Enterorokosta lapsi aina lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rokkoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rokkoilija

Vieras
Sairaslapsi.comista luin että lääkäriin otettava enterorokosta yhteyttä heti seuraavana päivänä, onko tosiaan näin että pitää mennä lääkäriin? Voiko asialle tehdä mitään lääkärissä, ei kai? 2v on kotihoidossa niin mitään sairasloman tarvetta ei ole ja leikkii ihan normaalisti, ruoka ei maistu normaaliin tapaan mutta en tiedä johtuuko se enemmän siitä että on päässyt joulusuklaiden makuun.

Hei!
Meillä oli syksyllä enterorokko.Tyttöt 8v,9kk ja myös itse sairastin tuon kauhean taudin.Lääkäriin ei tarvitse tai edes kannata viedä.Tautiin ei ole hoitoa,paitsi tietysti kuumeen hoito(supot) ja jos suussa paljon rakkuloita,niin nestemäinen ja viileä ruoka menee paremmin.
Itse olin todella kipeä,lapset pääsivät vähemmällä.harmi vain että tauti on hyvin tarttuvaa,eli jos lapsella vielä vaipat niin desifioi todella paljon käsiä,tarttuu varsinkin lapsen ulosteen kautta. Tsemppiä,ei mukava tauti

Meillä riitti soitto neuvolaan. Klassiset oireet ja tauti poistui. TOSIN tästä on nyt...kuukauden päivät (?) ja edelleen nahka vaihtuu sormissa ja jaloissa. Lisäksi kaksi kynttä ikään kuin vaihtuu. Mutta eivät vaivaa, näyttävät vain hieman "ilkeiltä".

Mikäli yleiskunto on hyvä, kuume laskee parissa päivässä, ei syytä mennä lääkäriin. Voithan soittaa neuvolaan ja ns. ilmoittaa että teillä on se.

Yhteistyössä