En vihaa mummoja mutta ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The Rollaattors world tour 2010
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

The Rollaattors world tour 2010

Vieras
...muutama juttu joka on pakko purkaa tänne teidän kiusaksenne!

Olin eräänä aamuna labrassa, aika verikokeisiin kello 8:00. Labran ovessa lukee kissankokoisin kirjaimin: ODOTA KUNNES TEITÄ KUTSUTAAN NIMELLÄ tms..no jokatapauksessa siellä on selvä peli miten edetään; ne joilla on aika, heidät kutsutaan ja sitten on erikseen toinen "luukku" johon voi ottaa jonotuslapun ja odottaa kunnes numero huudetaan, jos on viemässä vaikka virtsanäytettä tms.
Eikös vaan taas yksikin mummo koputellut ovea kusipurkki kourassa ja kun ovea ei avattu, tempaisi sen auki ja huusi että tuon tätä näytettä, ottakaa nyt joku se...jne.. HUOKAUS
Eikä tämä ollut ainutkertaista. No kaupassa taas kerran päästin edelleni kaksi pikkupoikaa pikkuostoksineen, taisi olla pojilla jäätelöt ja namit, niin takana alkoi mummo mutista ja tuhista että kun päästetään jonon ohi ja jäkä käkä kun muilla olis kiire...(ilmeisesti mummo halusi pian pelaamaan hedelmäpeliä)
Ja ovea en enää mummoille auki pidä, en ainakaan Hesassa. Sokkarin ovista olin tulemassa kun vastaan lylleröi vanha nainen jolle sitten jäin pitämään ovea auki jääden itse sivuun...mummo karjaisikin:" No perkele oletkos sä tulossa vai menossa koita päättää stana..."

Hee hee...repesin nauramaan...

Minäkin tykkään vanhoista ihmisistä, kun osa mummoista ja papoista on niin ihanan juttelevaisia ja varsinkin lapsille höpöttelevät! =) Mutta ai että osa vanhuksista osaa ottaa rankasti päähän, ja monet sanovat että nykynuoret ovat röyhkeitä, niin enemmän vastaan on tullut röyhkeitä vanhuksia!!

Sattumaako, kenties...

Parkkeeraan aina rollaattorini kaikkien tielle.
Valitan ja purnaan kaupassa ja ajelen kotiäitien kantapäille kauppakärryillä ja tuhisen vaan kun mulkaisevat.
Ajoitan kauppakäyntini aina aikaan jolloin työstäväsyneet äiti-ihmiset tulevat kiireissään kitisevien lastensa kanssa ja kovaan ääneen käsken kasvattamaan kiukuttelevat muksut tavoille.
Jos äiti kieltäytyy ostamasta lapselle karkkia niin toki kuulutan että pitää lapsenkin jotain saada kun itselles ostit tupakkiaskin.
Kerrostalossa asun ehdottomasti.
Voi sitä kyttäyksen määrää.
Vihko on valmiina mihin sitten kirjoitan kaikki asiat jotka vähänkään tuntuvat epämääräisiltä.
Edessä on ihan loistava tulevaisuus joten eikun eläkepäiviä odotellessa =)

Alkuperäinen kirjoittaja kettujen kettu:
Minäkin tykkään vanhoista ihmisistä, kun osa mummoista ja papoista on niin ihanan juttelevaisia ja varsinkin lapsille höpöttelevät! =) Mutta ai että osa vanhuksista osaa ottaa rankasti päähän, ja monet sanovat että nykynuoret ovat röyhkeitä, niin enemmän vastaan on tullut röyhkeitä vanhuksia!!

Sattumaako, kenties...

Samaa mieltä siis olen...yleisesti ottaen ovat ookoo mutta huonosti käyttäytyvät esim. asiakkaina useimmiten juuri vanhemmat ihmiset, myös äreät papat...

