Entisen suhteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jäljet?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jäljet?

Vieras
Oletteko huomannut kumppanistanne jotain, johon selvästi hänen entinen suhteensa on vaikuttanut?

Mun miehessä oli alkuun sellaisia ominaisuuksia, joita ihmettelin. Pikkuhiljaa hän on niissä muuttunut ja tajusin että hän käyttäytyi näin siksi, että oli käyttäytynyt näin edellisessä suhteessaan toisen naisen kanssa.

Hän ei esimerkiksi kertonut minulle monistakaan menemisistä kun ei ollut siihen tottunut. Hänen exänsä kun oli aina nostanut kauhean riidan aina.
Nyt mieheni kertoo aina kaikki menemiset, esim. soittaa minulle töihin jos on lähdössä johonkin ennen kuin tulen töistä. Harvoin hän tosin menee mihinkään ilman minua, vaan haluaa mieluiten joka paikkaan minun kanssani.

Alkuun jos minä olin allapäin ja siksi hiljainen, ihmettelin miksi hän vetäytyy pois minusta ja on itsekin hiljaa. Enhän ollut hänelle suuttunut, vaan vain surullinen. Ymmärrän häntä nyt sillä exänsä oli harrastanut ""syyttäviä"" mykkäkouluja ja mieheni käsitti minun hiljaisuuden niin että olisin hänelle vihainen. Nykyään hän tulee lähelle, halaa ja hoivaa.

Monia tällaisia juttuja oli alkuun joita ihmettelin, nyt asiat on korjaantuneet niiltä osin. Ymmärrän että ne olivat heijastusta hänen edellisestä suhteestaan, kesti vain jonkin aikaa hänen päästä eroon niistä.

Ei se niistä eroon pääse ikinä. Ja usko pois. Se exä on ihan tavallinen nainen, ja on varmaan myöskin ollut surullinen, ja yrittänyt saada mieheen kontaktia ja saada aikaan keskustelua. Kun se ei ole onnistunut, on meno ja riidat pahentuneet. Nyt mies sulle ruikuttaa, jotta exä syyllisti ja mökötti. Tarkoituksena luultavasti saada sinut hiljaiseksi. Nais -ihminen on nimittäin sen verran kilpailuhenkinen toisia naisia, varsinkin exiä kohtaan, että kun mies sanoo, että exä esim. mökötti, niin nyxälle tulee kunnia-asia olla mököttämättä KOSKAAN.
Näin nyxä nielee tunteensa ja paapoo miestä, jotta saisi kuulla kehuja, ja jotta mies haukkuisi exää ja kehuisi nyxää.
Odotapa pari vuotta, niin sulla tekee mieli repiä ukoltari pää irti,koska jotenkinhan se on exänsäkin saanut raivoihin, ja tulee saamaan sinutkin. Tule sitten kertomaan, kauanko jaksoit hillitä itses ja olla parempi naisena ja ihmisenä kuin tämän miehen exä. Kaikkea hyvää. Jostakinhan se on motivaatio löydettävä itse kunkin tähän rakkauden peliin. Olkoon se vaikka miehen korjaaminen pahan,pahan, ex-muijan jäljiltä.

No, onhan se tosi, että entiset suhteet jättää jälkensä. Lapsuudestakin asti haetaan ongelmia suhteeseen.
Itsekin olen analysoinut suhteitani, itseäni ja miehen traumoja entisistä hirviö-naisistaan.
Siinähän herää aina kysymys, että jotain se on niissäkin nähnyt aikoinaan. Eli ovatkoko ne nyt niin läpimätiä akkoja. Riidat vain ovat paisuneet, ja eri ihmisillä eri tavat reagoida.

Olen tullut siihen tulokseen, että sitä tikulla silmään joka vanhoja muistaa.
Eletään tätä päivää. Olen ainakin itse jo lopettanut analysoinnin. Ei se johda mihinkään, ja siinä on jotain hivenen perverssiäkin, kutsua exät mukaan omaan parisuhteeseen.
No, nämä asiat pitää käydä läpi. Henk. kohtaisesti minua hieman rasittaa liika informaatio miehen existä. Mitä enemmän niistä puhutaan, niin sitä enemmän ne jää mieleen, ja ovat läsnä arjessa, jos ei muuten niin omissa ajatuksissa.
Hyi perkele.

