Entäs ruumiinluovutustestamentti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tallu -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tallu -

Aktiivinen jäsen
01.09.2004
31 123
2
36
Kun elinluovutustestamentti on kovin yleinen jo, niin tulipa mieleeni kysäistä, että onko kukaan tehnyt ruumiinluovutustestamenttia, eli toisin sanoen kyseessä on ruumiin luovuttaminen opetustarkoitukseen. http://www.vapaa-ajattelijat.fi/pohjois-savo/tietoa/oikeustietoa/ruumiinluovutus.html

Mä itse harkitsen asiaa.

En kyllä antas... huhhuh.. muutenkin iljettää että joudun siihen pöydälle möyhennettäväksi :x , saati että olis vielä töllöttäjiä vieressä. Hyhhyh.
En ole niin edustavakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Mitenhän tollanen käytännössä tehdään? Mun ruho joutais hyvään tarkoitukseen =)

Testamentin muoto on vapaa, mutta varmasti sairaaloista löytyy siihen valmiita lomakepohjia, ihan kuin hoitotahtolomakkeitakin on saatavilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En kyllä antas... huhhuh.. muutenkin iljettää että joudun siihen pöydälle möyhennettäväksi :x , saati että olis vielä töllöttäjiä vieressä. Hyhhyh.
En ole niin edustava.

Niin, aattele. Ne mälläis sun tissejä ja kaivelis pyllyreikää :o

Alkuperäinen kirjoittaja kamalaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En ole niin edustava.

Niin, aattele. Ne mälläis sun tissejä ja kaivelis pyllyreikää :o

Ei ku ne tissithän revitään siitä heti sivuille retkottamaan.

Mä koen, että on hyvä, että mun elimiä voidaan mahdollisesti käyttää jonkun toisen hengen pelastamiseen.

Toki on hyvä asia antaa ruumis opetuskäyttöön, mutta jotenki mä en osaa ajatella, että oisin joku opetutusmateriaali..... Siellä sorkittavana. Emmä haluu...

Niin no kyllä niillä lääkäriharjoittelijoilla ruumiita riittää, kaveri kertonut kivoja "kokemuksia" noista ruumiiden "kaiveluista". Ihan hyvä idea kyllä. Mutta ei kiitos, sanon minä.

Onhan se ällöä, mutta kyllä musta on kiva jos aloittelijat harjoittelee ruumiilla eikä elävällä ihmisellä. Muutenhan ne leikkelee jotain tapettuja kulkukissoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
:D

Siis kun mulle on yhdentekevää, mitä ruumiille tapahtuu.
Vaikka ripustettaisiin soiroina torinkulmalle lintujen ruoaksi.

Kunhan on kokonaan kuollut. :xmas:
Meinaat, että kun meet tajuttomaksi, alkavat leikellä? Kö?

No ihan varmaan on kuollut, kun kuolee - harvoin niitä henkiin herätellään enää obduktiopöydällä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Meinaat, että kun meet tajuttomaksi, alkavat leikellä? Kö?

En! Vaan siis ettei mikään osa jää elämään (toisen sisässä tai keinotekoisissa olosuhteissa) tänne. Ymmäräks, siis siis eläviä soluja...Minun solujani!

Yhteistyössä