Mä sain kerran hirveen saarnan joltain mummolta kun ratikassa pudotin pienen esineen kädestäni :ashamed: Hirveä huuto kuinka nykynuoriso on niin huolimatonta ja kun mistään ei osata pitää huolta ja tavaroitakin pudotellaan miten sattuu.... :o ja siis nostin tavaran samantien kun se oli päässy kädestä lipsahtamaan :whistle:

niin ja raskaana ollessani jouduin kulkemaan keppien kanssa, niin suht "nuori" ja hyvä kuntoisen näköinen mummo hutisti mut bussissa lattialle istumaan niiltä vanhus/inva pakoilta. Jäi sillä vähän haavi auki kun istuin lattialle kun muualla ei ollu tilaa. En oikeesti pysyny pystyssä bussissa yhellä kipeällä jalalla hervottoman mahan kanssa.

Joo, ne on kyllä paholaisia. Itse olen nyt raskausmahan kanssa huomannut, että nuoret on tosi huomaavaisia ja keski-ikäisetkin kohteliaan huomaavaisia. Nuoret antaa esim. istumapaikkaa ja avaa ovea jne. Keski-ikäiset sitten esim. antavat tilaa ahtaalla käytävällä, nostavat pudottamani esineet jne. Mutta ne MUMMOT! Tasan eivät yhtään siirry että mahtuisi ohi, kärryt vaan poikittain käytävälle, kaupan kassalla tungetaan kärryt siihen puomin ja hihnan väliin niin että hyvä kun maksamaan mahtuu, istumapaikkaa on turha havitella vaikka meinaisi taju lähteä. Nyt juuri kaupassa multa meni totaalisesti hermo, kun yksi tällänen mummeli törmäsi kärryillä miniua LUJAA vatsaan ja tokaisi vaan että väistytkös siitä, ei tarvitse koko käytävän leveydeltä siinä löhötä! Ja minä siis ihan kyllä kuljin hyllyrivin toisessa reunassa. Tuli sitten mummelille pari valittua sanaa huudettua kun pelästyin että vauvaa sattui.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Joo, ne on kyllä paholaisia. Itse olen nyt raskausmahan kanssa huomannut, että nuoret on tosi huomaavaisia ja keski-ikäisetkin kohteliaan huomaavaisia. Nuoret antaa esim. istumapaikkaa ja avaa ovea jne. Keski-ikäiset sitten esim. antavat tilaa ahtaalla käytävällä, nostavat pudottamani esineet jne. Mutta ne MUMMOT! Tasan eivät yhtään siirry että mahtuisi ohi, kärryt vaan poikittain käytävälle, kaupan kassalla tungetaan kärryt siihen puomin ja hihnan väliin niin että hyvä kun maksamaan mahtuu, istumapaikkaa on turha havitella vaikka meinaisi taju lähteä. Nyt juuri kaupassa multa meni totaalisesti hermo, kun yksi tällänen mummeli törmäsi kärryillä miniua LUJAA vatsaan ja tokaisi vaan että väistytkös siitä, ei tarvitse koko käytävän leveydeltä siinä löhötä! Ja minä siis ihan kyllä kuljin hyllyrivin toisessa reunassa. Tuli sitten mummelille pari valittua sanaa huudettua kun pelästyin että vauvaa sattui.

No miten mummeli reagoi?

Joo tuli tämäkin mieleen...jälleen mummeli liikenteessä ja kaupan kassalla jossa lukee: KOLIKOIDEN VAIHTO VAIN INFOSSA.
Joku mummo kuitenkin siinä karjui ja huusi naama punaisena nuorelle peljästyneen näköiselle kasstytölle joka kertoi että ei voi vaihtaa 10 euron seteliä kolikoiksi vaan ne vaihdetaan infossa joka oli pari kassaa etäänpänä. Mummo vaan karjui että kyllä voit onhan sulla siinä se kassa täynnä rahaa...jne. Tyttö onneksi jaksoi pitää pintansa ja mummo hakeutui infoon haukuen miten helvetin ylpeitä ja huonoa palvelua nykyään näiltä keskenkasvuisilta saa.

Mäkin laukasin pari valittua sanaa eräälle mummolla, kun odoti 1v 3kk ja 1kk lasten kanssa kaupan eteisessä että sinne tulis niitä kaukalollisia kärryjä ja ensimmäinen joka siihen toi oli mummo, joka tarvitsi sen vauvakaukalon käsilaukulleen....

