Enterorokko... mitä tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "paula"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="yks";30149813]Onko vauva nyt sairaalassa nestetytettävänä? (Toivottavasti) Isommankin vointi kaipaisi ehkä lääkärin arviota, jos hän ei pysy pystyssä.

Tiesithän että buranaa ja pronaksenia ei saa antaa yhdessä? (Siis niin että vaikuttavat yhtäaikaa?)[/QUOTE]

Vauva on kotona. Vauvaa on käytetty lääkärissä jo 3 kertaa ja TYKS:issä todettiin, että osastohoidolle ei ole taretta. Vauva ei siis ole kuiva (pissaa tulee, suu on litimärkä kuolasta, aukile ei ole painunut, yleisvointi on kuitenkin tilaan nähden hyvä jne.) eikä edes kuivumaan päin, sillä lukuunottamatta edellispäivää, nesteitä on kuitenkin saatu menemään riittävästi.

4v:n vointi on tänään eilistä parempi, joten näillä näkymin ollaan menossa parempaan päin. Kävin jalat eilen ja tänään läpi, eikä niissä ollut kuumotusta, turvotusta tms. Myöskään kipua ei tuntunut. Kaatuilu johtui siis korkeasta kuumeesta, joka saatiin laskusuuntaan.

Vien kyllä lapset erittäin herkästi lääkäriin, jos siltä näyttä, että tarvetta moiselle on.

Buranaa ja Pronaxenia en ole antanut samalle lapselle...vauva käyttää Buranaa + Panadolia, isommat Pronaxenia + Panadolia.

Älä vie ap lasta hoitoon vielä. Entero on kurja tauti ja sen voi sairastaa montakin kertaa, meillä on ollut nyt ainakin kolmena vuotena. Rakkuloita ei ole ollut kuin suussa eikä oo kynnet koskaan lähteneet (jossain versiossa lähtee kynnetkin..). Enterorokko tarttuu tosi helposti, joten tartuntaa ei voi varsinaisesti välttä jos kodin ulkopuolella liikkuu tai kotiinsa vieraita päästää.

Jos tauteja pelkää, niin koskaan ei ole hyvä aika. Rokot, mahataudit, influenssa, kihomadit, silmätulehdus. Aina on jollakin jotakin. Joten jos hoito sovittu ja aikomus aloittaa siellä hoidossa, niin veisin.

Toipilaita ei toki viedä hoitoon. Ei siihen muiden taudit pitäis vaikuttaa. Jos lapsi on hoitokuntoinen, niin menee ja jos ei, niin jää kotiin. Toipilaan paikka on aina kotona!

Tulee surullinen olo, jos joku ei voi kotona ollessaan siirtää lapsen hoitoon viemistä, vaikka pk:ssa jyllää rokko. Yleensäkin pitäisi kieltää kotona olevia viemästä lapsiaan vielä elokuun aikana hoitoon, koska siellä on asiat usein mullin mallin ja henkilökuntatilanne ei ole selvä. Henkilökunnalla olisi paremmin aikaa suunnitella asioita ja tutustua toisiinsa jos kaikki turhaan hoitoon vietävät lapset olisivat vielä kotona elokuussa. Parempi aloittajallekin, että tiedät yleisen suhtautumisen asiaan.

Nielurisaleikkaus on varmasti sen verran altistamassa kurkun alueen sairauksille, että saatte rokon AIVAN varmasti, jos ette malta nyt vähän odottaa.

ap:lle neuvoksi: älä koskaan kysy täältä palstalta mitään neuvoja! Täällä kaikki kirjoittavat nimettömänä ja päästävät suustaan mitä sattuu. Olen itse kolmen lapsen äiti ja olen työskennellyt päiväkodeissa ja kouluissa. Minusta on fiksua viedä 4vuotias hoitoon muutamaksi tunniksi! Toivottavasti hän tulee viihtymään siellä!! Ja kysymykseen: odota vielä ensi viikoksi sen tutustumisen kanssa! Silloin koulutkin alkavat, ja monet koululaisten pikkusisarukset tulevat takaisin hoitoon.

ap:lle neuvoksi: älä koskaan kysy täältä palstalta mitään neuvoja! Täällä kaikki kirjoittavat nimettömänä ja päästävät suustaan mitä sattuu. Olen itse kolmen lapsen äiti ja olen työskennellyt päiväkodeissa ja kouluissa. Minusta on fiksua viedä 4vuotias hoitoon muutamaksi tunniksi! Toivottavasti hän tulee viihtymään siellä!! Ja kysymykseen: odota vielä ensi viikoksi sen tutustumisen kanssa! Silloin koulutkin alkavat, ja monet koululaisten pikkusisarukset tulevat takaisin hoitoon.

Taidatkin olla itse niitä äitejä jotka laittavat vähän suppoa peppuun ja hoitoon vaan kun pidetään itseään niin korvaamattomana siellä omassa työpaikassa.
Kun lapsi on toipilas niin en todellakaan vielä veisi kun tuo rokkokin siellä jyllää.
Itselläni oli tuo rokko ja siinä lähti 5varpaankynttä kuin 8 sormen kynttä irti,kuume oli todella korkea ja nieleminen todella vaikeaa, juurikin mehukeitot ja jäätelöt meni siihen sitten vielä jos lapsi on ollut nieluleikkauksessa niin heti nielua näin koetellaan, ei hyvä yhdistelmä.
Kun kerran on mahdollista vielä hetki pitää lasta kotona toipumassa niin anna toipua kunnolla.
Toki kaikenlaista tautia on aina liikkeellä mutta anna nyt lapsen toipua ihan kunnolla tästä leikkauksesta etkä lähde leikkimään lapsen terveydellä.

t:kaikenlaista tuolla myös paiväkoti maailmassa töissä nähneenä

Yhteistyössä