en tiiä miten jaksan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
oon ollu töissä toukokuun alusta asti yhes vanhusten palvelutalossa kesäloma sijaisena. Ja mulla on ollu koko kesänä vaan yks viikonloppu vapaata iha kokonaan, ja senkin toivoin ku olin lähössä reissuu.yks vkl vapaata. kivaa ku kaverit on aina jossain viikonloppusin.meikä vaan raataa töissä koko ajan.. oon sanonu töissä , et vaikka oon sijainen nii silti haluaisin et mulla olis muutaki ku muuten koko kesänä ei oo muita vapaita vkl. on sillee et toinen päivä on vapaata.. nyt vaan tekis mieli itkee ja tuntuu et ei jaksa. mitä mä teen??

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
se on kai joku vastaava. ja se on lomalla nyt. en tiiä uskallanko, jos alkaa itkettää..

Juu, mutta lomalla olevalla vastaavallakin on sijainen, jolle voi mennä puhumaan asiasta.

Eipä vaan välttämättä ole.. ei meillä ainakaan esimiehellä sijaista ole, jos se lomalla on. Sitä on vaan pärjättävä...

Nyt mene nukkumaan ajoissa ja ota huomenna yhteys työpaikkasi luottamusmieheen. Jos moista ei ole niin sitten kuntasi työsuojeluvaltuutettuun.

Kyllähän sulle kuuluu lakisääteiset vapaat, jos ei ole erikseen tyysopimuksessa sovittu niiden maksua rahana. Ja ylitöistä pitää maksaa ylityökorvaukset. Tsemppiä. Pidä puolesi!

mulla on ihan sama juttu.! olen kyllä vakkari työntekijä, mutta silti vapaista ei ole tietoakaan... piiiiitkästä aikaa on ens vkl kokonaan vapaana.! eipä siis ole tullu tehtyä mitään tänä kesänä.

se on kai joku vastaava. ja se on lomalla nyt. en tiiä uskallanko, jos alkaa itkettää..

sun täytyy joko sanoa tai lähteä sieltä muualle tai sitten vain hammasta purren tehdä töitä. itse kävelin aina pomon tai listantekijöiden puheille suoraan jos oli asiaa enhän mä mitään ois menetääny kun muuten olisin lähteny sieltä menemään. mutta tosi asia on se että itse olet valinnut itsellesi tuollaisen työn ja silloin aikaa on vähemmän myös kavereille!! tiedäthän että viikonlopuista saa paljon paremman palkankin! mutta kyllä oikeuksiaan kannattaa vaatia kyllä sijaisillekkin ne oikeudet kuuluvat kuten muillekkin!

ei oo eka kesä ku oon töissä. oon ollu seiskasta asti joka kesä kesä töissä.

No mut miten se nyt on niin hankala olo sitten? Kun et kerta työtä kuitenkaan pelkää? :hug:
Koitahan jaksaa, kyllä se iloksi muuttuu siitä, viimeistään tilipäivänä. Tämmöstähän tämä työläisen elo on...

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuliina:

Juu, mutta lomalla olevalla vastaavallakin on sijainen, jolle voi mennä puhumaan asiasta.

Eipä vaan välttämättä ole.. ei meillä ainakaan esimiehellä sijaista ole, jos se lomalla on. Sitä on vaan pärjättävä...

Siis eikö edes kenestäkään työntekijästä osoiteta esimiehen sijaista loman ajaksi?

minä joskus olin sellasessa paikassa töissä jossa saatto olla joka 5-8 vkon.loppu vapaa.ja sitten 11 pvän putkia yhellä vapaalla teetätti.mutta kun tarpeeks monta kertaa sanoimme,niin rupes sitten tekemään vähän inhimillisiä listoja..mutta pääsääntösesti ainakin niissä työpaikoissa missä minä olen sen jälkeen ollut töissä niin kolmen viikon listalla on yks vapaa viikonloppu,ja niin se taitais kuulua mennäkkin..

menet vaan ihan rohkeesti listantekijän juttusille ja sanot että voiko tehdä seuraavat listat sellaset et joss sinullakin olisi vaikka pidennetty viikonloppu vapaa pe-ma.
ei se purematta niele..
:hug:

ei oo eka kesä ku oon töissä. oon ollu seiskasta asti joka kesä kesä töissä.

No mut miten se nyt on niin hankala olo sitten? Kun et kerta työtä kuitenkaan pelkää? :hug:
Koitahan jaksaa, kyllä se iloksi muuttuu siitä, viimeistään tilipäivänä. Tämmöstähän tämä työläisen elo on...

nii on.. kaikki maailman asiat on päin peetä...tosi raskas paikka fyysisesti.. tää viikko ja sit enään 4 viikkoo töitä. sit pidän lomaa vaikka mikä olis..

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
joka kolmas viikonloppu pitää olla vapaa!! kuka teillä tekee listat käy sanomassa pari valittua sanaa tai pomolle.

Ei tartte, varsinkaan jos on vuorotyö saattaapi olla että joka 6-7 viikonloppu vaan vapaata.

esim. super (liiton) sivuilla lukee näin "Yksi viikonloppuvapaa kolmen viikon listassa täytyy olla,"

itse teen myös vanhustenpalvelukodissa kolmivuorotyötä.

lähde: http://www.superliitto.fi/?cat=94&magid=29

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuliina:

Siis eikö edes kenestäkään työntekijästä osoiteta esimiehen sijaista loman ajaksi?

No joo, on toinen esimies, joka tarvittaessa myöntää sairasloman... Muuten ei käestä mihinkään.
:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja viikonlopuista:
joka kolmas viikonloppu pitää olla vapaa!! kuka teillä tekee listat käy sanomassa pari valittua sanaa tai pomolle.

Ei tartte, varsinkaan jos on vuorotyö saattaapi olla että joka 6-7 viikonloppu vaan vapaata.

esim. super (liiton) sivuilla lukee näin "Yksi viikonloppuvapaa kolmen viikon listassa täytyy olla,"

ainakin hoitajilla pitäs olla!

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja viikonlopuista:

ainakin hoitajilla pitäs olla!

Näin on. Ei siihen tarvitse suostua, että on melkein joka viikonloppu töissä. Hoitoala on melko raskasta, joten kannattaa senkin puoleen pitää vapaista kiinni, että jaksaa.

Höh. :o

Itte teen nimenomaan viikonloput Palvelutalossa, joka viikonloppu. Saa paremmin rahaa.
ja viikonloput oon omassa vakiduunissa, eli ei oo yhtään päivää vapaata.

En oo muutenkaan varma koskeeko sijaisia samat säännöt (että joka kolmas vkonloppu vapaa..).
Anteeksi jos en ymmärrä, mut miks sen vapaapäivän pitäs olla just viikonloppuna, eikä arkena? Kun siis arkena saisit muutenkin vähemmän palkkaa?
Vai onko just siks, että pääsisit kavereitten kanssa menemään? Eikö noin nuoret oo itekkin kesälomalla tai kesätöissä?

Kuitenkin, jos sulle tulee oikeesti paha mieli tuosta, niin kysy vaihtaako joku toinen sun kanssa vuoroja, uskon, että mieluusti vaihtaa! Monissa paikoissa tapellaan viikonloppuvuoroista!
Jos ei auta, niin toki voit esimiehelle tai hänen sijaiselleen puhua. =)
Tai sitten jos tunnet toista hoitajaa, niin itse järkätä itsellesi paikkaajaan vuoroon, josta tahdot pois.

-B

Yhteistyössä