En ymmärrä Haaviston kannattajien katkeruutta...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nielkää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";25606521]Oli tasan kaksi asiansa osaavaa ehdokasta: Väyrynen ja Niinistö.
Haaviston kannattajat eilen kyllä repivät pelihousujaan aika epäasillisesti
facessa..[/QUOTE]

Valitettavan eri mieltä olen asiasta ;)
Kyllä niitä asiattomuuksia pääosin on Saulin kannattajilta tullut :(
Harmi, kuten ehdokkaatkin itse sanoi että ei mustamaalata toisia ja käydään rehellistä peliä.
Ja kyllä itsekin kuulun Saulin äänestäjiin mutta ei tosiaan tullut mieleeni laukoa faceen että onneksi homo ei voittanut tai ei sivarista pressaa,
kuten valitettavan moni muu tuntui tekevän.
Oikeasti jos ette tajua politiikasta mitään niin eikö ole parempi olla äänestämättä jos teidän äänen jakaa se mitä kukakin harrastaa makuuhuoneessaan.
 
[QUOTE="Vieras";25606521]Oli tasan kaksi asiansa osaavaa ehdokasta: Väyrynen ja Niinistö.
Haaviston kannattajat eilen kyllä repivät pelihousujaan aika epäasillisesti
facessa..[/QUOTE]

Laitappa ystäviesi kirjoitukset tänne jakoon kun en ole vielä ensimmäiseenkään haavistoa äänestäneen tilitykseen törmännyt. Oma fb on täynnä tälläistä:

"NIINISTÖ!!!!!"


"Suklamonni saa kömpiä takaisin peräsuoleensa. Suomi ei ole mikään homomaa"

"Eipä tarvii hakea ruotsin kansalaisuutta"

"Salesta tulee meijän uusi prsitentti!!!!! Ei toki ykkössuosikkini,mutta "pienempi paha" Kokomuus on kyl niin per**estä, mut eihä tää vissii mikää puolueäänestys ollukkaa. Ja se toinen on toisten perseessä ja sitä ei voi hyväksyä !"

" Älkää Haaviston kannattajat huomenna ruvetko itkemään sitä että hän ei voittanut vaalia kun hän on gay. SUOMEN KANSA ÄÄNESTI OIKEIN. Hinuri hävisi ja se on suomen kansan yksimielinen päätös"

"Kakkosen äänestäjät! Mitä helvettiä te oikein meinasitte äänesetäessänne sitä? Suomi ei elä ilman taloskasvua! Valtiota ei johdeta hörhöilyllä"
 
Pekkamainen mies ei muuten oikein taida olla naisten mieleen parisuhdemielessä. Eli hymyilevä ja keskusteleva, mies joka ei "vie" varmoin ottein vaan toimii enemmän naiselta kysellen.
 
[QUOTE="vieras";25606470]Mun tuttavissa esim. Facebookissa on kyllä ollut niin, että Niinistön kannattajat (minä mukaan lukien) ei ole koko vaalien aikana juuri kommentoineet mitään tai edes tuonut valintaansa julki, ilmeisesti koska pelkää sitä Haaviston kannattajien lynkkaysmentaliteettia. Sellaista se ihan oikeasti on ollut. Siis suurin osa siellä olevista kavereistani äänestö Haavistoa. Nyt tulosten jälkeen siellä on ollut tosi katkeraa viestiä, haukutaan kaikki Niinistöä äänestäjät idiooteiksi jotka toivottavasti saavat katua valintaansa, ja me ollaan hirveitä homofoobikkoja ja kylmiä ihmisiä. Aika jännä juttu, koska mä en tiedä yhtään joka olis äänestänyt Niinistöä sen homoasian takia.[/QUOTE]

Peesi. Facebookissa Niinistön kannattajat on ollut aika hiljaa (vain yksi tosi innokas, mutta ei mitään haukkumislinjaa ole ollut, ei homovihaa tmv.) Eilen sitten facebook täyttyi noista kommenteista että miten voi olla mahdollista ja Niinistöä äänestäneet muistakaa sitten jne. jne. Parhaimmillaan oli käyty kommentoimassa toisten seinille että "olet nyt varmaan sitten tyytyväinen" :O Sen sijaan ne Niinistöä kannattaneet on edelleenkin olleet ihan hiljaa, ei mitään lällättelyä..
 
