Ensimmäinen lähti käyntiin vesien menolla, entä toinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Ajattelin, että kun esikoinen synty suht nopeesti (6h) ja synnytys alkoi vesien menolla, niin käyköhän niin tämän toisenkin kohdalla?

Hirvittää, kun esikoisen kanssa tosi kivuliaat supistukset alkoi välittömästi vesien mentyä ja nyt kun pitäisi tuo esikoinen saada ensin hoitoon, ennenkuin sairaalaan lähtee...

Onko siis todennäköistä, että toinen synnytys käynnistyy samalla tavalla kuin ensimmäinen? Lisäksi äidilläni kaikki kolme synnytystä on lähtenyt käyntiin vesien menolla, ja joka kerta synnytys on ollut nopeampi...

Mulla meni ekasta vedet, käynnistettiin vuorokauden päästä ja synnytys kesti 8,5h.
Tokasta tuli taas vedet, käynnistettiin taas vuorokauden päästä ja synnytys kesti 28,5h.
Kolmas heitti myös vedet ja jouduttiin jälleen käynnistämään vuorokauden päästä. Synnytys kesti 6,5h. (synnytyksen kesto on laskettu säännöllisistä ja kipeistä supistuksista joka raskauden kohdalla)
Jännittää miten tämän neljännen kanssa menee. Jos menee vedet, niin vaadin käynnistystä heti. Kaikki kolme ovat saaneet tulehduksen koska vedet menivät niin aikasin. Nyt rv 39+2.

Esikoisen synnytys käynnistyi vesien menolla rv.37+3. Olin jo valmiiksi sairaalassa hepatoosin takia, seuraavana aamuna oli sektioaika (myös perätila). Vesien meno käynnisti välittömästi taukoamattomat ja voimakkaat supistukset. Sain supistusta ehkäiseviä pistoksia ja leikkausta aikaistettiin parilla tunnilla.

Keskimmäisenkin synnytys alkoi vesien menolla, perään säännölliset ja kivuliaat supparit. Sairaalaan lähdettiin heti, mutta silti kesti 14 1/2 tuntia ennen kuin lapsi oli maailmassa.

Kolmas synnytys alkoi samoin rv.36+0 ja kesto vesien menosta kokonaisuudessaan 2 h 56 min =)

Mulla ensimmäinen alko vesien menolla!synnytys kesti pikkasen vajaa 11h.
Mut nyt tässä toisessa kalvot puhkaistiin vasta kun olin täysin auki ja synnytys kesti 5,5h!eli ei aina synnytys ala kuin ekalla kerralla..

Mulla on kaikki kolme synnytystä lähteneet käyntiin samalla tavalla eli vesien menolla. Synnytyshän yleensä nopeutuu kerta kerralta (mulla 1. kesti 12h,2. 4,4h ja 3.tuli maailmaan 2,5 tunnissa) joten suunnitelmat esikoisen hoidosta kannattaa miettiä valmiiksi. Mä olin sopinut että äiti tulee vaikka keskellä yötä taksilla ettei mun tarvii lähteä miksuja mihinkään rahtaan.

Itseä kolme lasta, eka akoi supistuksilla, kesti yli 18 tuntia. toinen ako vedenmenolla ja kesti alle 3 tuntia, mutta varsin raju kokemus, kivut oivat aivan toista kun eka kerralla. Kolmas synnytys oli kaikkein helpoin, alko taas supistuksilla, kesti n. 6 tuntia, eikä kivut olleet missään vaiheessa niin kauheat kun edellisellä kerralla. Samalla äidillä voi hyvinkin olla kaikki synnytykset erilaisia.

mulla esikoisen kohdalla meni vedet rv 37+6 ja syntyi 30 tuntia myöhemmin, supparit alkoi vasta sen jälkeen ku urheilin kyssin portaita ees taas.
Toisen kohdalla olen myös miettinyt samaa kuin sinä, et kerkkiinkö sairaalaan ja onko odotettavissa et vedet menee samoilla viikoilla. Kysyin tätä ja lääkäri sanoi et on kauheen vaikee ennustaa, koska jokainen raskaus on erilainen.
aion miettiä valmiiksi et miten saan nopeesti esikoisen hoitoon jne. mahdollisuuksia kun on niin monia, me vielä asutaan maalla josta on sairaalaan 50 km ja lähin lastenhoitaja on 20 km päässä, et seikkaili siitä varmaan tulee! :D

mulla ensimmäinen lähti käyntiin vesien menolla ja samantien alkoi kunnon supistukset ja tyttö oli siitä jo 4,40 tunnin päästä syntynyt. toinenkin lähti tulee vesien menolla, muttei alkanut kunnolla supistelee. vedet meni 12 aikaan yöllä ja poika syntyi 7.11. =)

Yhteistyössä