En ymmärrä näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa niin erityisiä, etteivät edes lait koske heitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän muksu on saanut joskus alle 2-vuotiaana muutaman kerran kaupassa jotain naksuja tai pillimehun et pysyy tyytyväisenä. Täällä jossain ketjussa paasattiin sitä et jos kerran antaa niin lapsi ei sitä unohda IKINÄ, mutta niin vain kävi että lapsi kasvoi ja jo nyt 2,5vuotiaana kyllä ymmärtää että maksetaan ensin. Eikä koskaan vingu mitään ennen kanssa. Täällä on vaan niin ihme tiukkapipoista meininkiä!!!

Onhan tuossa sekin puoli, että nykypäivänä ehkä ei enää ole niin suurta luottoa ihmisiin, jotta varmasti maksavat syömänsä tuotteet.. Vaikka varmasti suurinosa niin tekee, ne muutamat lusmuilijat seassa aiheuttaa hävikkiä kuitenkin. Ja sen lusmuilijoiden toiminan mahdollistaa juurikin se rehellisten määrä jotka kokee oikeudekseen ruokkia lapsia kaupassa.

Jeps kaupoissa näkee tyhjiä pillimehuja ym heiteltynä lattioilla ja hyllyjen alla,tuskinpa maksettuja:kieh:

Kerrostalo- ja markettikyttääjät taas vauhdissa! :) Varmasti kukaan näistä paheksujista ei ole KOSKAAN heittänyt yhtään roskaa maahan, kävellyt päin punaista, jättänyt roskiaan lajittelematta, ajanut pyörällä tien väärää puolta tai ilman kypärää, jättänyt suuntavilkkua näyttämättä tai turvavyötä kiinnittämättä, palauttanut kirjaston kirjoja myöhässä, ruokkinut puluja tai sorsia, jättänyt käsiään pesemättä wc:ssä, kaupassa tai muussa julkisessa paikassa käynnin jälkeen, soittanut äänekästä musiikkia kello kymmenen jälkeen rivi- tai kerrostalossa, pysäköinyt laittomalle paikalle, myöhästynyt koulusta tai töistä, jättänyt vaatimatta kuittia ostamastaan tuoteesta tai palvelusta, käyttänyt invavessaa vaikka on terve jne, koska HERRA JUMALA JOS KAIKKI TEKISIVÄT NÄIN NIIN MITÄ SIITÄ TULISI!

Höllätkää ihmiset pipoa, maailmassa on vakavampiakin asioita murehdittavaksi. :)

Olen ap:n kanssa aivan samaa mieltä. En tajua mikä siinä on niin vaikeaa esim. maksaa ostoksensa ennen syömistä.
Ei ole kyllä ikinä tullut mieleenkään ruveta kaupassa syömään jotain, tai tarjota lapselle. :headwall: Ei sellaista tilannetta mielestäni ole, etteikö kerkiäisi maksun jälkeenkin syödä.
Jos jossain perähikiän junttilassa joku kauppias on sanonut, että tämä ok, niin se ei varmastikaan päde jokaisessa kaupassa.
Sama tuohonkin, että lapset paskaisissa kengissään seisoo kärreissä johon muut laittavat ruoka-ostoksiaan niin voi yök! :x

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Hesen leikkipaikassa: "Iskä, kato, kengät pitää ottaa pois!" (lapsi osoittaa kylttiä jossa on kengän kuva, päällä rasti, ja teksti joka sanoo että kengät pois). "Ei teidän tarvitse ottaa", vastaa isi. Ottivat silti, kun eräs naisihminen totesi tälle ventovieraalle isille että kyllä se kuule koskee ihan kaikkia, myös sinun lapsiasi :saint:

Ei suurensuuria rikoksia, mutta eikö säännöt yleisesti ottaen kuitenkin ole samat kaikille?

• Tykkää
Reactions: moekoe ja Phoebsi
Jokainen kun vähän joustaa omalta osaltaan näistä ohjeista/pyynnöistä/mitä ovatkaan, niin ai että kaikki on sitten niin kivasti mallillaan. Aletaanko samantien kunnolla anarkisteiksi ja jätetään laitkin noudattamatta, ainakin jos ne ei satu just meille sopimaan? =)

Sen verran vielä, että pakkorako on eri asia kuin "siks kun mä vaan haluan". Ja juuri tuota jälkimmäistä näkee ihan liikaa. Kun ollaan niin itsekkäitä. Mitä muita ajattelemaan saati yhteistä hyvää, kun minä nyt vaan haluan istua kaupassa ostoskärryssä banaanin ja pillimehun kera, mitäsekeneltäkäänmuultaonpois???

