En tule raskaaksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Stepa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Stepa"

Vieras
Hei kaikille!

Alan olemaan huolissani, koska vauvaa ei vaan kuulu... :(

Olen 23-vuotias nainen ja mieheni on kolmekymppinen. Viimeisen e-pillerin söin joulukuun lopulla ja siitä asti ollaan yritetty vauvaa. Kuukautiset kumminkin tulevat täsmällisesti joka kuukausi ja raskaustestit näyttää negaa (pari kertaa tesmannut ajatuksella josko kumminkin...)

Harmittaa, koska toisille tuntuu natsaavan heti ja meillä yritystä jo puolisen vuotta takana ja ei mitään. Alan pelätä jo lapsettomuuttakin, koska minulla todettiin aikoinaan klamydia (hoidettiin kyllä) mutta silloinkaan kun se todettiin, niin ei ollut tietoa kuinka pitkään se oli ehtinyt jylläämään (viitisen vuotta takana edellisestä sukupuolitautitestistä)

Sen tiedän, että miehestä ei voi johtua. Hänellä on ennestään 4-vuotias poika.

Kova on yritys yhteiseen lapseen, mutta kun ei tärppää, niin ei tärppää ja alkaa epätoivo jo puskemaan :/

No eipä se niin selvää oo että mies ob kunnossa, jos sillä on esim tosi vähän siittiöitä niin tärppäämisessä saattaa kestää.

Karsi omasta ruokavalioistasi tulehduskipulääkkeet, ne saattavat estää ovulaation.

Harastakaa seksiä tasaisesti joka toinen päivä niin siittiöitä on elimistössäsi on aina siittiöitä valmiina odottamassa sitä munasolua. Jos tuo ei jostain syystä onnistu niin voit koittaa tikuttaa ovulaatiota, samalla tulee selvitettyä että ovuloitko vai et. Tietysti se ovulaatio Ei paljon auta jos klamydia on tukkinut munatorvet. Klamydian yleisyyteen nähden se on silti aika harvinaista.

Liian vähän aikaa yritystä takana, jotta stressata kannattaja....ja ei se, että toisella on entuudestaan lapsi, ole mikään tae, että hän niitä vielä saisi! Me yritimme ensimmäistä 2,5 vuotta ja viimeisen puolen vuoden aikana alkoi epätoivo nostaa päätään, onnistuimme kuitenkin viimein ilman hoitoja ja sen jälkeen on syntynyt vielä kolme lisääkin!

Normaali yritysaika on yksi vuosi. Jos vielä silloinkaan ei ole tärpännyt niin sitten voit alkaa miettiä lääkärille menoa. Yritä ymmärtää, että raskauden kanssa ei vaan onnistu Mullekaikkinytheti-tyyli. Kyllä se lapsi sieltä tulee kun yritystä kuitenkin on.

:) Niin, onhan se puoli vuotta tietysti loppupeleissä tosi lyhyt aika... mutta kun toisille tuntuu natsaavan heti samantien, ilman mitään yritystä edes ja itse sitten odottaa joka kuukausi josko nyt olisi jo napannut ja siltikin ne kuukautiset sieltä aina tulee :/ Ja just se että ukolla on ennestään poika (ja ihana poika onkin) niin alkaa vaan pieni pelko hiipimään päähän, että josko se vika onkin sitten minussa...

Toivotaan nyt kuitenkin parasta ja yritetään, yritetään :)
Kovasti pikkuinen olisi toivottu tänne...

Ukollas huono sperma, eli tuhkamuna. Jätä se. Mä voin tulla panee sut paksuksi, heitän emätimeesi sellaset mällit, et tulee terve, älykäs ja potra vauva.

Olen aina ollut sitä mieltä että ei niitä lapsia tehdä vaan saadaan. Itselläni 2 lasta ennestään,kumpikaan ei ole suunniteltu.Toista lasta yritin 2 vuotta,hankin pillerit ja tulin heti raskaaksi. Sitten kun halusin kolmannen niin 3 vuoden yrityksen jälkeen ei vaan tärpännyt,heti kun lakkasin yrittämästä ja ajattelin etten halua enää lapsia niin raskauduin kun ehdin harrastamaan kuukauden seksiä, tulin touhutipoista raskaaksi..ei edes päästetty spermaa sisään..Luulen että stressi ja liika yritys ehkä vaikuttaa tähän?Tiedä sitten..

Olen aina ollut sitä mieltä että ei niitä lapsia tehdä vaan saadaan. Itselläni 2 lasta ennestään,kumpikaan ei ole suunniteltu.Toista lasta yritin 2 vuotta,hankin pillerit ja tulin heti raskaaksi. Sitten kun halusin kolmannen niin 3 vuoden yrityksen jälkeen ei vaan tärpännyt,heti kun lakkasin yrittämästä ja ajattelin etten halua enää lapsia niin raskauduin kun ehdin harrastamaan kuukauden seksiä, tulin touhutipoista raskaaksi..ei edes päästetty spermaa sisään..Luulen että stressi ja liika yritys ehkä vaikuttaa tähän?Tiedä sitten..

