Timo Soinista Hesarissa:
"Perussuomalaisten puheenjohtajan Timo Soinin mielestä Sauli Niinistön (kok) vaalivoitto oli "maanvyöry ja konservatiivien voitto". Soinin mukaan Pekka Haaviston (vihr) menestys ei ole "vastajytky" perussuomalaisten viimekeväiselle vaalivoitolle. Soinin mukaan tässä suhteessa pitää katsoa toisen kierroksen tulosta.
"Vihreät lyötiin lättäjalaksi tässä toisella kierroksella. Ei Niinistö ole mikään liberaali. Hän on konservatiivipuolueen ehdokas ja voitti aivan pystyyn nämä vaalit", Soini sanoi STT:lle vaalivalvojaisissa sunnuntai-iltana Brysselissä.
"Mikään ei ole muuttunut. Tämä on loistava tulos.""
Joo, huomaa kyllä noista Soinin kommenteista, mitkä arvot sillekin loppupeleissä on niitä merkittäviä:
Änkyräkonservatiiviset. Sama se niille pienituloisille ja kansanmiehille, niin kauan "voitetaan" kun suvaitsevaisuus "häviää".
Hitto, luulin etten vois enempää ko. poliitikkoa halveksua, mutta miksi ei tuostakaan voinut olla hiljaa? Miksei voinut vain onnitella Saulia, sanoa että on tyytyväinen tulokseen ja myöntää, että Haaviston kampanja, nousu ja saalis vaaleissa oli hieno? Nyt ne kokomuuslaiset oarvot onkin sitten yhtäkkiä kovastikin ok. Jessus mikä takinkääntö.
Ja turha sanoa, ettei nää ollu puoluevaalit (mikä on totta), kun vihreiden "tappiostahan" Soininkin on pitänyt päästä mesoamaan.
Huomaa kyllä, että alkaa Soiniakin hirvittää, kun liberaali ja homo sai niin pirun paljon enemmän ääniä kuin hän tai muut (kuin Niinistö, joka ei edes ole mahdottoman arvokonservatiivinen) jäärät.
Ja anteeksi Soinin mukaan tuominen kun ei se tähän kuulu, teki sen tosin itse. Kulminoi kyllä sen, miten monille oli tärkeintä se, ettei vaan suvaitsevaisuus voittaisi.