Ensimmäinen vauva milloin ostoksille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Itse ostin varmaan rv 20 kun sattuivat sopivat kohdalle. Miten niin liian aikaisin?

No kun vaan ajattelin tässä... Eräs tuttuni kävi ostamassa ne vasta 2vko ennen lapsen syntymää. Tuli vaan mieleen, että olinko nyt liian ajoissa.

Mutta kun sattui niin hyvä tarjous, oli siis järkevintä nyt ostaa kuin odotella sinne kesäkuulle :)

Ajattelin vaan kysellä, että miten muut ovat toimineet.

Kyllä mie rupesin pikkuhiljaa niitä laittaan, ei olis ollut varaakaan sitten kerralla ostaa. Vaunut, turvakaukalo, pinnasänky, vaatteita. Sillä pärjää sitte piirun verran ennen laskettua aikaa: vaipat, vanupuikot, pesupyyhkeet, desinfiointi ainetta jne.

Ostakaa ihan just sillon kun itsestä tuntuu hyvältä! Keskenmenot/kohtukuolemat ovat kuitenkin poikkeustilateita. Me taidettiin ostaa isoimmat aika pian rakenneultran jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse ostin varmaan rv 20 kun sattuivat sopivat kohdalle. Miten niin liian aikaisin?

No kun vaan ajattelin tässä... Eräs tuttuni kävi ostamassa ne vasta 2vko ennen lapsen syntymää. Tuli vaan mieleen, että olinko nyt liian ajoissa.

Mutta kun sattui niin hyvä tarjous, oli siis järkevintä nyt ostaa kuin odotella sinne kesäkuulle :)

Sitä ei koskaan tiedä miten raskaus etenee. Jos olisin itse ostanut vaunut 2 vkoa ennen la:ta niin vauva olisi ollut 2 vkoa ilman vaunuja...
Ja fiksumpaa siellä ostoksilla on käydä nyt, kun vielä jaksaa. Ei sinne kannata enää viimeisilläään ängetä.

Alkuperäinen kirjoittaja nojaa:
Ostakaa ihan just sillon kun itsestä tuntuu hyvältä! Keskenmenot/kohtukuolemat ovat kuitenkin poikkeustilateita. Me taidettiin ostaa isoimmat aika pian rakenneultran jälkeen.

Heh, puit ajatukseni sanoiksi :) Jotenkin vaan tuli semmonen tunne, etten nyt vaan hätäillyt. Mutta täytyy tässä vaan luottaa siihen, että kaikki menee hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sitä ei koskaan tiedä miten raskaus etenee. Jos olisin itse ostanut vaunut 2 vkoa ennen la:ta niin vauva olisi ollut 2 vkoa ilman vaunuja...
Ja fiksumpaa siellä ostoksilla on käydä nyt, kun vielä jaksaa. Ei sinne kannata enää viimeisilläään ängetä.

Joo toi on kyllä ihan totta =D

Meillä anoppi halus lähtee ostaan vaunut heti ku kuuli raskaudesta.... vähän innokasta sorttia ;) Meinasit varmaan, että oliko liian aikaista jos jotain sattuisikin... minullakin oli samanlaiset ajatukset, kun anoppi puhui vaunun ostosta. Vaunut kuitenkin ostettiin ja kaikki meni hyvin. On kyllä vähän hinnakkaammat ostokset hyvä hankkia ihan ajoissa, ettei tuu liian suuri lovi lompakkoon kerralla! Mukavaa odotusta sinulle =)

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Meillä anoppi halus lähtee ostaan vaunut heti ku kuuli raskaudesta.... vähän innokasta sorttia ;) Meinasit varmaan, että oliko liian aikaista jos jotain sattuisikin... minullakin oli samanlaiset ajatukset, kun anoppi puhui vaunun ostosta. Vaunut kuitenkin ostettiin ja kaikki meni hyvin. On kyllä vähän hinnakkaammat ostokset hyvä hankkia ihan ajoissa, ettei tuu liian suuri lovi lompakkoon kerralla! Mukavaa odotusta sinulle =)

Kivaa! Kiitos :)

Mä aloin varmaan siinä puolivälin jälkeen ostelemaan esikoiselle tarvikkeita. Mun mielestä siinä puolivälissä oli hyvä tehdä ostoksia, kun jaksoi vielä hyvin liikkuakin. Lopussa oli kamalasti supistuksia ja muita vaivoja, että olisi ollut inhottava kierrellä kaupoissa.

mä katselin kaikki haluamani valmiiksi kaupoista. Eli valitsin, vertailin yms aikaa vievää. Sitten kun vauvan syntymään muutama viikko, niin kävin vain hakemassa. Harvoin on mitään super tarjouksia vauva-tuotteissa. Kirppareilta ostin jo koko raskausajan pieniä tosi halpoja vaatteita. Uusia en ostanut moniakaan. Kunnes vasta muutama viikko ennen laskettua aikaa. Ja lisää hain kaupasta kun vauva oli syntynyt. Vauva nukkuu 3-4t päiväunia monta kertaa päivässä, ja isä on kotona, joten aivan hyvin ehtii käydä kaupassa hakemassa jotain ilman vauvaa. Pientä vauvaa en sen sijaa retuuta mukanani kaupoilla kuin pakon edessä.

Minusta on iso riski ostaa vaunut ym kallista hyvin paljon etukäteen kun kaupat eivät ota niitä takaisin, jos jotain sattuu. Kysyin kaupasta!

Ja jos olet ostanut esikoiselle jotain tiettyä ja hän menehtyy, niin seuraavalle lapselle on surullista käyttää sitä samaa pinnasänkyä, kun aina tulee mieleen että kenelle se oikeasti alunperin oli ostettu...

Yhteistyössä