:headwall: ja ruma sana.

Voin kuvitella Prisman jossa joka toisella lapsella (tai miksei vaikka aikuisellakin) on käsissä jäätelö, karjalanpiirakka, jugurtti tms jota syövät samalla kun shoppailevat vaikka ulkohaalaria. Voi sitä sotkua :D

Pieni lähikauppa on taatusi eri asia kuin hypersuper market.

Kyllä prismassakin saa syödä ennenkuin on tuotteen maksanut, ainakin meidän prismassa ja myös citymarketissa.

Olen nimittäin kuullut ja nähnyt kun asiasta on kysytty ja vastaus on ollut "tottakai saa, kunhan sen sitten kassalla maksaa"

[QUOTE="noo";25964368]Kyllä prismassakin saa syödä ennenkuin on tuotteen maksanut, ainakin meidän prismassa ja myös citymarketissa.

Olen nimittäin kuullut ja nähnyt kun asiasta on kysytty ja vastaus on ollut "tottakai saa, kunhan sen sitten kassalla maksaa"[/QUOTE]

Mä olen ihan itse kysynyt, sekä Citymarketissa että Prismassa (Helsingissä) ihan palstan inooittamana, ja molemmissa sanottiin, että toki saa, kunhan enne poistumistaan maksaa.

Mä en edes tiennyt, että lapsen laittaminen seisomaan niihn kärryihin olisi kiellettyä :D. Ei meilläpäin mitään kylttejä ole. Pakkauksissahan ne ruuat on, ja jos eivät ole, niin kyllä ne ennen syömistä kannattaa pestä muutenkin. Lisäksi tosiaan monissa paikoissa säilytetään ulkona, ja sen mainitun linnunkakan lisäksi johan niitä siellä kuraisella parkkipaikalla työntäessä rapa roiskuu varmasti usein ihan kärryyn asti.

meidän lapset ei syö kaupassa,mutta en ärsyyny jos joku siellä syö enkä oikein käsitä kuinka jotakin sellainen voi häiritä.

Minä käsitän kyllä, jos henkilö joutuu omille lapsilleen selittämään, miksi he eivät saa niin tehdä, vaikka joku muu vieressä tekeekin. Tosin tällaista selittelyä joutuu tekemään paljon joka tapauksessa, sillä itsekkäitä ja huonotapaisia ihmisiä tuntuu riittävän esim. älä sinä heitä roskaa maahan, vaikka se mies niin tekikin.

Ja sit noihin kauppiaisiin, jotka antavat luvan syödä ennen kassaa. Sehän on niiltä "asiakas on aina oikeassa" -palvelua, sillä maksavalle asiakkaalle ei motkoteta, vaikka haluaisivatkin. Tuskin kukaan kaupanpitäjä tästä tavasta on iloinen jo aiemmin mainituista syistä (eli vaikeuttaa seurantaa siitä kuka lopulta maksaa ja kuka ei, mahdolliset sotkut jne.).

Lakia tai sääntöjä lienen itse rikkonut kuvitellen, ettei siitä ole muille haittaa, epähuomiossa/mukakiireessä, tai tietämättäni. Esimerkiksi kävellyt päin punaisia, jos ei muita ole ollut liikenteessä. Sekin saisi jäädä tekemättä, sillä onhan joku saattanut joutua lapselleen sitten selittämään, miksi tämä ei saisi kävellä punaisia päin vaikka nainenkin käveli.

Minä oon joskus syöny banaanin, kun on ollut niin tajuton nälkä, että taju on meinannut lähteä. Enkä ole tuota kamalan suurena ongelmana nähnyt, eikä käsittääkseni ole kellekään mitään häiriötä aiheuttanut.

En käsittääkseni mitään tällä hetkellä.
Varma tosin en ole.

