Enkö muka sais olla vihainen!? (pk-asia)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "krista"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"krista"

Vieras
Hain eilen lasta (4v.) pk:sta. Olivat ulkona leikkimässä. Eilen oli sateinen päivä. Lapsella oli päällä jonkun pari kokoa pienemmät kurahousut ja kuratakki. Ryhmässä oli sijainen. Lähdin lapsen kanssa sisälle ja otin noi kuravaatteet pois. Alta paljastui ihan läpimärkä lapsi.
Lapsella ON pk:ssa omat kurahousut, takki, hanskat ja saappaat. Kun kysyin hoittajalta miksi lapsella ei ole omia kurakampeita, ei niitä löydetty. Kappas vaan, sisältä löysin lapsen omat hanskat ja takki. Sijaisen asenne oli se, että olisi pitännyt tuoda kotoa vara kuravaatteet. Kysyin että miten paljon varakura-asuja lapsella pitäisi olla. Sen mielestä ainakin 2. Sanoin että aina maanantaisin tuodaan ne kuravaatteet ja vklopuksi ne menee pesuun.

Tänään vein lasta pk:hon ja kysyin ihan omalta hoitotädiltä näistä kuravaatteista, niin kuulemaa ne oli jonkun toisen lapsen päällä. Sanoin hoittajalle, että toivoisin että omaa lapsi käyttäisi omia vaatteita. Hän pahoitteli tapahtunutta. Sijainen vaan sanoi taas että tuokaa varakuravaatteita niin kenellekään ei tule pahaa mieltä....

Hei haloo, onko tosiaankin noin vaikeata katsoa kenen nimi on niissä vaatteissa!?

Olen itse työssä pk:ssa ja osan lukea ja pukea lapsia omiin vaatteisiin.

joo vatuttaa kanssa joskus kun pojalla on aivan toisen vaatteet päällä mitkä pieniä!ja pojan vaatteita toisilla päällä.
JA JOKA VAATTEESSA LUKEE ISOLLA MUSTALLA TUSSILLA KIRJOITETTUNA POJAN NIMI KOKONAAN.
tässä sille oli tungettu 2 numeroa liian pienet kengät jalkaan ja itkua tuhersi kun hain sitä,hoitajalle oli sanonut niin "kyllä jalka tottuu" oli ollut vastaus.sitten menin itse että miksi pojalla on toisen kengät jalassa "ai onko,siksikös se itkeskeli että jalkaan sattuu" VOI HEMMETTI!

Minä kanssa viime viikolla mietin, että minkä takia niitä vaatteita nimikoidaan kun vaatteet oli ihan sekaisin useamman lapsen kesken.. Hoitajina oli paljon sijaisia, mutta kai sitä nyt kerkeää lukemaan sen verran että kenen lakin laittaa kenenkin päähän..

Vai että varakuravaatteet... HEH! Ei kai nyt sentään. Lapsellani oli eilen sattumalta kahdet kurahanskat päiväkodissa ja jostain syystä MOLEMMAT olivat kuivauskaapissa iltapäivällä vaikka lapsi osallistui vain aamu-ulkoiluun ja takuuvarmasti pärjännyt yksilläkin kurahanskoilla itse. En tykkää yhtään siitä, että oman lapseni vaatteita käytetään muilla.

Minä kanssa viime viikolla mietin, että minkä takia niitä vaatteita nimikoidaan kun vaatteet oli ihan sekaisin useamman lapsen kesken.. Hoitajina oli paljon sijaisia, mutta kai sitä nyt kerkeää lukemaan sen verran että kenen lakin laittaa kenenkin päähän..

No taatusti ehtii. Ja lisäksi on korvat joilla kuunnella lasta jos ei lapsen mukaan mee oikein. Pojan hoitotäti oli tyrkyttäny sille väärät hanksat ja isä ne puki vaikka lapsi tiesi ja intti että ei oo hänen. Omissa luki isolla nimi eikä ne olleet ees samanlaiset...Palautettiin sitte seuraavana aamuna. Luulis että 4 lapsen kanssa ei oo niin vaikeaa ja monesti sanoin että nimet on jokaisessa vaatteessa. Slti kyseli multa onksnää teidän housut jne...Ei sillä, muuten mukava ja hyvä hoitaja, toi vaateasia vaan ei menny ihan nappiin.

[QUOTE="joujou";22337868]Vai että varakuravaatteet... HEH! Ei kai nyt sentään. Lapsellani oli eilen sattumalta kahdet kurahanskat päiväkodissa ja jostain syystä MOLEMMAT olivat kuivauskaapissa iltapäivällä vaikka lapsi osallistui vain aamu-ulkoiluun ja takuuvarmasti pärjännyt yksilläkin kurahanskoilla itse. En tykkää yhtään siitä, että oman lapseni vaatteita käytetään muilla.[/QUOTE]

Kyl muuten ollaan jouduttu vaihtamaan märkiä kurahanskoja ihan lasten itte ne kasteltua. Ei kannata olettaa että ovat olleet toisella.

Meillä oli kerran niin, että menin tyttöä hakemaan kotiin. Pihalla olivat ja mun muksu aivan märkä, kun kysyin, missä sun kuravaatteet on, niin ne oli toisela tytöllä päällä.
Mun muksu oli kyllä ihan hoitajalle sanonut, että xxxlla on mun sadevarusteet päällä, niin ei voinut tarkistaa siitä rinnasta sitä nimeä. Hassuinta oli, että tämä toinen muksu oli todella paljon pienempi kuin un muksu, joten myös ne sadevarusteet oli sille kuin teltta, mutta hoitaja ei mitään siitäkään välittänyt.

Seuraavana aamuna kylläkin asiasta huomautin, että olisiko oikeasti syytä kuunnella mitä lapset sanoo, eikä vaan jyrätä yli, hoitaja oli pahoillaan ja nolona.

Aika välinpitämätöntä touhua juu. Meidän eskarilaisella on ihan samanlainen takki kuin kaverillaan, mutta koskaan ei ole väärä takki ollut päällä. Ja noissa sekottumisvaara kuitenkin aika suuri.

Yhteistyössä