En voi ottaa vakavasti jotain teiniäitejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kannanottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kannanottaja:
Erittäin mielelläni haluaisinkin kommentteja tästä aiheesta, olipa se teidän mielestänne kuinka kulunut tahansa. Mutta suurin osa näistä kommenteista on aika mitäänsanomattomia. :|

eikö se kerro alotuksesta aika paljon..? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Ihanainen:
Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:
Eli sinun mielestäsi olen huono äiti automaattisesti, koska olin 19v kun sain esikoiseni? Täysin ottamatta huomioon sitä, että olin tuolloin naimisissa, puolessa välissä kandin tutkintoani (tarkoitus jatkaa tohtoriksi asti), sekä mies että minä vakitöissä (itse osa-aikaisesti opintojen ohella)? Ei voi oikeasti joku ajatella noin mustavalkoisesti :D Pakko olla provo.

Menee vähän vierestä, mutta minkä ikäisenä kirjoitit ylioppilaaksi??? Tai kuinka nopeasti pääsit puoleen väliin kandin tutkintoa???

18v kirjoitin, ja olin suorittanut 1,5 vuotta opintoja kun tyttö syntyi (ihan normaalisti siis ajallisesti). Oikeastaan opintopisteitä jos ajattelee, olin jo tuolloin 2/3 kandin tutkinnosta suorittanut.

En vaan pysty ottamaan vakavasti lapsia, joilla on lapsia.
Se on minusta luonnotonta. Elämä pitäisi saada edes jonkinlaiseen reilaan ennen lasten harkitsemistakaan: edes opiskelupaikka tai työpaikka.
Kyllä, ehtii sitä myöhemminkin opiskella tai tehdä töitä, mutta kyllä niitä lapsiakin ehtii saada myöhemminkin kuin 16-vuotiaana.

Jos minulta kysytään, niin vähintään 21-v voisi olla sellainen vakavasti otettava äiti, toki käyttäytymisestään riippuen. Ja mulle on yks lysti onko joku 16vee tosi kypsä ikäisekseen - se on silti alaikäinen ja ei hyvällä tahdollakaan voi suhtautua vakavasti lapsiäitiin.

Ihan mielenkiinnosta, mitä sä edes tarkoitat tolla ettet "ota vakavasti" teiniäitejä? Jos sä näät kadulla nuoren äidin vauvan kanssa niin osoitatko sitä etusormella ja huudat "Hahaha, teiniäiti!" ja nauraa kiherrät? Vai mitä meinaat? Tuskin ne teiniäidit sun hyväksyntää kaipaa, mutta asiallisen kohtelun he ansaitsevat siinä missä kaikki muutkin ihmiset ikään katsomatta.

Miksi sun pitäis ottaa teiniäidit vakavasti?
Miksi kenenkään pitäis ottaa sut vakavasti?
Miksi ihmeessä kukaan ottais näin hölmöä aloitusta vakavasti? :snotty:

En ole teiniäideistä puhunut yhdessäkään ketjussa tällä palstalla.
Jos jollakin toisella on sama nimimerkki, niin pahoittelen hänen puolestaan.

Liekkö kaksois olentosi?

Samanimimerkki, samanlainen kirjoitus tyyli, yhtä hyökkäävä ja ennenkaikkea EI omaa kokemusta vaan TYÖN kautta "tietää" mitä elämä on. Just joo. :D

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Erittäin mielelläni haluaisinkin kommentteja tästä aiheesta, olipa se teidän mielestänne kuinka kulunut tahansa. Mutta suurin osa näistä kommenteista on aika mitäänsanomattomia. :|

Aloitus taisi osua aika monelle arkaan paikkaan, joten en nyt sanoisi että aloitus itsessään on mitäänsanomaton. Toisaalta voihan sen niinkin ajatella: teiniäitiys on mitäänsanomatonta?

Ja ennen kuin joku olettaa, että tarkoitan mitäänsanomattomilla kommenteilla eriäviä kommentteja, niin en todellakaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
Odotinkin lähinnä vain niitä eriäviä mielipiteitä, mutta harmillisesti harva täällä osaa keskustella. Alkaa vain tuo jankutus tuosta egon kohottamisesta ja muusta... Ilmeisesti yrität nyt itse nostaa itseäsi minun yläpuolelleni noilla kysymyksilläsi, mutta sulta on tainnut jäädä väliin mm. se, että olen jo aiemmin puhunut eriävistä mielipiteistä ja mielipiteistä ylipäänsä. Ja että erilaisia mielipiteitä pitääkin olla. Eli sun "pätemisesi" on aika turhaa.

