En ymmärrä Haaviston kannattajien katkeruutta...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nielkää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika törkeitä kommentteja Haaviston kannattajilta on tullut. Itse äänestin ensimmäisellä kierroksella Väyrystä. Toisella kierroksella Niinistöä. Haavisto on mielestäni aika epäpätevä ja aran oloinen. Ei presidenttiainesta. Olisin äänestänyt Väyrystä, vaikka olisi ollut umihomo. Ei ole homoudella mitään tekemistä mun äänestypäätökseni kanssa.
 
Timo Soinista Hesarissa:

"Perussuomalaisten puheenjohtajan Timo Soinin mielestä Sauli Niinistön (kok) vaalivoitto oli "maanvyöry ja konservatiivien voitto". Soinin mukaan Pekka Haaviston (vihr) menestys ei ole "vastajytky" perussuomalaisten viimekeväiselle vaalivoitolle. Soinin mukaan tässä suhteessa pitää katsoa toisen kierroksen tulosta.

"Vihreät lyötiin lättäjalaksi tässä toisella kierroksella. Ei Niinistö ole mikään liberaali. Hän on konservatiivipuolueen ehdokas ja voitti aivan pystyyn nämä vaalit", Soini sanoi STT:lle vaalivalvojaisissa sunnuntai-iltana Brysselissä.

"Mikään ei ole muuttunut. Tämä on loistava tulos.""

Joo, huomaa kyllä noista Soinin kommenteista, mitkä arvot sillekin loppupeleissä on niitä merkittäviä:

Änkyräkonservatiiviset. Sama se niille pienituloisille ja kansanmiehille, niin kauan "voitetaan" kun suvaitsevaisuus "häviää".

Hitto, luulin etten vois enempää ko. poliitikkoa halveksua, mutta miksi ei tuostakaan voinut olla hiljaa? Miksei voinut vain onnitella Saulia, sanoa että on tyytyväinen tulokseen ja myöntää, että Haaviston kampanja, nousu ja saalis vaaleissa oli hieno? Nyt ne kokomuuslaiset oarvot onkin sitten yhtäkkiä kovastikin ok. Jessus mikä takinkääntö.

Ja turha sanoa, ettei nää ollu puoluevaalit (mikä on totta), kun vihreiden "tappiostahan" Soininkin on pitänyt päästä mesoamaan.

Huomaa kyllä, että alkaa Soiniakin hirvittää, kun liberaali ja homo sai niin pirun paljon enemmän ääniä kuin hän tai muut (kuin Niinistö, joka ei edes ole mahdottoman arvokonservatiivinen) jäärät.

Ja anteeksi Soinin mukaan tuominen kun ei se tähän kuulu, teki sen tosin itse. Kulminoi kyllä sen, miten monille oli tärkeintä se, ettei vaan suvaitsevaisuus voittaisi.

Porukka on kurkkuaan myöden täynnä vihernatsien "suvaitsevaisuutta" ja vaalitulos on sen mukainen.
 
[QUOTE="vieras";25607876]Olin ekalla kierroksella nukkuvien puolueessa. Tokalla kierroksella Facebookin Haavisto-ilmiö ärsytti niin, että päätin äänestää Salea heti ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä.
Ja toden totta, Salen kannattajat olivat hiljaisia fb:ssa. Viharyöpynhän siinä olisi saanut niskaansa, jos olisi alkanut liputtaa isommin Saulin puolesta. Minusta järkevät kansalaiset tässä äänestivät Saulia, vouhkaavat Haaviston kannattajat veivät Haaviston mahdollisuudet ärsyttävyydellään.[/QUOTE]

En nyt tarkoita tätä henkilökohtaisena loukkauksena, mutta saa kyllä aika päätön pässi olla, jos antaa toisen ehdokkaan _kannattajien_ vaikuttaa tai etenkin ratkaista oman äänestyskäyttäytymisensä?

Aivan sama kummin päin tämä olisi sitten tapahtunutkin.

Voi hyvänen aika, sanon.
 
En nyt tarkoita tätä henkilökohtaisena loukkauksena, mutta saa kyllä aika päätön pässi olla, jos antaa toisen ehdokkaan _kannattajien_ vaikuttaa tai etenkin ratkaista oman äänestyskäyttäytymisensä?

Aivan sama kummin päin tämä olisi sitten tapahtunutkin.

Voi hyvänen aika, sanon.

