Ensimmäistä kertaa elämässäni, toivon että EI enää hellettä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen aina ennen tykännyt helteistä, mutta nyt apua mikä olo! En jaksa, en jaksa, en jaksa! Aloin tekemään ruokaa, vaikken olisi jaksanut. Nyt minulla on todella huono olo. En ole saanut ruokaa valmiiksi. Pakko välillä huilia. Sisällä on 29,5 astetta, eikä sitä saa alemmaksi. Huomenna on töitäkin. Miten minä jaksan, en tiedä.

täällä kans toivotaan että vähän jäähtyisi, alkaa kämppä olemaan jo niin kuuma... vauva on nukkunut syntymästään asti yöt todella hyvin, paitsi nyt on kaksi yötä kukuttu...

en tykkää minäkään,ruan sain tehtyä mut se oli helppo kun ei tarvinu kauan seistä hellan ääresssä.Toivon helteiden jo loppuvan, mulla tuppaa tulee migreeni näillä keleillä ja se on sit tosi tuskaista monta päivää.Pelkkä paikalla olokin saa hien pintaan,ymmärrän kyl et toiset tykkää mut ketuttaa kun ite en tykkää ja sit joku helteenpalvoja aukoo päätä et nyt tarvii nauttia ku kyl sitä kylmää ja kurjaa keliä sit taas tulee,niin tuleeki mut en mä jaksa tällästä ja sanon sen vaikka ei vissiin sais ääneen sanoa.

Ehkä se 25 astetta vielä menisi, mutta 30 astetta ja ylikin. En tiedä, ehkä en ole tottunut näin koviin helteisiin ja vielä monta päivää peräkkäin. Alkaa vaan olla semmoinen olo, ettei enää vaan jaksa. Tiedän itsekin että kunto on huonompi kuin aikaisemmin. Ei tuo lapsikaan tykkää näistä helteistä. Työviikko ahdistaa jo etukäteen. Pitää mennä jatkamaan tuota kokkailua.

Siis jos syöt ja juot oikein, ei tule heikotuksia. Kannattaa tehdä se sapuska jo aamusta valmiiksi, heti aamiaisen jälkeen tai edellisenä iltana. Tai ostaa valmista. Tai mennä valmiiseen pöytään passattavaksi. Suolaa ja juomaa, ei kahvia tai kokista tai alkoholia, tarpeeksi. Noi helteellä kielletyt aiheuttaa huonoutta, kas kun poistavat hikoilun lisäksi enemmän nestettä kehosta.

En yleensä helteistä valita mutta tänään tekisi mieli valittaa.. Tuossa iltapäivällä iski kamala päänsärky, huimaus ja pahaolo, ilmeisesti siis joku auringonpistos. Ei kiva olo vieläkään. Nyt on vaan pakko muistaa juoda tosi paljon ja napostella vaikka sipsejä ihan hyvällä omallatunnolla =)
Meilläkin ilmalämpöpumppu viilentää yläkerran ja vanhan talon kellarikerros on aina viileä, joten sisätilat saa siedettäviksi mutta ulkonakin olisi kiva olla..

Vielä menee mutta lupas ensviikos yölämpöjä +21 astetta, joten tarkenee, mutta johan nämä tiedossa oli. Venetsiassa 08 oli viikko +38-40 ja huone ilman toimivaa ilmastointia.