[QUOTE="vieras";25606692]No missä se suvaitsevaisuus on kaikissa näissä ja eilisissä haavisto fanien katkerissa aloituksissa, niinistön ja hänen kannattajiensa haukkumisessa vai, mitäs suvaitsevaisuutta se on?[/QUOTE]

Eiköhän samanlaista jauhantaa löydy myös toiselta puolelta? Tuskin on ihan yksipuolista tämäkään.. Politiikka herättää aina tunteita.
 
Laitappa ystäviesi kirjoitukset tänne jakoon kun en ole vielä ensimmäiseenkään haavistoa äänestäneen tilitykseen törmännyt. Oma fb on täynnä tälläistä:

"NIINISTÖ!!!!!"


"Suklamonni saa kömpiä takaisin peräsuoleensa. Suomi ei ole mikään homomaa"

"Eipä tarvii hakea ruotsin kansalaisuutta"

"Salesta tulee meijän uusi prsitentti!!!!! Ei toki ykkössuosikkini,mutta "pienempi paha" Kokomuus on kyl niin per**estä, mut eihä tää vissii mikää puolueäänestys ollukkaa. Ja se toinen on toisten perseessä ja sitä ei voi hyväksyä !"

" Älkää Haaviston kannattajat huomenna ruvetko itkemään sitä että hän ei voittanut vaalia kun hän on gay. SUOMEN KANSA ÄÄNESTI OIKEIN. Hinuri hävisi ja se on suomen kansan yksimielinen päätös"

"Kakkosen äänestäjät! Mitä helvettiä te oikein meinasitte äänesetäessänne sitä? Suomi ei elä ilman taloskasvua! Valtiota ei johdeta hörhöilyllä"

No huh! Mä en oo nähny facebookissa yhtään tuon tyyppistä kommenttia, juurikin siis toisinpäin eli tosi alatyylistä Niinistöstä ja ennen kaikkea Niinistöä äänestäneistä.. eli ne haukut kohdistuu äänestäjiin. Meillä taitaa olla aika erilainen kaveripiiri? ;)
 
[QUOTE="Niin";25606728]Eiköhän samanlaista jauhantaa löydy myös toiselta puolelta? Tuskin on ihan yksipuolista tämäkään.. Politiikka herättää aina tunteita.[/QUOTE]

Jos facebookista puhutaan, niin jokaisen seinä on omanlaisensa ja niiden sisältöä ei voi verrata. Itse olen opiskellut alaa, jolla rasismi kukkii ja siksi omalla seinälläni oli vaalien jälkeen kaikkea homoläppää ja perspanojuttuja. Itseppä olen alan valinnut.

Jos facebookin sisältöä vaalien jälkeen halutaan arvostella asteikolla Niinistö vs. haavisto, niin kannattaa verrata heidän yhteisöjen sivuja. Niinistön sivuille tuli lähinnä onnitteluviestejä haaviston kannattajilta, mutta haaviston sivuilla oli sitten jotain aivan muuta. Sauli Niinistökin joutui vetoamaan siihen, että jätettäisiin rauhaan ja aiheesta on ollut tänään uutisissakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Ilona83
En ole katkera, en vaikka kummastakaan koko vaalien ( mukaan lukien ensimmäinen kierros)ehdokkaastani ei tullut presidenttiä. En ole tuomitsemassa heitä, jotka tämän uuden pian virkaanastuvan presidentin valtaan ??? äänestivät.
Koko presidentinvaali tai sen ympärille rakentunut keskusteltu ylitti mielestäni järkevyyden rajat, toki arvokeskustelu ja keskustelu on tarpeen, mutta ehdokkaiden räikeä vastakkainasettelu, puolisoiden merkityksen kohottaminen ylisuuriin mittasuhteisiin ja lähes ihmisarvon mittaaminen sen perusteella, kumpaa hän äänesti oli minusta liiallista. Minulle nämä olivat kyllä arvovaalit, mutta en lähtisi silti mustamaalaaman heitä, jotka arvojensa perusteella äänestivät eilen / ennakkoon toisin. Toivoin toista vaalitulosta, vaikken siihen uskonutkaan.
Enkä usko, että tuleva presidentti olisi kamalan huono, minulle hän edusti sitä huonompaa vaihtoehtoa, mutta eiköhän tämä maa pyöri yhä, kuten maapallokin...presidentinvaihdoksesta huolimatta.