Jep, yks mummo käveli mun eessä suojatiellä ja pysähty yhtäkkiä siihen keskellä. No mulla oli pojat molemmissa käsissä ja härdelli päällä ja astuin sit vahingossa vähän sen kantapäille. Pahoittelin kovasti, niin eikus mummo laukonut kaikki tietämänsä kirosanat mulle päin naamaa. Meiän poitsutkin katto vaan suu auki sitä mummoa ja myöhemminkin piti pohtia vielä sitä rumia puhuvaa mummoa..jei.. :(

uskallanpa väittää että teinit ja nuoret aikuiset...sen sijaan yli 5-kymppiset ukot ja akat ovat usein pirun epäkohtelijaita ja kärttysiä- eikös ne ole sitä ns. suurta ikäluokkaa - ahneita ja pahiten myös maapalloa saastuttanein sukupolvi... ?

No itse asiassa kun olen jonottanut pissanäytteeni kanssa, minulle on sanottu että ei olisi tarvinnut jonottaa, sen olisi voinut vaan jättää.
Mutta muuten mummot on välillä todella rasittavia.

Mummot osaa kyllä joskus olla niin raivostuttavia, ettei mitään rajaa! Olin ystäväni ja hänen uhmisikäisensä kanssa ostoskeskuksessa, menimme leluosastolle koska mun piti ostaa lapselleni synttärilahja. Eikös kaverin lapsi saanut kohta kauhean kiukkukohtauksen siellä, kun ei saanut sellaista sikakallista autoa. Yksikin mummo tuli viereen kommentoimaan, että kauheaa kun pieniä lapsia noin huudatetaan. Kaverini sanoi mummolle, että rouva on hyvä vaan ja ostaa pojalle ton 70 euroa maksavan pressurekan tuolta hyllystä, niin kyllä tää huuto loppuu. Johan mummo lähti, mutisi vaan jotain ja häipyi.

Alkuperäinen kirjoittaja kettujen kettu:

No miten mummeli reagoi?

Sanoi vaan että törkeää käytöstä, ei mitään käytöstapoja. Ja että vauva parkaa käy sääliksi. Minä siihen sitten että törkeää se on törmätä toisen raskausmahaan, jonka sisällä se vauvaparka asustaa! Ja että nimen ja osoitteen voisi jättää, jos vauvalle jotain kävi, niin ilmoitan poliisille. Lähti sitten luikkimaan.

Sain kamalat haukut yhdeltä vanhemmalta naisihmiseltä, kun kehtasin sylkäistä maahan. Yleensä en sylje, mielestäni se on aika rumaa, mutta mulla oli flunssa ja kurkku täynnä tavaraa. Röhkin ja rähkin ja räkäisin sitten räkää pihalle ja hirveät motkotukset tuli kuinka nuoret eivät osaa käyttäytyä jne jne. Noh, en sitten sanonut mitään, luulin kyllä että mun köhimisestä voisi päätellä etten ihan huvikseni syljeskele.
Noh, sitten menin bussipysäkille, hirmuinen jono siihen bussiin mihin olin menossa, ja kiltisti tietysti menen jonon päähän. Aavistelin jo, että istumaan ei mahdu, mutta mitäs se haittaa näin nuorella iällä. Ja kas kummaa mummeli turkiksineen röyhkeästi kiilaa mun eteen. Kyllä hieman sappi kiehui. Turkiksia en hyväksy muutenkaan ja vielä itsekäs käytös siihen päälle niin mulla palo kiinni. No tämä turkismummeli sitten pääsi istumaan, ja minä jäin käytävälle kaverini kanssa. Kovaan ääneen toitotin että joo kyllä tämä nykynuoriso on niin huonokäytöksistä, turkismummot saa vaan ohitella ja etuilla ja käyttäytyä kuin omistaisivat koko maapallon. Ehkä hieman lapsellista, mutta meni vaan hermot. Tämä henkilö kyllä kuuli mitä sanoin ja tuijotti koko matkan minua murhaavasti. Noh, tuijotin tietysti takaisin.

Että kyllä ne kaikki mummot on niin kultaisia ja tietoisia siitä kuinka arvokkaita he ovat, ja saavathan he myös tehdä mitä lystäävät, koska ovat iäkkäitä.

