V
vieras
Vieras
mitä helvetin väliä onko varaa jäädä kotiin vai ei? jos ihminen on onnellisempi töissä ja sitä myöten parempi äiti.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ov:Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Mä olin kotiäiti ja yh ja silti kävin esim risteilyillä ja ja hankin auton.
Helppoa se oli! Olin töissä aina kun lapsi oli isänsä luona, eli joka toinen viikonloppu ja aina siinä välissä tein iltoja ja lapsi oli mummun ja muffan luona.
Järjestelykysymys, ainakin mun tilanteessa oli.
Niin, tää onnistuu mikäli tosiaan on työ missä voi tehdä oman mielensä mukaan vuoroja...
Alkuperäinen kirjoittaja Piuha:Alkuperäinen kirjoittaja ov:Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Mä olin kotiäiti ja yh ja silti kävin esim risteilyillä ja ja hankin auton.
Helppoa se oli! Olin töissä aina kun lapsi oli isänsä luona, eli joka toinen viikonloppu ja aina siinä välissä tein iltoja ja lapsi oli mummun ja muffan luona.
Järjestelykysymys, ainakin mun tilanteessa oli.
Niin, tää onnistuu mikäli tosiaan on työ missä voi tehdä oman mielensä mukaan vuoroja...
Joillekin on järjestelykysymys, joillekin ei. Mun exä asui tuhannen kilometrin päässä, eikä koskaan ottanut lasta. Ei myöskään mihinkään kuluihin koskaan ole osallistunut. Elari tulee kunnan kautta, koska herra ei koskaan maksa. Miniminä tietysti.
Alkuperäinen kirjoittaja hmmph:Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:Riippunee elämäntilanteesta. Kuinka kauan on töissä ollu, millasta äippärahaa ym saa, onko saanut säästettyä, onko asuntovelkaa...
suomessa on kuitenkin sosiaaliturva joka auttaa tarvittaessa niin että jokainen pärjää.. inoihin voi sopia lyhennysvapaita jne..
Mahtaiskohan pankki edes antaa 6 vuotta lyhennysvapaata yhteen menoon?Alkuperäinen kirjoittaja EI oikeasti mahdollista jäädä kotiin :(:Että ottaisi vaikka 6 vuotta lyhennysvapaita eriä asuntolainaan, jotta voisi olla kotona siihen saakka kun lapset menevät kouluun "tarhautumaan" ja "laitostumaan"?
Alkuperäinen kirjoittaja hmmph:kun tota mikkosta aina suomitaan siitä ,että vois ääni kellossa muuttuu jos asuis yh:na jossain, että ylistäiskö vielä sitä kotiäitiyden "paremmuutta".miksi ei ylistäisi ??
miten muka yh:lla ei ole varaa jäädä kotiin jos haluaa ???? kyllä mä tiedän montakin yh:ta jotka ovat olleet hoitovapailla jne.
ja kyllä, en avaa sateenvarjoa, vaikka tästä tuleekin niskaan vaikka mitä paskaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mahtaiskohan pankki edes antaa 6 vuotta lyhennysvapaata yhteen menoon?Alkuperäinen kirjoittaja EI oikeasti mahdollista jäädä kotiin :(:Että ottaisi vaikka 6 vuotta lyhennysvapaita eriä asuntolainaan, jotta voisi olla kotona siihen saakka kun lapset menevät kouluun "tarhautumaan" ja "laitostumaan"?
Suurin osa mun tuntemistani äideistä on ollut hoitovapaalla. Mutta vain hyvin harva sen paremmin parisuhteessa kuin yh:nakaan on ollut lasten kanssa kotona enää sen jälkeen, kun nuorin lapsista on täyttänyt 3 vuotta ts kotiäitinä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Suurin osa mun tuntemista yksinhuoltajista on ollut kotihoidontuella. Juuri heillä yleensä on varaa. Jos ei ole asuntovelkaa, saa toimeentulotukea aivan saman verran kuin normiäiti suomessa tienaisi palkkaa. palkasta kun yksin maksaisi verot ja asumisen ja hoitomaksut, niin eipä juhlittaissi. Suurin osa saa enemmän olemalla kotona kotihoidontuella.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Suurin osa mun tuntemistani äideistä on ollut hoitovapaalla. Mutta vain hyvin harva sen paremmin parisuhteessa kuin yh:nakaan on ollut lasten kanssa kotona enää sen jälkeen, kun nuorin lapsista on täyttänyt 3 vuotta ts kotiäitinä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Suurin osa mun tuntemista yksinhuoltajista on ollut kotihoidontuella. Juuri heillä yleensä on varaa. Jos ei ole asuntovelkaa, saa toimeentulotukea aivan saman verran kuin normiäiti suomessa tienaisi palkkaa. palkasta kun yksin maksaisi verot ja asumisen ja hoitomaksut, niin eipä juhlittaissi. Suurin osa saa enemmän olemalla kotona kotihoidontuella.
