Enkeleitä on, onhan?

Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:
Se on vaan jännä että aina kun tapahtuu jotakin hyvää, niinkuin tässä, se itse hyväntekijä ei voi koskaan olla ihminen itse vaan aina välissä pitää olla enkeli, joku henki, Jumala tms...

Miksei ihmiset voi olla hyviä?

Ja jos tapahtuu jotakin tosi pahaa, sanotaan että ihminen se oli, esim. se ei ollut Jumalan tarkoitus vaan ihminenteki sen, ihminen on paha jne...

Me ihmiset ollaan niitä enkeleitä. Me ollaan yhtä enkeleitä kuin rajan tuolla puolen olevat enkelitkin. Me vaan ei täälä olla kokonaisia, osa meistä odottaa sielä... (Ihmisestä riippuen isompi tai pienempi osa..) Se vaan on enemmän tai vähemmän piilossa...unohdettu.

Ei ole. Mä en edes ymmärrä mitä ihmeellistä tuossa muka nyt oli. Eikö jokainen meistä jos näkee lapsen tippuvan ikkunasta ala huutamaan ja kiinnitä siihen huomiota? Eikö se ole ihan vaistomainen reaktio napata putoava esine kiinni? Olen minäkin lukemattoman monta kertaa ehtinyt napata lasin ennen kuin se putoaa lattialle tai napata lapsesta kiinni ennen kuin se horjahtaa jakkaralta alas. Eikä kukaan tulee sillon lässyttämään, että enkeli se oli enkeli. Mitä väliä sillä on, että he jotka kiinnittivät huomiota lapseen oli puliukkoja? Ihmisiä hekin ovat ja varmasti reagoivat putoavaan lapseen kuten kuka tahansa. Mitä väliä sillä on, että se joka sai lapsen kiinni oli turisti? Olisiko se ollut vähemmän enkelin työtä jos se olisi ollut ranskalainen, samassa talossa asuva? Mutta hei, jos se aiheuttaa sulle ihanan lämpöisen tunteen, että on joku joka sua suojelee ja rakastaa tapahtui mitä tahansa, niin usko sitten enkeleihin. Mä uskon mieluummin ihmiseen.

Yhteistyössä