Minusta raivopäisen miehen kannattaa ensin antaa rauhoittua ennenkuin menee yrittämän keskustelua. Mies on luultavasti hiljaa siksi, että ei halua uutta raivokohtausta, eikä edes tiedä mitä sanoa. Kuuntelemisesta kovin moni mies ei ymmmärrä, koska miehelle keskustelu tarkoittaa vuoropuhelua, jossa hän sanoo ja nainen sanoo suurinpiirtein samat asiat mitä mies on suunnitellut päässään oikeiksi vastauksiksi. Mies ottaa siten paineita siitä, että osaako hän sanoa "oikein" jolloin kaikki on hyvin, vai sanooko "väärin" jolloin nainen menee hysteeriseksi ja tilanne karkaa miehen "hallinnasta".
Miehet ovat sellaisia, kun menee yli hilseen, niin heidän kanssaan ei kannata silloin puhua suhteen tilasta mitään. Mieti ap miluummin itse tahollasi asiaa, niin saat asiat mittasuhteisiin. Mieti suhdettannne muiltakin osin, kuin raivokohtauksen kannalta, mieti ihan kaikkea.
Tässä muutama neuvo naisen elämään:
1. Huolehdi siitä -AINA- että sinulla on paikka minne mennä. Oli suhde sitten hyvä tai huono, niin aina on oltava käsilaukussa 20 euroa rahaa taksiin, ja 25 euroa motellihuoneeseen. Ja kännykkä. Tämä siksi, että voi äänestää jaloillaan, tai mennä turvaan väkivaltatilanteista. miehille(useimmille tavallisille suomalaismiehille) nimittäin on riitatilanteessa turha puhua. Jos tiedät olevasi oikeassa, ja alat aistia miehen olevan idiootti pässi, otat jalat allesi ja jätät ukon istumaan ja kuivattelemaan sahajauhojaan. Miehen elämä ei ole helppoa, eikä kannata odottaa raivoissaan olevan miehen suusta mitään järkevää. motelli siksi, että jos menet aina likkakavereiden luokse jauhamaan, mies saa siitäkin alemmuuskompleksin ja ajattelee että nainen on kostoksi pettämässä, eikä saa edelleenkään sahajauhojaan kuiviksi. No, mutta kunhan on paikka minne mennä, jossa voi tulla itse järkiinsä ja odottaa miehen tulevan järkiinsä. Oma asuntokin on ihan hyvä idea, ei aina ole pakko asua miehen kanssa samaa taloutta vaikka suhteessa onkin.
2. Mies tuntee olonsa turvattomaksi ollessaan väkivaltainen. Voit luottaa siihen, että jos mies on ns. Normaalimies, hän jossain määrin häpeää omia tekojaan. Jos hän ei ole sinua vielä lyönyt, niin älä rupea uhriksi.
3. Älä soita suutasi miehelle. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö saisi olla eri mieltä, mutta oma raivo kannattaa pitää myös kurissa. Jotkut naiset, jotka kertovat minulle pelkäävänsä parisuhdeväkivaltaa, ovat todellisuudessa aika moisia turvanlouskuttajia itse, ja humalassa provosoivat ukkoaan. Tätä ei pidä sekoittaa oikeaan perheväkivaltatilanteeseen, ja jos koet väkivaltaa, menet vaikka terapiaan ja turvakotiin, heti eikä viidestoistapäivä.
Kuitenkin jotkut naiset osaavat iskeä miestä suoraan herkkään hermoon sanoillaan, ja silloin tapahtuu jotain räjähtämistä mutta ei aina varsinaista lyömistä.
Itse tiedät ap mitä tehdä, jos et viihdy suhteessa, niin mikä sinua pitelee, vaikka mies ei riehuisikaan. Plkkä puhumattomuus on sinänsä jo aika raastavaa, ainakin jos näin on pitemmän päälle. Jokainen tietää parhaiten itse milloin riita on epänormaalin raju.
Ja joskus asioiden selkiyttämiseen riittää pelkkä aikalisä. Sitten joko erotaan tai ei , mutta tuollaisia asioita ei tarvitse heti päättää ja puida.
Ensin on asumusero, sitten vasta on avioero. Eikä kaikista asioista ole pakko edes keskustella nimenomaan miehen kanssa, kirjoittaa vaikka päiväkirjaa jos pitää suhteelle saada joku purku. Mies on mies ja nainen on nainen. Täysi ymmärrys lienee mahdotonta molemmillla sukupuolilla.