Mä vähän epäilen, että sossusta ja Kelasta sais yhteensäkään sitä reilua puoltatoista tonnia kuussa nettona, mitä esim. itse saan palkkaa... Kas kun toimeentulotuessa, asumistuessa ja muissa tuissa on omat norminsa ja omavastuuosuutensa. Esim. vuokrasta huomioidaan maksimissaan tietty summa asumistuessa ja toimeentulotuessa, loppu on hoidettava itse riippumatta siitä, paljonko vuokraa joutuu oikeasti maksamaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Suurin osa mun tuntemista yksinhuoltajista on ollut kotihoidontuella. Juuri heillä yleensä on varaa. Jos ei ole asuntovelkaa, saa toimeentulotukea aivan saman verran kuin normiäiti suomessa tienaisi palkkaa. palkasta kun yksin maksaisi verot ja asumisen ja hoitomaksut, niin eipä juhlittaissi. Suurin osa saa enemmän olemalla kotona kotihoidontuella.
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:Niin pointti oli siis siinä että Mikkoska aikoo olla kotona myös silloin kun lapset palaa koulusta koska äitille pitää päästä heti kertomaan kaikki jutut yms yms.
Eihän silloin saa rahaa mistään niin millä silloin oikeesti vois elää monta vuotta? Ninan pojat on nyt 6 ja 5 muistaakseni joten ei ole enää useampaan vuoteen saanut kotihoidontukea.
Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:Mä vähän epäilen, että sossusta ja Kelasta sais yhteensäkään sitä reilua puoltatoista tonnia kuussa nettona, mitä esim. itse saan palkkaa... Kas kun toimeentulotuessa, asumistuessa ja muissa tuissa on omat norminsa ja omavastuuosuutensa. Esim. vuokrasta huomioidaan maksimissaan tietty summa asumistuessa ja toimeentulotuessa, loppu on hoidettava itse riippumatta siitä, paljonko vuokraa joutuu oikeasti maksamaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Suurin osa mun tuntemista yksinhuoltajista on ollut kotihoidontuella. Juuri heillä yleensä on varaa. Jos ei ole asuntovelkaa, saa toimeentulotukea aivan saman verran kuin normiäiti suomessa tienaisi palkkaa. palkasta kun yksin maksaisi verot ja asumisen ja hoitomaksut, niin eipä juhlittaissi. Suurin osa saa enemmän olemalla kotona kotihoidontuella.
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:Niinpä.. Mulla ainakin on varaa jäädä kotiin, se lapsuus on kuitenkin niin lyhyt aika, ei sitä rahalla korvata.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:Niin pointti oli siis siinä että Mikkoska aikoo olla kotona myös silloin kun lapset palaa koulusta koska äitille pitää päästä heti kertomaan kaikki jutut yms yms.
Eihän silloin saa rahaa mistään niin millä silloin oikeesti vois elää monta vuotta? Ninan pojat on nyt 6 ja 5 muistaakseni joten ei ole enää useampaan vuoteen saanut kotihoidontukea.
No tuota mäkin ajoin takaa...enkä tajua, miten kotihoidontuki tai parin vuoden lainanlyhennysvapaat tähän asiaan auttaa, koska kotona on oltava kunnes lapset muuttaa pois?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Edelleen:Olen sitä mieltä, että se, onko yh, ydinperheen äiti tai uusioperheen äiti, ei ole ratkaisevaa. Ratkaisevaa on kokonaisuus: tulot, menot ja elämän arvot. Moni yh saa enemmän rahaa ja lastenhoitoapua kuin joku "tavallinen" pariskunta yhteensä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:jos hän aikoo olla, niin sanooko hän, että kaikkein pitää olla?
Musta on naurettavaa että ihmiset jaksaa jankata samaa paskaa. Menkää itse telkkariin haukuttavaksi. Kaikki vain jauhavat selän takana paskaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:Niin pointti oli siis siinä että Mikkoska aikoo olla kotona myös silloin kun lapset palaa koulusta koska äitille pitää päästä heti kertomaan kaikki jutut yms yms.
No tuota mäkin ajoin takaa...enkä tajua, miten kotihoidontuki tai parin vuoden lainanlyhennysvapaat tähän asiaan auttaa, koska kotona on oltava kunnes lapset muuttaa pois?![]()
jos hän aikoo olla, niin sanooko hän, että kaikkein pitää olla?
Musta on naurettavaa että ihmiset jaksaa jankata samaa paskaa. Menkää itse telkkariin haukuttavaksi. Kaikki vain jauhavat selän takana paskaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:Niin pointti oli siis siinä että Mikkoska aikoo olla kotona myös silloin kun lapset palaa koulusta koska äitille pitää päästä heti kertomaan kaikki jutut yms yms.
jos hän aikoo olla, niin sanooko hän, että kaikkein pitää olla?
Mutta se varmaan halusi. Ihan kuten miehensäkin marssi kutsumatta Puolustusvoimien pääsotaharjoituksiin maastopuku päällä vaatien itseään tituleerattavan herra majuriksiAlkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Kukaan ei sitäpaitti ole pakottanut arvon Ninaa menemään telkkariin ja antamaan lehtiin haastatteluja.