Ensikertalaisen ulkomaanmatka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mihin vuodenaikaan olet menossa? Seuramatka. Monissa maissa selviää ihan sillä, että on jäykkäkouristusrokotus voimassa. Jos tarvitset enemmän rokotuksia, osa niistä on "kaksiosaisia" ja ne pitää suunnitella etukäteen, että teho on päällä matkan aikana.

Ei ole olemassa mitään helppoa tai vaikeaa kohdetta, tai että olisi helpompaa lähteä pakettimatkalle jos ei ole ennen matkustanut. Ihan samaa se matkustaminen aina on. Budjetti ja aika on olennainen, jos on aikaa vain viikko niin sitten kannattaa pysyä Euroopassa. Mitä haette matkakohteelta? Haluatteko lämmintä, perinteistä rantalomaa vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja minmin:
Ei ole olemassa mitään helppoa tai vaikeaa kohdetta, tai että olisi helpompaa lähteä pakettimatkalle jos ei ole ennen matkustanut. Ihan samaa se matkustaminen aina on.

On siinä se ero, että on oppaat opastamassa mitä ei omatoimisella matkalla ole. Valmismatkalla ei tarvitse kuin jonon perässä kulkea ja mennä valmiina odottavaan linja-autoon, oppailta voi kysyä neuvoa yms.

Mutta toki ei omatoiminen matkailukaan vaikeaa ole.

No onhan se tietty helpompaa ekakertalaisen jos mennään esim. ?-maahan, tai jossa tiedetään olevan paljon suomalaisia jne... tai mistäpä mä tiedän ku en ole ennen ollut.
No ihan biitsilomaa en halua, vaan jotain nähtävääkin muuta kuin ranta ja palmut. Halpa shoppailla...

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Ei ole olemassa mitään helppoa tai vaikeaa kohdetta, tai että olisi helpompaa lähteä pakettimatkalle jos ei ole ennen matkustanut. Ihan samaa se matkustaminen aina on.

On siinä se ero, että on oppaat opastamassa mitä ei omatoimisella matkalla ole. Valmismatkalla ei tarvitse kuin jonon perässä kulkea ja mennä valmiina odottavaan linja-autoon, oppailta voi kysyä neuvoa yms.

Peesailen Tuulipukua. Mikä tahansa pakettimatka, ne on kaikki varsin samanlaisia. Sieltä hotellilta voi sitten pikkuhiljaa opetella omatoimista liikkumista ja vuokratya vaikka itse auton ja rtekeillä muutenkin kun se ryhmän mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:

No, olen ollut muutamalla pakettimatkalla ja oppaat olivat täysin onnettomia nuoria likkoja jotka eivät puhuneet kohteen kieltä edes. Mun englantini oli vähintään yhtä hyvää kuin heidän joten heistä ei kyllä mitään apua olisi ollut ongelmatilanteessa. Oppaat myös vaihtavat kohdetta usein, kahdella matkalla opas oli kohteessa ihan noviisi ja toinen oli taas vaihtamassa. Kolmas ei ollut koskaan paikalla kun piti olla. Omatoimimatkalla voit yhtä hyvin kysyä lentokentän opastuksesta mistä lähtee bussi minne on menossa. Paikallisia kiertomatkoja kannattaa muutenkin suosia, hinta on paljon edullisempi kuin suomalaisten matkatoimistojen ja opas on paikallinen joka oikeasti tuntee paikan historiaa ja kulttuuria. Suomalaisten oppaiden opastus on ollut täyttä höttöä, suoraan esitteestä luettua jonka jokainen osaa itsekin lukea.

Joo mun kokemukset pakettimatkoista ei ole kovin positiivisia, tosin kuljen aina omia reittejäni enkä jonon mukana.

Itse olen matkustellut pakettimatkoilla ja omatoimisesti, pakettimatkoista on jo vuosia aikaa. Niiden taso vaihtelee matkanjärjestäjän mukaan. Aurinkomatkoilla on aina ollut päteviä oppaita ja muutenkin palvelutaso aivan toista kuin vaikkapa Finnmatkoilla. Finnmatkoilla oltiin viimeksi 2006 ja silloin tuli kyllä tunne, että aivan sama kuin jos olisi omatoimisesti mennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja NauravaMuuli:
Rimini, italia. Rantaa, rantaa, yöelämää, turvallinen ja halpa San Marino veroparatiisi vieressä...

jos lämpöä hakee, niin ei sitö tuoltapäin Italiaa kyllä tuohon aikaan saa. Mieluummin Riminille lähtisin joskus huhtikuussa aikaisintaan eikä silloinkaan voi vielä rantakeleistä puhua. Italiassa pitäisi varman jonnekin sisilian eteläkärkeen mennä

madeira tai Tunisia ja Tunisiassa voit lähteä järjestetyille retkille vaikka Matmatan luolakaupunkiin, saharan laidalle, Karthagoon jne. madeiralla on levadoita vaellella jos liikunnasta tykkää, mutta uimarantoja ei juuri ole (mutta hotelleissahan on uima-altaat)

Uusimmat

Yhteistyössä