Minun maanantaini ainakinkäynnistyi ihan samoin kuin lukuisat muut maanantait, kahvilla ja yskähdellen. Ei edes kovasti ketuta, vaalitulos. Uudelle tulevalle maan isälle ja äidille:whistle:toivon viisautta hoitaa tehtävää ja sen ohella vapautta elää, sitä yksityiselämäänsä ilman jatkuvaa media/nettipalstakyttäystä tai juoruilua

ps. ottaisinko käteeni kateuskortin, ennenkuin joku sen sinne työntää. Voisin olla vaikka kade maan äidin asemasta. Tai sitten en.:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Haaviston äänestäjä..;25606433:
En tunnista itsestäni katkeruuden tunnetta. Päinvastoin, Pekan saama suosio oli ennennäkemätöntä ja hän liikahdutti ihmisiä, sai aikaan positiivista energiaa. Ei sellaisesta voi katkeroitua, vaikka toinen voittikin. Tämä hyvä tunne kantaa pitkälle =)

Hienoja sanoja, mutta käytäntö on muuta
 
[QUOTE="heh";25606926]Hienoja sanoja, mutta käytäntö on muuta[/QUOTE]Eihän tuon Haaviston äänestäjä-nimimerkkiä käyttäneen vastuulla ole, miten muut pettyneet tai muuten vähemmän fiksut ihmiset käyttäytyvät. Ethän sinäkään (olettaen, että äänestit Niinistöä ja olet voitosta tyytyväinen) ota vastuuta niistä, jotka typeryyksiä eri foorumeilla ja ihan naamasta naamaan laukovat?

lisäsin puuttuneen sanan
 
Viimeksi muokattu:
Minä olen lukenut tälläistä eilen fb:stä:

"Lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon että jos.. tuosta Haaviston puppelista tulee presidentti niin muutan vaikka Namibiaan.."

"Jes ei homoa pressaks, vitun viherpiipertäjät hajotkaa!"

"Nämä vaalit on nyt käyty :’(. Näillä mennään. Sinäänsä mikään ei muutu aurinko nousee ja laskee normaalisti."

"is really proud of over one million Finns."

Jotakuinkin koko vaalihärdelli on mennyt näin päin..
 
En oo vielä törmännyt katkeraan Haaviston kannattajaan.

FB ainakin on täynnä ihan tyytyväisiä viestejä - tai no joo, yksi kyllä ihan oikeasti itki mutta se onkin hiukan outo tyyppi muutenkin.

Mä en taas ymmärrä tätä, miksi kukaan kannattaa / kampanjoi jos ei ihan oikeesti usko että ehdokkaalla olis mitään mahdollisuuksia?

Jos mä lähden johonkin asiaan mukaan niin mä oon satalasissa ja epäonnistuminen ei tuu ees mieleen.

Nyt oli vaalivalvojaisissa, tällä palstalla ja fb:ssä eniten niitä kommentteja "ei oo pettymys, voitto oli jo päästä toiselle kierrokselle" - "hyvä kampanja" - "en oikeesti uskonut voittoon" - jne

Jos ei oikeesti oo uskonut ehdokkaaseen tai mahdollisuuteen niin ei sitä katkera voi ollakaan
 
[QUOTE="vieras";25607053]Mä en taas ymmärrä tätä, miksi kukaan kannattaa / kampanjoi jos ei ihan oikeesti usko että ehdokkaalla olis mitään mahdollisuuksia?

Jos mä lähden johonkin asiaan mukaan niin mä oon satalasissa ja epäonnistuminen ei tuu ees mieleen.

Nyt oli vaalivalvojaisissa, tällä palstalla ja fb:ssä eniten niitä kommentteja "ei oo pettymys, voitto oli jo päästä toiselle kierrokselle" - "hyvä kampanja" - "en oikeesti uskonut voittoon" - jne

Jos ei oikeesti oo uskonut ehdokkaaseen tai mahdollisuuteen niin ei sitä katkera voi ollakaan[/QUOTE]Minä en ota asiaa siltä kannalta, että kyse olisi onnistumisesta ja epäonnistumisesta, vaan vaalin voittamisesta ja häviämisestä (tai jos vähän halutaan sokerikuorruttaa: toiseksi tulemisesta). Minusta niissä on näkökulmaero. Minusta on harmi, että joku ajattelee (en tarkoita sinua) että vain voittanutta äänestäneen panoksella olisi merkitystä. En muista enää miten näitä asioita, vaaleista ja äänestämisestä, on vaikka koulussa aikoinaan puhuttu, eikä meillä paljon kotona puhuttu, mutta minusta on huolestuttavaa, jos yksikin ihminen ajattelee äänensä menneen hukkaan. Silloin jotain tärkeää jäänyt ymmärtämättä, minun mielestäni.
 
