Ensimmäinen sektiolla, miten toinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TMN79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TMN79

Uusi jäsen
25.01.2010
5
0
1
Onko kokemuksia jaettavaksi?

Itseäni hieman mietityttää tuleva synnytys, kun ensimmäinen autettiin sektiolla ulos 'pään väärän kiertymisen' vuoksi. Se oli aika tuskainen kokemus (synnytin viisi päivää).
Tämän seuraavan kanssa tarkka synnytystapa-tutkimus tehdään raskausviikolla 36, jotta silloin viimeistään tiedän miten edetään. :whistle:

Heippa.

Kiireellisellä sektiolla syntyi myös minun esikoinen. Ja nyt odotan toista =) Lääkäri ainakin sanoi, että yhden sektion jälkeen seuraavissa raskauksissa alatiesynnytys on täysin mahdollinen, ja se tosiaan arvioidaan sitten yksilöllisesti miten edetään. Kyllä itseänikin vähän jänskättää...mutta useimmiten kuulemma alatiesynnytys on täysin mahdollinen yhden sektion jälkeen =)

Ensimmäinen sektio perätilan vuoksi, nyt toista odotellaan alakautta syntyväksi.
Matami-mimmi ja vauva 39+5 :heart:

Kävin synnytystapa arviossa muutama viikko sitten. Siinä vain katsottiin , että pitäisi mahtua normisti tulemaan alakautta. Ensimmäinen oli tosiaan suunniteltu sektio.

Ensimmäinen syntyi kiireellisellä sektiolla, kun vauvan sydänäänet laski.

Pyysin, että jos toinen olisi suunniteltu sektio, kun jostain minulle jäi olo, että vauva koitti tulla ulos vasemmasta lonkasta..

No, toista ei suunnitellusti leikattu, käynnistettiin ja sitkeä kätilön "ansiosta" päästiin 10cm auki-vaiheeseen, jolloin todettiin, ettei synnytys etene. Ja taas mentiin kiireellisesti leikkuriin. PRKL! Mokasivat senkin sitten vielä oikein huolella..

Lääkäri lupasi, että kolmas olisi suunniteltu sektio, JOS joskus vielä voin vauvan edes saada.

Heissan,mulla ensimmäinen tuli sektiolla kun synnytys ei edennyt ja toinen tupsahti ihan normaalisti :D ja molemmat kokeneena kyllä alatie synnytys oli vaan paljon mukavampi,parantuikin nopeasti...eikä tarvinnut vaappua kuin ankka :laugh: niinkuin tein sektion jälkeen :laugh: yksilöllistähän tämäkin on :laugh:

Ensimmäinen synnytys päättyi kiireiseen sektioon kun sydän äänet laskivat eikä synnytys edennyt, minulla oli paha raskausmyrkyts silloin.

Toisen lapsen synnytin alateitse. Raskauden aikana vauvan ja minun vointia seurattiin tarkkaan ja, minulla oli toisessakin raskausmyrkytys oireita jotka kuitenkin onneksi menivät ohitse. Synnytys eteni hitaasti, ja lopulta sitä vauhditettiin oksitosiinilla. Toisenkin lapsen sydän käyrässä oli laskua, jotka johtuivat kaksinkerroin kierteellä olevasta napanuorasta. Kuitenkin se oli hyvä kokemus, ja toipuminenkin oli erittäin nopeaa.

Kolmannessa raskaudessa oli lieviä raskaumyrkyts oireita, ja poika piti jännityksessä koska oli perätilassa melkein viikolle 38 asti ja jännitin joutuvani sektioon. Mutta lopulta muljahti oikein päin, ja syntyi alateitse. Myös siinä synnytyksessä vauhditettiin oksitosiinilla, mutta kaikki sujui erittäin hyvin.

Uusimmat

Yhteistyössä