mukaan sen henkilön jonka kanssa sulla on siellä hyvä ola. jos se on uus mies sit se on. tai hei OTA MOLEMMAT!!! :laugh: olis kätilöillä ihmettelemistä...

Opiskelen kätilöksi ja voin kyllä kertoa että ette olisi ensimmäinen ettekä viimeinen perhe jossa synnytykseen osallistuu sekä biologinen isä että äidin uusi miesystävä.
Lapsen edun mukaista on edesauttaa tulevaa suhdetta biologiseen isään vaikka raskaus olisikin ollut vaikea pala purtavaksi alussa ja äidille on hyvä saada vierelle ihminen jota rakastaa ja johon tukeutua.
Koittakaa kaikki halukkaat mahtua synnytykseen koska lapsen elämäänkin pitäisi jokaisen sulassa sovussa sopia.

Alkuperäinen kirjoittaja vati:
No se on sen lapsen isän. Mun mielestä sillä on oikeus tulla synnytykseen jos haluaa.

Mun mielestä kenelläkään ei ole oikeutta (kätilöä ja lääkäriä lukuunottamatta) oikeutta tulla synnytyssaliin, jos synnyttävä ei itse halua.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:

Ap on itse lähtenyt. Mies ei häntä jättänyt joten miten mies on muka itse valinnut tiensä?

No valinnut tiensä ettei halua olla lapsen elämässä?

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:

eiks piekseminen riitä?

Eiköhän mieltä saa muuttaa. Kyllä raskaus voi olla aika kova shokki ja torjunnan paikka alussa. Oleellista on se mitä tapahtuu jatkossa.

Eli se on kerrasta poikki? Mieltä ei saa muuttaa eikä tulla järkiinsä? Näinkö kylmä tämä maailma on? Se, että on äkkipikaistuksissaan eron sattuessa sanonut jotain, niin se on kiveen kaiverrettu? Otetaanko lapset pois joka äidiltä joka väsyneenä sanoo et ei enää jaksa? Harvinaisen mustavalkoinen suhtautuminen.

Kyllä jokainen äiti saa itse päättää, kenet ottaa mukaan synnytykseen !! Sinne ei todellakaan ole pakko ottaa mukaan anoppia, vaikka tämä on tulevan lapsen mummo. Sinne ei tarvitse ottaa edes lapsen isää, vaikka olisi isän kanssa naimisissa ja onnellinen ja yhdessä!
Sinne synnytykseen saa ottaa, sinne täytyy ottaa, mukaan semmoinen ihminen, johon luottaa, joka tulee, eikä vaan tule tirkistelemään tapahtumaa!!

Tässä ei ole minun mielestä merkitystä sillä, mitä lapsen biologininen isi on sanonut, tai ei ole sanonut, kuka on isä ja niin edelleen, vaan ihan siitä, kenet äiti itse kokee sellaiseksi, että kokee hänestä olevan apua synnytyksessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ????:

Eli se on kerrasta poikki? Mieltä ei saa muuttaa eikä tulla järkiinsä? Näinkö kylmä tämä maailma on? Se, että on äkkipikaistuksissaan eron sattuessa sanonut jotain, niin se on kiveen kaiverrettu? Otetaanko lapset pois joka äidiltä joka väsyneenä sanoo et ei enää jaksa? Harvinaisen mustavalkoinen suhtautuminen.

raskaana olevalle naiselle kun sanoa pläjäytät ettei lapsi vois vähempää kiinnostaa ja ettei tule sen elämään koskaan osallistumaan, niin voi olla aika varma ettei luottamusta enää hirveästi löydy. itse odotan yksin. kuulin juuri nuo samat sanat ja nyt on mies alkanut pehmentymään. ei tosi olla nähty kohta yhdeksään kuukauteen. kyllä se saa mukaan tulla, mutta ihan turha alkaa kertoa oikeuksistaan kun ensin jättänyt odottavan naisen yksin.