[QUOTE="vieras";25607067]Vanhukset ja suvaitsemattomat äänestivät Niinistöä. Lisäksi tietysti rikkaat.[/QUOTE]

=) sullekin
me ollaan perhe minä 28, mies 30, lapset 10 ja 7v
kk-tulot bruttona noin 5000e
ja molemmat laittoi nron 6
- poikkeus vahvistaa säännön
 
[QUOTE="vieras";25607087]=) sullekin
me ollaan perhe minä 28, mies 30, lapset 10 ja 7v
kk-tulot bruttona noin 5000e
ja molemmat laittoi nron 6
- poikkeus vahvistaa säännön[/QUOTE]

Miksi sitten kun kerran olette pienituloisia ja vielä lapsiperhe - haluatte että verotustanne kiristetään, rikkaiden verotusta höllennetään ja että kirjastot ja muut yhteiskunnan palvelut tulevat maksullisiksi?
 
[QUOTE="Hhh";25606402]Monet Haaviston kannattajat ovat kovin rajoittuneita. Homot, mamut jne suvaitaan. Eri uskontokuntia
sen sijaan ei suvaita. Uskovaiset ovat pellejä, jehivan todistajat hulluja,
Timo Soinin kannattajat natseja ja mitä vielä..[/QUOTE]
Samaa mä olen ihmetellyt. Se suvaitsevaisuus ei ulotu muualle kuin tasan siihen, mittä Haavisto tai tää sen puoliso on (homot ja mamut). Uskovaiset, persut, kaikki Niinistöä äänestäneet... Kaikki ovat jollain tapaa idootteja, tyhmiä, luusereita, sivistymättömiä, suvaitsemattomia, homokammoisia jne. Ja tähän päälle sitten vielä kamalaa Jennin morkkausta.

Toki on ihan fiksujakin Haaviston kannattajia, mutta kyllä risoo nämä kakan kirjoittelijat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nielkää;25606220:
Voin käsi sydämellä sanoa, että oman ehdokkaani valitsin puhtaasti vaalikoneiden
ja vaalikeskusteluiden perusteella. Ensimmäisellä kierroksella äänestin väykkää.
Mun mielestä Haavisto oli todella epävarma ja vaalikeskusteluissa peesasi muita.
Niin herttainen mies kun Pekka oliskin ollut, niin ei se pätevältä vaikuttanut.
Ei vaan mene jakeluun tämä Haavisto kannattajien ajatus, että kaikki muut kuin ne jotka laittoivat äänestyslipukkeeseen 2, ovat juntteja, idiootteja, tyhmiä,
peräkammarin poikia jne..

En olisi kuuna päivänä äänestänyt Haavistoa, vaikka olen suvaitsevaisempi kuin
suurin osa suomalaisista.

Minun mielestä Haavisto ei ollut ollenkaan epävarma, enemmän epävarmoja on sellaiset jotka yrittävät jyrätä omalla mielipiteellään muita kuuntelematta. Oli kyseessä sitten presidentti tai muu johtaja, jyrääjästä tulee vain mieleen ettei sillä ole homma ihan hanskassa.
 
Jos facebookista puhutaan, niin jokaisen seinä on omanlaisensa ja niiden sisältöä ei voi verrata. Itse olen opiskellut alaa, jolla rasismi kukkii ja siksi omalla seinälläni oli vaalien jälkeen kaikkea homoläppää ja perspanojuttuja. Itseppä olen alan valinnut.

Jos facebookin sisältöä vaalien jälkeen halutaan arvostella asteikolla Niinistö vs. haavisto, niin kannattaa verrata heidän yhteisöjen sivuja. Niinistön sivuille tuli lähinnä onnitteluviestejä haaviston kannattajilta, mutta haaviston sivuilla oli sitten jotain aivan muuta. Sauli Niinistökin joutui vetoamaan siihen, että jätettäisiin rauhaan ja aiheesta on ollut tänään uutisissakin.

Kuten kirjoitin. Politiikka on aina herättänyt tunteita puolesta ja vastaan. Fanaattisemmat "asiantuntijat" pönkittävät omaa egoaan toisten kustannuksella. Itse pidän heitä vain huonoina esimerkkinä sekä haittana politiikassa.
 

Yhteistyössä