:laugh: vai että mun päteminen, oot saanut montakin eriävää mielipidettä mutta ne ei sulle kelpaa kun jankutat vaan omaasi. Sinunlaisen ihmisen kanssa on vaikeaa, jollei mahdotonta, oikeasti keskustella mistään, oot päättäny "olla oikeassa" ja muiden mielipiteet on vääriä ja turhia :D

Jauhat vaan kuinka nuoria äitejä ei voi ottaa vakavasti, miksi ei voisi?tekeekö ikä automaattisesti toisesta huonomman ja toisesta paremman?tuskimpa. Monetkaan aikuiset ihmiset ei osaa ottaa vastuuta tekemisistään, pannaan ympäri kyliä ja sit ku sattuuki vahinko niin nou hätä kun abortitkin on keksitty. Minusta vakavasti otettava ihminen ymmärtää tekojensa seuraukset ja kantaa vastuun niistä, ikään katsomatta( ja varallisuuteen).

Alkuperäinen kirjoittaja ota ihan rauhassa vain:
Älä välitä,ei ne teiniäiditkään sua kovin vakavasti ota.

Nyt on pakko todeta, että mä havittelen elämässäni jotain ihan muuta kuin teiniäitien arvostusta. :laugh:

Vakavasti ottaminen ja arvostus eivät muuten ole sama asia yhtään.

Luuletko että ne teiniäidit havittelee elämässään sun arvostustas?Tai muiden kaltaistesi.En usko.

Alkuperäinen kirjoittaja >Huoh:

Liekkö kaksois olentosi?

Samanimimerkki, samanlainen kirjoitus tyyli, yhtä hyökkäävä ja ennenkaikkea EI omaa kokemusta vaan TYÖN kautta "tietää" mitä elämä on. Just joo. :D

Hmm, ilmeisesti olen sitten ominut jonkun nimimerkin! En ole siis sama henkilö kuin mistä puhut. Juu, ja mielipiteeni perustuu sekä työn kautta nähtyyn että omassa elämässä nähtyyn.

Aloitus taisi osua aika monelle arkaan paikkaan, joten en nyt sanoisi että aloitus itsessään on mitäänsanomaton. Toisaalta voihan sen niinkin ajatella: teiniäitiys on mitäänsanomatonta?

Ja ennen kuin joku olettaa, että tarkoitan mitäänsanomattomilla kommenteilla eriäviä kommentteja, niin en todellakaan. :)

Minulle ei ainakaan osunut mihinkään paikkaan, yritän vain miettiä kuinka joku oikeasti on noin (en käytä rumaa kieltä joten..) mustavalkoinen, ehkäpä hölmö?

Liekkö kaksois olentosi?

Hmm, ilmeisesti olen sitten ominut jonkun nimimerkin! En ole siis sama henkilö kuin mistä puhut. Juu, ja mielipiteeni perustuu sekä työn kautta nähtyyn että omassa elämässä nähtyyn.

:laugh: Nii varmaan juu.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

Minulle ei ainakaan osunut mihinkään paikkaan, yritän vain miettiä kuinka joku oikeasti on noin (en käytä rumaa kieltä joten..) mustavalkoinen, ehkäpä hölmö?

Peesi

Siksi, että ei oikeasti jaksa uskoa, että teini olisi VALMIS äidiksi, kun on nähnyt niin paljon kakaroita kakaroineen, huonolla menestyksellä.

Lisäksi mun mielestäni kaikkien ei tarvitse olla samaa mieltä kaikesta, ja niitä teiniäitejä ei tarvitse taputella päähän ja kannustaa äitiyteen. Teiniäiti on henkisesti liian köyhä niin suureen tehtävään.

En vaan pysty ottamaan vakavasti lapsia, joilla on lapsia.
Se on minusta luonnotonta. Elämä pitäisi saada edes jonkinlaiseen reilaan ennen lasten harkitsemistakaan: edes opiskelupaikka tai työpaikka.
Kyllä, ehtii sitä myöhemminkin opiskella tai tehdä töitä, mutta kyllä niitä lapsiakin ehtii saada myöhemminkin kuin 16-vuotiaana.

Jos minulta kysytään, niin vähintään 21-v voisi olla sellainen vakavasti otettava äiti, toki käyttäytymisestään riippuen. Ja mulle on yks lysti onko joku 16vee tosi kypsä ikäisekseen - se on silti alaikäinen ja ei hyvällä tahdollakaan voi suhtautua vakavasti lapsiäitiin.

samaa mieltä!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Huoh:

Liekkö kaksois olentosi?

:laugh: Nii varmaan juu.

No mikä sulle on siinä niin ihmeellistä? Jos mä olisin sama henkilö, niin kai mä nyt sen voisin herranjestas sanoa :laugh: Mutta kun en ole, enkä tiennyt että tämä nimimerkki on jo käytössä. Mutta en tehnyt aloitustani siksi, että voisimme jaapata minun nikistäni. Voin olla vaikka Pirre, jos se kelpais. :whistle:

No mikä sulle on siinä niin ihmeellistä? Jos mä olisin sama henkilö, niin kai mä nyt sen voisin herranjestas sanoa :laugh: Mutta kun en ole, enkä tiennyt että tämä nimimerkki on jo käytössä. Mutta en tehnyt aloitustani siksi, että voisimme jaapata minun nikistäni. Voin olla vaikka Pirre, jos se kelpais. :whistle:

No ole ihan mikä haluat. Mutta mulla on nyt parempaa tekemistä, kuin jankata olemattomalla tiedollasi/kokemuksellasi. Joten ole hyvä vain ja jatka, sillä rakentavasti kanssasi ei tosiaan voi keskustella. Ehkä illalla vielä saatan käydä kipaisemassa ja lukemassa, hullun hauskoja kirjoituksiasi.

