En ole katkera, en vaikka kummastakaan koko vaalien ( mukaan lukien ensimmäinen kierros)ehdokkaastani ei tullut presidenttiä. En ole tuomitsemassa heitä, jotka tämän uuden pian virkaanastuvan presidentin valtaan ??? äänestivät.
Koko presidentinvaali tai sen ympärille rakentunut keskusteltu ylitti mielestäni järkevyyden rajat, toki arvokeskustelu ja keskustelu on tarpeen, mutta ehdokkaiden räikeä vastakkainasettelu, puolisoiden merkityksen kohottaminen ylisuuriin mittasuhteisiin ja lähes ihmisarvon mittaaminen sen perusteella, kumpaa hän äänesti oli minusta liiallista. Minulle nämä olivat kyllä arvovaalit, mutta en lähtisi silti mustamaalaaman heitä, jotka arvojensa perusteella äänestivät eilen / ennakkoon toisin. Toivoin toista vaalitulosta, vaikken siihen uskonutkaan.
Enkä usko, että tuleva presidentti olisi kamalan huono, minulle hän edusti sitä huonompaa vaihtoehtoa, mutta eiköhän tämä maa pyöri yhä, kuten maapallokin...presidentinvaihdoksesta huolimatta.
Minun maanantaini ainakinkäynnistyi ihan samoin kuin lukuisat muut maanantait, kahvilla ja yskähdellen. Ei edes kovasti ketuta, vaalitulos. Uudelle tulevalle maan isälle ja äidille

toivon viisautta hoitaa tehtävää ja sen ohella vapautta elää, sitä yksityiselämäänsä ilman jatkuvaa media/nettipalstakyttäystä tai juoruilua
ps. ottaisinko käteeni kateuskortin, ennenkuin joku sen sinne työntää. Voisin olla vaikka kade maan äidin asemasta. Tai sitten en.
