Ens torstaina on sektio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :) :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:) :)

Vieras
ja nyt jännittää.
Viikon päästä meitä on sitten neljä :)
Yhtään en edes muista kuinka kipeää sen leikkauksen jälkeen teki vaikka viime kerrasta ei ole aikaa kuin 3½ vuotta :)
Toivottavasti nyt kuitenkin selviän ;)

Onnea paljon!! :flower: :heart:
Kyllä minäkin jännitin ensimmäistä sektiotani koko maaliskuun ajan :D
Kun tositoimet sitten alkoi niin siinä ei kerennyt (onneksi) niin paljoa jännittämäänkään kun tyttö päättikin syntyä 2pvä ennen suunniteltua leikkauspäivää! :laugh:

teeri : Toinen tyttö näillä näkymin tulossa :)

Blue Rush : Sitä minäkin jännitän että mitä jos pimatsu päättääkin ulostautua jo ennen torstaita :D Täältä kuitenkin sairaalaan matkaa vajaa 70 km että kiire tulis :D

Nyt sitä vaan pyörii ympäri huushollia ja miettii että onko kaikki valmiina ja mitä vielä pitäis tehdä ... :)

Onnea tulevaan =) Mullakin oli toisesta suunniteltu sektio (ensimmäinen leikattiin myös) mutta hänpä päättikin tulla pari päivää aiemmin. En ensin edes ymmärtänyt kipujen olevan supistuksia kun olin asennoitunut et sektio vasta maanantaina. Eihän vauva nyt voi syntyä ennen kuin on aika :laugh: Meille tuli sit oikein medihelikin, kun hälykeskuksessa ajattelivat mun synnyttävän kotio.. :whistle: En päässy kuitenkaan helikopterikyydillä sairaalaan.. Leikkaus tehtiin sitten yöllä ja minä toivuin toisesta sektiosta huomattavasti nopeammin kuin ekasta! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Onnea tulevaan =) Mullakin oli toisesta suunniteltu sektio (ensimmäinen leikattiin myös) mutta hänpä päättikin tulla pari päivää aiemmin. En ensin edes ymmärtänyt kipujen olevan supistuksia kun olin asennoitunut et sektio vasta maanantaina. Eihän vauva nyt voi syntyä ennen kuin on aika :laugh: Meille tuli sit oikein medihelikin, kun hälykeskuksessa ajattelivat mun synnyttävän kotio.. :whistle: En päässy kuitenkaan helikopterikyydillä sairaalaan.. Leikkaus tehtiin sitten yöllä ja minä toivuin toisesta sektiosta huomattavasti nopeammin kuin ekasta! :heart:

Hui, teilläkin pari päivää ennen suunniteltua päivää :D Täytyy tosiaan kuullostella tuntemuksia tiistaina :D ;)
Ihana kuulla että joku toipui nopeammin :)
Meillä vauvan painoarvio oli 38. viikolla vaan 2500 g ja nyt toivotaan että kasvaa sen verran ettei paino aiheuta ongelmia :/
Että pääsisi sitten ajoissa kotiutumaankin :)
Esikoisen arvio samoilla viikoilla oli 3100 g ja paino syntyessään 3180 g :)

Alkuperäinen kirjoittaja :) :):
Blue Rush : Sitä minäkin jännitän että mitä jos pimatsu päättääkin ulostautua jo ennen torstaita :D Täältä kuitenkin sairaalaan matkaa vajaa 70 km että kiire tulis :D

Huih! :D
Minulla ei onneksi matkaa ollut kuin ehkä 3km verran.
Lapsivesi meni klo7.00 ja sairaalassa oli 7.30, tyttö syntyi 8.54 :D :heart:

Mulla eka syntyi kiireellisellä sektiolla 40+6. Toinen suunnitellulla 39+3. Kaksosten kanssa pelkäsin hieman, että synnytys käynnistyy ennen suunniteltua sektiota, koska oli supistellut todella paljon ja kipeästi. No, malttoivat odottaa sektiopäivään onneksi ja syntyivät 38+0. Ekan kanssa toipuminen oli erittäin hidas ja kivulias, toisesta selvisin todella nopeasti ja vähillä kivuilla ja kaksosten jälkeen toipuminen oli suht pitkä ja kivulias, mutta helpompi kuin ekasta.

Onnea matkaan. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Onko toisesta sektoista toipuminen aina nopeampaa?

Ja onnea torstaille :hug:

Riippuu osittain mitenpäin leikataan eli siis niinku miten leikkaushaava rasittaa vatsalihaksia esim. istumaannoustessa jne. Sitten itselläni ainakin huomasin sen että seuraavat sektiot olivat helpompia siksi että tiesi mitä odottaa, kivut eivät enää tulleet yllätyksenä ja järkytyksenä. Silloin niitä kesti paremmin ja sitä kautta piti niitä pienempinäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala Amalia:
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Onko toisesta sektoista toipuminen aina nopeampaa?

Ja onnea torstaille :hug:

Riippuu osittain mitenpäin leikataan eli siis niinku miten leikkaushaava rasittaa vatsalihaksia esim. istumaannoustessa jne. Sitten itselläni ainakin huomasin sen että seuraavat sektiot olivat helpompia siksi että tiesi mitä odottaa, kivut eivät enää tulleet yllätyksenä ja järkytyksenä. Silloin niitä kesti paremmin ja sitä kautta piti niitä pienempinäkin.

Mulla kaikissa kolmessa sektiossa bikiniviilto. Toisen jälkeen oli ihan oikeasti kivuttomampaa, vaikka odotin hirveetä tuskaa esim. nousemisen suhteen. Mutta niin, oli kyllä erittäin helppo toipuminen. Kaksosista tosiaan sitten taas vaikeampi, eli ei aiemmat kokemukset välttämättä kipuja lievennä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja :) :):
Kuinka pian te olette leikkauksien jälkeen lähteneet liikkeelle?
Ensimmäisestä mulla meni kipulääkitys pyllyllee. En nyt kerro enempiä ettet ala miettimään turhia. Silloin nousin hyyyvin varovaisesti leikkausta seuraavana päivänä joskus puoliltapäivin kait. Toisessa sektiossa kaikki sujui loistavasti ja nousin sängyssä istumaan jo heti kun "pää kesti" ettei huimannut. Olin yhden hengen huoneessa, jossa omaan vessaan lyhyt matka. Siellä kävin jo leikkauspäivänä.

Nostelen vähän :)
Just olen vielä lähdössä viime tingan ostoksille. Vauvan painoarvio niin pieni että täytyy pari 50 senttistä vaatetta käydä hommaamassa kun nyt on vaan 56 senttisiä varattuna :)

Yhteistyössä