Mutta arvostan esimerkiksi paljon niitä lääkäreitä, jotka 1960-luvulla kieltäytyivät pakkosteriloimasta kuulovammaisia ja epileptikkoja vaikka laki niin määräsi.
:)

Sun mielestä siis Nico-Jennican kärryissä seisominen on kauheudessa samaa tasoa kuin epileptikkojen pakkosterilointi? Vai miksi muuten otit noin asiaan mitenkään kuulumattoman esimerkin tuohon?

:):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Siinä marketin ostoskärryn kädensijassa on taatusti monin verroin enemmän bakteereja, viruksia ja muita pieneliöitä kuin itse kärryssä, vaikka siellä joku lapsi olisi kenkineen seissytkin. (En halua edes kuvitella, ketkä kaikki nuhanenät ja käsiään pesemättömät vessa-asoijat ovat siihen koskeneet ennen minua...) Joten esim. kasvisten ja hedelmien nosteleminen pussiin samoilla käsillä joilla kärryä on työnnellyt on erittäin epähygieenistä puuhaa. (Tämä tiedoksi teille pöpökammoisille. Asia erikseen on sitten se näkyvä lika jota kärryissä aina välillä on - se on toki inhottavaa, olipa se peräisin lapsen kengistä, linnun takapuolesta tai vaikkapa likaisesta ostoskassin pohjasta...)

[QUOTE="random";25962921]Kerrostalo- ja markettikyttääjät taas vauhdissa! :) Varmasti kukaan näistä paheksujista ei ole KOSKAAN heittänyt yhtään roskaa maahan, kävellyt päin punaista, jättänyt roskiaan lajittelematta, ajanut pyörällä tien väärää puolta tai ilman kypärää, jättänyt suuntavilkkua näyttämättä tai turvavyötä kiinnittämättä, palauttanut kirjaston kirjoja myöhässä, ruokkinut puluja tai sorsia, jättänyt käsiään pesemättä wc:ssä, kaupassa tai muussa julkisessa paikassa käynnin jälkeen, soittanut äänekästä musiikkia kello kymmenen jälkeen rivi- tai kerrostalossa, pysäköinyt laittomalle paikalle, myöhästynyt koulusta tai töistä, jättänyt vaatimatta kuittia ostamastaan tuoteesta tai palvelusta, käyttänyt invavessaa vaikka on terve jne, koska HERRA JUMALA JOS KAIKKI TEKISIVÄT NÄIN NIIN MITÄ SIITÄ TULISI!

Höllätkää ihmiset pipoa, maailmassa on vakavampiakin asioita murehdittavaksi. :)[/QUOTE]

Kuinka mukavaa olisikaan kun kaikki käyttäytyisivät noin koko ajan. Vai eikö kuitenkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;25965089:
Kuinka mukavaa olisikaan kun kaikki käyttäytyisivät noin koko ajan. Vai eikö kuitenkaan?

Kuinka mukavaa olisikaan kun kaikki noudattaisivat aina pilkuntarkasti kaikkia mahdollisia ja mahdottomia sääntöjä ja ohjeita mitä vain joku keksii määrätä, ilman minkäänlaista omaa ajattelua, joustoa tai tilannesilmää. Vai eikö kuitenkaan?

No kuinkas moni menee uimaan hallissa ilman peseytymistä, tai pukee uikkarin jo pukkarissa eikä peseydy, ei käy edes suihkussa, tai pukee ne uikkarit muksulleen jo valmiiksi, käy saunassa uikkarit päällä??

Tämä tuppaa nostamaan minun villojani pystyyn :whistle:

[QUOTE="random";25965148]Kuinka mukavaa olisikaan kun kaikki noudattaisivat aina pilkuntarkasti kaikkia mahdollisia ja mahdottomia sääntöjä ja ohjeita mitä vain joku keksii määrätä, ilman minkäänlaista omaa ajattelua, joustoa tai tilannesilmää. Vai eikö kuitenkaan?[/QUOTE]

En ole muistaakseni missään sanonut että täytyisi pilkuntarkasti noudattaa kaikkia mahdollisia sääntöjä. Tottakai saa käyttää järkeä ja tilannetajua. Yleensä säännöille on olemassa järkevät perusteet, ja niiden noudattamatta jättäminen aiheuttaa haittaa tai pahaa mieltä muille.