Siksi, että ei oikeasti jaksa uskoa, että teini olisi VALMIS äidiksi, kun on nähnyt niin paljon kakaroita kakaroineen, huonolla menestyksellä.

Lisäksi mun mielestäni kaikkien ei tarvitse olla samaa mieltä kaikesta, ja niitä teiniäitejä ei tarvitse taputella päähän ja kannustaa äitiyteen. Teiniäiti on henkisesti liian köyhä niin suureen tehtävään.

Et se sinäkään henkisesti kovin rikkaalta vaikuta.Ehkä oletkin sitten teiniäiti;)

Ei kaikki tuon teini-iän ylittäneetkään ole valmiita äidiksi.Huomattu on sekin.Riippuu ihan ihmisestä ei iästä.

keksi parempi aloitus.ei uppoo tällainen yleistäminen.

Yleensä teiniäidin oma äiti on ollut myös teiniäiti, joten tämä jatkuu ihan sukupolvelta toiselle. Miksi näin on? Pitäisi lähteä tutkimaan asiaa siltä pohjalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Yleensä teiniäidin oma äiti on ollut myös teiniäiti, joten tämä jatkuu ihan sukupolvelta toiselle. Miksi näin on? Pitäisi lähteä tutkimaan asiaa siltä pohjalta.

aijaa...meiän "piirissä" se on kyllä toisinpäin. :D

Ja YLEENSÄ ne ketkä tällaisia asioita miettiin,niin ovat hyvin kyllästyneitä omaan elmäänsäja pettyneitä äitiyteensä,ja haluavat jollain keinolla saada itsensä näyttämään paremmalta äidiltä,kuin nuo teiniäidit.Siinä onnistumatta.Koska näyttävät vain entistä tyhmemmiltä sorkittuaan muiden elämää,ja kehuttuaan itseään taivaisiin vain sillä verukkein kun ikää on lähemmäs 40,ku 18v.

Alkuperäinen kirjoittaja ihanaa yleistämistä:

Ja YLEENSÄ ne ketkä tällaisia asioita miettiin,niin ovat hyvin kyllästyneitä omaan elmäänsäja pettyneitä äitiyteensä,ja haluavat jollain keinolla saada itsensä näyttämään paremmalta äidiltä,kuin nuo teiniäidit.Siinä onnistumatta.Koska näyttävät vain entistä tyhmemmiltä sorkittuaan muiden elämää,ja kehuttuaan itseään taivaisiin vain sillä verukkein kun ikää on lähemmäs 40,ku 18v.

Et ilmeisesti ole akateemisesti koulutettu?
Yliopistossa nimittäin tutkitaan jos vaikka mitä asioita, riippumatta taas oman elämän sisällöstä. Tutustupas joskus oppikirjoihin, sieltä löytyy vaikka mitä mielenkiintoista! Minusta ainakin MUUN MUASSA tuo teiniäitiyden "periytyvyys" on mielenkiintoista; miksi näin. Kuten monissa muissakin aihepiireissä on todella paljon mielenkiintoista asiaa, tutkimuksia, tutkimuskohteita...

Alkuperäinen kirjoittaja ihanaa yleistämistä:

Et ilmeisesti ole akateemisesti koulutettu?
Yliopistossa nimittäin tutkitaan jos vaikka mitä asioita, riippumatta taas oman elämän sisällöstä. Tutustupas joskus oppikirjoihin, sieltä löytyy vaikka mitä mielenkiintoista! Minusta ainakin MUUN MUASSA tuo teiniäitiyden "periytyvyys" on mielenkiintoista; miksi näin. Kuten monissa muissakin aihepiireissä on todella paljon mielenkiintoista asiaa, tutkimuksia, tutkimuskohteita...

Ja tätä on tutkittu jo paljon ja asia on niin että usein teiniäidin äitikin on ollut teiniäiti ja mahdollisesti myös isoäiti. Minua ei kiinnosta muiden tekemiset, mutta olen vaan joskus sairaanhoitajaksi luettuani ja opiskellessa näitä tutkimuksia selannut. Varsinkin kun suuntauduin lapsiin ja nuoriin ja näistä asioista paljon keskusteltiin.

Mä aloin just miettiä, että minkähän ikäisenä mummu on saanut esikoisensa...pitää vähän laskeskella....kyllä hän on ollut silloin 24v. Jos muistan oikein hänen syntymävuotensa, mun äiti ei kyllä ollut mummun esikoinen. Mun äiti taas oli 19v. kun sai mut. Mä olin 24, kun sain likan.

Yhteistyössä