ensi helmikuussa Lanzarotelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stressaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stressaaja

Vieras
Hei !!

Ollaan menossa ensi helmikuussa Lanzarotelle ja lapset ovat tuolloin 6v ja 4v. Ei olla oltu lasten kanssa ennen etelässä, joten olis kiva saada tietoa mitä kannattaa ottaa mukaan lapsille ym...ja miten lasten kanssa pärjää lentokoneessa ?? saako sieltä jonkun puuhakassin vai pitääkö itse tehdä sellainen ajan kulumiseksi ??? Onko siellä ravintoloissa lapsille omia annoksia ym...??Kaikesta tiedosta olen tosi iloinen.

Olimme tämän vuoden helmikuussa lanzarotella ja ainakin finnairin lennolla katselin että isommat lapset saivat lahjaksi puuhakirjan ja värikynät, (kun pienet saavat ruokalapun) mutta varmasti kannattaa ottaa mukaan jotakin mielenkiintoista tehtävää tai luettavaa/ katseltavaa. Yleensä muistaakseni tv:stäkin tulee piirrettyjä jonkin aikaa. Ruokapaikoissa on kyllä yleensä muutama lastenannoskin tarjolla. Itse tein vähän ruokaa kyllä hotellissakin kun meillä oli huoneistohotelli, jossa siis keittomahdollisuus ja jääkaappi jne.

Lanzarotela emme ole olleet, joten siitä en osaa sanoa, mutta muutama sana aiheesta lasten kanssa lentokoneessa.

Noin isot, 4 ja 6 vuotiaat on jo innostuneita itse lennosta. Meillä on suosiolla päästetty lapset ikunanviereen ja istuttu itse käytäväpaikalla, niin ensimminen tunti menee lapsilta ikkunasta ulos katseluun. Siten tosian ne lentokoneen puhapussit on ainakin meillä ollu omaa reppua mielenkiintoisempi juttu, vaikka omaakin reppua lapset aina hartaudella viikkokausia etukäteen pakkaavat.

Meillä lapset saa kumpikin ottaa oman repun, sillä edellytykselä, että huolehtivat repusta itse, ja miettiävt sitten mitä lennon aikana tarvitsevat. Lisäksi sinne on pakattu vielä toistaiseksi kummallekin yksi varavatekerta. Se itsepakattu oma reppu on tärkeä juttu, sitä puidaan vielä perillä "mä en ehtiny yhtään käyttää tätä matkalla, mut tällä mä leikin eniten"

Jos on pilvetöntä, ikunasta katseluun kuluu lapsilta paljon aikaa vielä lennollakin, ei vain nousuissa ja laskuissa. Mielikuvitus tietysti lentää, kun joku tie, pelto tai joki näkyy.

Tärkeä toimenpide on meilä myös lentokentän lehtikioskilta valittu matkalukeminen. Molemmat lapset valitsee oman lehden, yleensä jonkun PuhaPeten/Prinssessan, missä on joku tavara mukana, ja miettivt avataanko lehti jo lentokentälä odotelesa vai vasta koneessa. Sihenkin keskustelun avaanko tän heti vai koneesa, saa kulumaan sitä odtusaikaa kitettävästi ja lehden valintakin voi viedä kohtuuttoman ajan, siitäkin kun pitää keskustella a moneen kertaan pohtia miksi tämä olis parempi kuin tuo. Joskus meinaa oma pinna lopua, kun itsellä ei mee ihan niin kauan lehden etsintään :)

Ja meidän edellisellä matkala lähtö oli 11-12 välilä illalla, joten kaikki matkaviihdykkeen pohtiminen oli turhaa, kun kone oli noussut ja poika (5v) sai kuulokkeet korviinsa ja kantri kanavan pälle hän nukahti ennen iltapalaa ja nukui 12 tunnin lennosta ainakin 10 tuntia:). Tyttö (6v) Taisi vähän aikaa leikkiä tietokoneen näytöllä, pelaili jotain peliä ja katsoi lasten elokuvaa, mutta iltapalan jälkeen otti häni peittonsa ja tynynsä ja meni lattialle nukkumaan.

Lanzarotelle on lyhyt lento, joten hyvin se sujuu, ei kanata stressata. Tosian se itse lento on nin ielenkintoinen, varsinkin jos on lasten eka, että ei ne ehdi paljon viihdykettä siinäajassa kaipaamaan. Hyvää matkaa :wave:

kiitos tosi paljon viestistä. siitä oli paljon apua ja helpotusta mun stressiin ja sainpa muutaman ideankin siitä. oikein hyvää kesä odotusta.

T: Stressaaja

Yhteistyössä