Säännöt ja lait kuitenkin koskevat kaikkia, ja nyt oli kyse siitä että jotkut luulevat olevansa niin erityisiä että heidän ei näitä tarvitse noudattaa. Huonotapaiset ja käytöksiset ihmiset tosiaan monesti vetoavat tuohon, että muilla on vaan pipo kireällä. Kaikilla olisi mukavampaa kun otettaisiin muutkin huomioon!

• Tykkää
Reactions: Kuperkeikka
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25965254:
No kuinkas moni menee uimaan hallissa ilman peseytymistä, tai pukee uikkarin jo pukkarissa eikä peseydy, ei käy edes suihkussa, tai pukee ne uikkarit muksulleen jo valmiiksi, käy saunassa uikkarit päällä??

Tämä tuppaa nostamaan minun villojani pystyyn :whistle:

Käyn aina suihkussa ennen uimista ja pesen hiuksetkin VAIKKA käyttäisin uimalakkia.
Mutta menen välillä saunaan uimapuvun kanssa. Rullaan sen alas, mutta voin kuvitela klooriherkän reagoivan... VAIKKA minulla uimapuvun salliva tarra monesti ennen saunaan menoa huuhdellussa uimapuvusssani onkin.
Lisättäköön, jotta jos näen saunassa muita, jätän sen väliin.

pakko entisenä kaupan kassana sanoa, että harva asia tuntuu yhtä alentavalta ja inhottavalta kuin yrittää skannata asiakkaan banaaninkuorista sitä hintaa, saati jos mamma heittää mulle pentunsa karkin kuolaiset käärepaperit. jep, kiitti vaan. myöskään pomo ei tykänny, mut tälläasia asioita ei oikein voi asiakkaalle ääneen sanoa. tekohymyä siis vaan!

Niin.
Maailmassa on monta Nico-Petteriä, joilla on kaupassa nälkä.
Ja monta Timoa, Simoa, Kallea, Kaisaa, Liisaa, Annaa, Jennaa, Ileä, Axelia, Mikkoa, Micoa jne.
joilla on kiire, ja siksi heitä ei oikeastaan koske liikennesäännöt. Mirjalla voi olla kiire, eikä Marian nyt niin tarvitse välittää, vaikka ajaakin päin punaisia.
Ja Jore voi ottaa kyllä kevyesti paukun, kaksi ja kolmannenkin.

• Tykkää
Reactions: Labran täti
Oikeastaan jäin miettimään, että miksi tuo kaupassa syöminen on listalla.
Sehän ei ole sen kummemmin lailla kuin säädöksilläkään kielletty.

Koitapa mennä Alkoon, korkkaa pullo ja ala juomaan. Aika lyhyellä varoitusajalla on poliisit paikalla ja sinua syytetään varkaudesta, koska korkkasit ja kulutit tuotetta, jota et ole maksanut. Varastaminen kun ON lailla kielletty. Ihan sama juttu on kaupassa maksamattomien ruokien syöminen, sitä ei vaan pidetä minään.

• Tykkää
Reactions: J.Ketkupolkka
pakko entisenä kaupan kassana sanoa, että harva asia tuntuu yhtä alentavalta ja inhottavalta kuin yrittää skannata asiakkaan banaaninkuorista sitä hintaa, saati jos mamma heittää mulle pentunsa karkin kuolaiset käärepaperit. jep, kiitti vaan. myöskään pomo ei tykänny, mut tälläasia asioita ei oikein voi asiakkaalle ääneen sanoa. tekohymyä siis vaan!

Tämä on just se asia mitä vastaan minä "kapinoin", ihan taatusti voi asiasta huomauttaa, minä huomauttaisin, jos paperit ihan kuolassa ja kökössä.

Tosin olen eräällä kauppareissulla itsekkin joutunut ostamaan pari pussia hmp:tä, muksu kun kompuroi omiin kinttuihinsa ja huuleen tuli reikä, pyysin kalatiskiltä vähän paperia ja kävelin pakastehyllyille ja otin ko pusseja kaksi, joista toinen muksun huuleen (tosin paperi välissä). Eikä kyllä olis tullut mieleenkään, että olisin sen huulessa olleen pussin antanut sille kassalle, sanoin vielä, että otin kaksi pussia, niin ei sun tarvitse tohon toiseen koskea, kun kassalle mentiin.

Yhteistyössä