Olin kerran labrassa, minulla oli mukanani uripac, jossa on ohje, että putkiloissa oleva virtsa ei saisi olla yli kahta tuntia otettuna, vaikka uripacissa on ne pienet jääpakkaukset mukana. Pacin kyljessä olevaan lappuun piti kirjoittaa kellonaika, milloin otettu. No labrassa oli vanha mummo, joka ei ollut kirjoittanut siihen mitään. Hoitaja kysyi, milloin virtsanäyte otettu, mummo siihen, että ehkä neljän aikaan. Kello oli silloin yli kahdeksan, johon hoitaja sanoi, että tämähän on ollut jo yli neljä tuntia, johon mummo, että en minä sitä heti näihin putkiloihin laittanut, annoin olla ensin keittiön pöydällä pari tuntia, ennen kuin kaadoin näihin putkiin. :-) No, mummon piti lähteä vessaan yrittämään uutta satsia.

Menin kerran siniseen bussiin ja istuuduin melko lähellä takaovea olevan penkin käytävän puoleiselle osalle, olin ainoa matkustaja siinä vaiheessa. Seuraavalta pysäkiltä tuli vanha pariskunta, mies istui minun taakseni käytävän puoleiselle penkille ja vaimonsa halusi juuri sen paikan, missä minä istuin sanoen, siirryhän pimu. (Olin 39-v). No minä siirryin, että hän pääsi paikalleni, kaikki muut montakymmentä paikkaa olivat vapaina, mikä on Helsingin busseissa aika harvinaista.

Kerran apteekissa luin lehteä odotellessani vuoroa. Mun vuoroni tulikin aika nopeesti ja yritin singahtaa mahdollisimmen nopeasti tiskille. Siinä hötäkässä en ehtinyt laittaa itsepäisesti ryttääntyvää lehteä kunnolla telineeseensä, vaan se jäi rotkottamaan siihen vähn huonoon asentoon, omalle paikalleen kuitenkin. Asioin tiskillä, ja tapsin yllättäen sen jälkeen omaa vuoroaan odottavan vanhan kaverin. Jäätiin juttelemaan, niin yhtäkkiä takaa hyökkää vihainen mummeli että "mene nostamaan se lehti minkä pudotit!" No huhhuh, minähän menin, suureen ääneen protestoiden. Kanssaihmisiä nauratti se mummo.

Alkuperäinen kirjoittaja The Rollaattors world tour 2010:
Eikä tämä ollut ainutkertaista. No kaupassa taas kerran päästin edelleni kaksi pikkupoikaa pikkuostoksineen, taisi olla pojilla jäätelöt ja namit, niin takana alkoi mummo mutista ja tuhista että kun päästetään jonon ohi ja jäkä käkä kun muilla olis kiire...(ilmeisesti mummo halusi pian pelaamaan hedelmäpeliä)
No tässä tapauksessa mummo oli periaatteessa kyllä ihan oikeassa. Kun päästit pojat ohitsesi, se ei ollut pois pelkästään sinulta vaan kaikilta takanasi jonossa olleilta. Eihän toki pieni jätskiostos kenenkään maata kaada mutta periaatteessa kuitenkin näin.

Eilen ajelin erään auton perässä ja ihmettelin kovasti sen menoa. Auto seilasi pitkin tietä ollen välillä kokonaan vastaantulevien kaistalla. Jossain vaiheessa hurautin ohi ja näin luurankoa muistuttavan mummon ajavan suu apposen auki ja nokka kiinni tuulilasissa. Mummo oli niin vanha että se on varmaan nähnyt dinosauruksia livenä.

Toivottavasti joku läheiseni puuttuu ajeluuni siinä vaiheessa jos/kun itse aikanaan olen yhtä pihalla.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
No tässä tapauksessa mummo oli periaatteessa kyllä ihan oikeassa. Kun päästit pojat ohitsesi, se ei ollut pois pelkästään sinulta vaan kaikilta takanasi jonossa olleilta. Eihän toki pieni jätskiostos kenenkään maata kaada mutta periaatteessa kuitenkin näin.

Paitsi jos pojat olivat esim. suoraan ap:n takana jonossa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:

Paitsi jos pojat olivat esim. suoraan ap:n takana jonossa?
Kyllä he olivat ja säälin että jos ne jädet sulaa kun itsellä oli paljon kamaa.

Yhteistyössä