Haaviston kannattajien fanaattisuus innosti äänestämään Niinistöä. Jätin äänestämättä Haavistoa siksi, etten halunnut homoa Suomen presidentiksi. Ihan yksinkertainen syy. Mies äänesti yhtä tyhmästä syystä. Meitä päättömiä pässejä on Suomi pullollaan. :D
 
[QUOTE="vieras";25607942]Haaviston kannattajien fanaattisuus innosti äänestämään Niinistöä. Jätin äänestämättä Haavistoa siksi, etten halunnut homoa Suomen presidentiksi. Ihan yksinkertainen syy. Mies äänesti yhtä tyhmästä syystä. Meitä päättömiä pässejä on Suomi pullollaan. :D[/QUOTE]

Eli tästä ja sun edellisestä kommentista saadaan yhteenlaskulla tulokseksi, että sun mielestä "järkevät ihmiset" tekevät äänestyspäätöksensä ensisijaisesti ehdokkaan seksuaalisen suuntautumisen, toissijaisesti vastaehdokkaan kannattajien käytöksen perusteella?

No järkevää, totta tosiaan.

:D
 
Kyllä mua eilen vähän nauratti kun tietyt Haaviston kannattajat on koko ajan valittanut kuinka suomalaiset on suvaitsemattomia ja arvostelevat puolison perusteella ym. Eilen sitten haukuttiin Niinistön puoliso ihan maan rakoon eikä kyllä ollut suvaitsevaisuudesta tietoakaan.

Kyllä politiikka tunteita herättää. Mutta en ymmärrä miksi Haaviston kannattajien pitää vetää joka välissä se homous esille. Jokainen joka äänestää Niinistöä, on suvaitsematon. Ja tosiaan tämä heidän suvaitsevaisuus kyllä rajoittuu nimenomaan homouteen, mamuihin tms. Muista ei tarvikaan sitten enää välittää.

Mun arvomaailma ei mene yhteen vihreiden kanssa ja mun mielestä Pekassa ei ole ainesta presidentiksi. Liian vässykkä. Joten äänestin Niinistöä.
 
  • Tykkää
Reactions: Blue cat
[QUOTE="minna";25608108]Kyllä mua eilen vähän nauratti kun tietyt Haaviston kannattajat on koko ajan valittanut kuinka suomalaiset on suvaitsemattomia ja arvostelevat puolison perusteella ym. Eilen sitten haukuttiin Niinistön puoliso ihan maan rakoon eikä kyllä ollut suvaitsevaisuudesta tietoakaan.

Kyllä politiikka tunteita herättää. Mutta en ymmärrä miksi Haaviston kannattajien pitää vetää joka välissä se homous esille. Jokainen joka äänestää Niinistöä, on suvaitsematon. Ja tosiaan tämä heidän suvaitsevaisuus kyllä rajoittuu nimenomaan homouteen, mamuihin tms. Muista ei tarvikaan sitten enää välittää.

Mun arvomaailma ei mene yhteen vihreiden kanssa ja mun mielestä Pekassa ei ole ainesta presidentiksi. Liian vässykkä. Joten äänestin Niinistöä.[/QUOTE]

En ole kyllä tuollaistakaan Jennin haukkumista havainnut (toisin kun Antonion haukkumista kampanjan aikana), mutta säälihän se on, jos tosiaan osalla on tuolla tavalla tahdittomia Haaviston kannattajia.

Ei kai tässä mikään muuten oiskaan, mutta oli ja on edelleen jotenkin koomista - ja harmikin - katsoa, kuinka moni kuvitteli jakavansa Saulin arvomaailman vaikka oikeasti jakoi vain tietynlaisen konservatiivisuuden. Ja tämä siis ihmisistä, jotka muuten puheissaan ja arvoiltaan ovat paljon lähempänä vasemmistolaispolitiikkaa.

Katso nyt vaikka tuo Soinin hypetys: siinä mies ylistää "mahtavaa tulosta", kun eurooppamyönteinen, suurituloisten asioita ajava Niinistö voitti.

Mitä hittoa?

Mutta joo, katkera en ole ja edelleen onnittelen vilpittömästi Saulia - mutta samalla Pekkaa, joka saavutti paljon tämän kampanjan aikana.

Mun mielestä molempien kannattajat vois ottaa mallia omista ehdokkaistaan, sillä kampanja - ja voitto ja tappio - on ollut siisti ja reilu.
 
Et ole katkera, mutta kuiteski sua ituttaa istua taas jälleen kerran häviäjien kelkassa.

Jännä miten sä tässä tunnut olevan katkera. Jankutat täällä näitä asioita kuukaudesta toiseen. Lepsa hei, ne vaalit meni jo. Koeta nyt jo hyväksyä, että Haavisto pääsi toiselle kierrokselle, vaikka kovasti se sinua harmittaa ja katkeroittaa. Yritä nyt silti unohtaa koko juttu ja ottaa ihan rauhallisesti. Kyllä se siitä. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25607144:
En minäkään. Piti käydä FB:ssä katsomassa, josko siellä joku Haaviston kannattaja olisi riehaantunut. Mutta ei siis ainakaan omassa kaveripiirissäni.

Eikä täälläkään moista ilmiötä näkynyt, vaan kylläkin Niinistön kannattajien
puolelta tuli sellaista moskaa että ihan hävettää laittajien puolesta.
 

Yhteistyössä