LOL Touhutipoissa ei ole spemaa, niistä EI voi tulla raskaaksi. Olet siis neitsut maria :D

Meillä 10 vuotta lapsettomuutta takana, monia syitäkin löytyy. Äidin kanssa kun jutellaan asiasta, hän intää aina, että meidän pitäis rentoutua ja lopettaa yrittäminen, jotta tärppää..
:D :D
Tämä on kyllä hauskin selitys ikinä... ja samalla ärsyttävin..

Yrittäkää viellä puol vuotta ja jos ala kuulua, ni sitten tutkimuksiin.
Puoli vuotta on viellä aika vähän yritystä.

Meillä "yritystä" takana yli 3vuotta. Ei siis enään oikeastaan yritetä kun ei natsaa niin ei natsaa... Missään ei ole vikaa se on tutkittu ja kun olen vasta 23 niin ei kannata lääkärin mukaan tehdä vielä asialle mitään. Silti joka ikinen kuukausi odotan ja jännitän ja lopulta taas itken pari päivää..huoh mitenköhän tämän kaiken jaksaisi?

[QUOTE="mamma";27335451]Voi kyllähän touhutipoissa voi ihan hyvin olla siittiöitä. Ja todellakin voi tulla raskaaksi. Ei ole todennäköistä mutta ei se mikään varma ehkäisykeino ole että ensin touhuu "sisällä" ja sitten laskee satsin ulkopuolelle.[/QUOTE]

Peruspalstailija ei tiedä mikä on ehkäisy. Ruiskitaan mällit häppäreille ja se siitä.

Meilläkin meni melkein vuosi kun yritettiin esikoista, olin silloin 22-vuotias. Toista lasta yritettiin lähes kaksi vuotta... Vuoden jälkeen kannattaa hakeutua tutkimuksiin.

[QUOTE="Angelica";27562437]Meillä "yritystä" takana yli 3vuotta. Ei siis enään oikeastaan yritetä kun ei natsaa niin ei natsaa... Missään ei ole vikaa se on tutkittu ja kun olen vasta 23 niin ei kannata lääkärin mukaan tehdä vielä asialle mitään. Silti joka ikinen kuukausi odotan ja jännitän ja lopulta taas itken pari päivää..huoh mitenköhän tämän kaiken jaksaisi?[/QUOTE]

Hakeuduimme syyskuussa yksityiselle lapsettomuuslääkärille ja hoito olisi onnistunut jo seuraavaan kiertoon.

Jos sua oikeasti huolestuttaa ja sulla on varaa, niin perusverikokeet (hormonit) ja -testit (esim. spermanäyte ja munatorvien aukiolotutkimus) on helppo ja nopea teettää sinulle ja miehellesi yksityisellä klinikalla. Olet tosin niin nuori, että voit hyvin odottaa vielä toiset puoli vuotta.

Mulla oli yritystä takana tasan vuosi, kun menin AVA-klinikalle mieheni kanssa juttelemaan (siellä oli silloin ilmainen ensikäynti). Kuukautiset tuli aina säännöllisesti eikä mitään ongelmia ollut tiedossa. Päätettiin teettää omakustanteisesti hormoniverikokeet, spermanäytteen tutkimus ja munatorvien aukiolotutkimus. Mitään varsinaista vikaa ei löytynyt. Raskautta ei kuitenkaan kuulunut, kunnes 1,5 v yrityksen jälkeen lääkäri antoi minun kokeilla clomifen-tabletteja, vaikka ovulaatio näytti aina tapahtuvan muutenkin. Tulin raskaaksi 2 kk tablettien aloittamisen jälkeen. Toisen lapsen kohdalla oli sama juttu: taas kierto oli säänöllinen, mutta raskautta ei kuulunut ennen kuin olin syönyt pari kuukautta clomeja. Ilmeisesti mulla oli ovulaatiossa jotain pientä häiriötä, joka ei näkynyt verikokeissakaan mutta joka korjaantui pienellä avulla. Mä oli tosin kolmekymppinen, toisen lapsen saatuani 35. Sulla on paljon enemmän aikaa :)

Liian vähän aikaa yritystä takana, jotta stressata kannattaja....ja ei se, että toisella on entuudestaan lapsi, ole mikään tae, että hän niitä vielä saisi! Me yritimme ensimmäistä 2,5 vuotta ja viimeisen puolen vuoden aikana alkoi epätoivo nostaa päätään, onnistuimme kuitenkin viimein ilman hoitoja ja sen jälkeen on syntynyt vielä kolme lisääkin!

mulla tärppäsi eka heti, toka 1kk yrittämällä kolmas vajaan2kk yrittämisellä..

todellakin alkaisin ihmettelee jospuoleen vuoteen ei kuuluis mitään... sitä paitti jos ap on viime joulukussa jättänyt pillerit pois niin kohtahan siitä on vuosi.vuoden yrittämisen jälkeen kannattaa ehdottomasta hakeutua tutkimuksiin.

Yhteistyössä