Naisten leluhyllystä revittyä:

Osta oma hylätty ""Veikko"".
Veikkoa on kohdeltu huonosti, ja Veikolla on paljon traumoja.
Korjaa Veikko kuntoon, ja saa itsellesi hyvä ystävä.
Veikon mukana tulee valokuva-albumi, kihlasormus ja rämä auto, jota Veikon entinen omistaja ei osannut arvostaa. Arvosta sinä nyt Veikkoa enemmän. Mutta Veikossa on myös haastetta. Varo, että et Veikkoa koskaan syyllistä tai hänelle mistään suutu. Veikko menee välittömästi epäkuntoon, ja saattaa juosta takaisin kauppaan. Kun Veikko on hiljaa, ymmärrä Veikkoa, häntä ei ole kukaan koskaan ymmärtänyt.

Veikosta saat puuhaa tylsiin iltoihisi, Veikko kehittää sinua ja
antaa uutta ajateltavaa leikkeihisi.
Kun painat Veikkoa vatsasta, kuulet ex-muijan marmatusta. Jos Veikko kuulee ex-muijan marmatusta sinun suustasi, menee Veikko taas epäkuntoon.

Jos saat Veikon rauhoittumaan, ex-muijan ostamat Snoopy-kalsarit irtoavat hänen jalastaan, ja saat nähdä Veikon vehkeen.
Myytävänä on lisäpakkauksia, johin kuuluu mm. uudet kalsarit Veikolle.
Jos Veikko on hiljaa, älä pelästy, et ole vielä saanut häntä puolellesi.
Jos maanittelet ja hyssyttelet Veikkoa, saattaa Veikko piankin alkaa puhua juuri Sinulle!
Tehtävänäsi yrittää saada Veikko unohtamaan ex-muija, ja ryhtymään kunnon koti-isäksi.

Ilmaisin ehkä itseäni hieman epämääräisesti.
Siis, mieheni ei itse ole koskaan sanonut että hänen käytöksensä johtuisi exästä, ei hän puhu hänestä muutenkaan paljon. Mieheni on sen verran fiksu ettei koskaan moiti exäänsä, ihan muilta tahoilta olen kuullut millaista se on ollut.
Emme yleensäkään ole tästä mieheni käyttäytymisestä ja sen muutoksista puhuneet, itse olen vain havaintoni tehnyt.

En pyri kilpailemaan kenenkään kanssa, olen ja onneksi saan olla oma itseni. Miehellä vaan kesti aikansa ymmärtää että minä olen minä ja käyttäydyn omalla tavallani.

Ei tässä ole nyt kyse siitä, että kuvittelisin olevani jotenkin parempi ihminen, erilainen vain.

Koska tunnistan itsessäni tapoja suhtautua asioihin totutulla tavalla, jotka johtuvat entisessä suhteessani koetuista asioista, katsoin parhaaksi heti kertoa nykyiselleni, mistä tietty käytökseni johtuu. Tämä selvensi monia asioita, jotka muuten olisivat aiheuttaneet hämmennystä, epäluuloja, ihmetystä.

Liikaa ei tietenkään kannata analysoida, mutta puhumalla selkenee moni asia. Sanoinkin miehelleni, että tämä käytöseni ei johdu siitä, mitä hän tekee, vaan siitä, että tietyt tilanteet tuovat mieleeni huonoja kokemuksia entisestä elämästä ja siksi olen allapäin tai haluan pois tilanteesta. Sanoin myös, että ajan myötä tilanne korjaantuu ja huonot muistot hälvenevät. Mies on sanonut, että onneksi kerroin, muuten hän olisi kuvitellut ties mitä. Nyt hän voi osaltaan tukea ja auttaa minua omalla tavallaan, koska tietää, mistä on kyse.

Puhukaa.

Mulla menee aika kauan, että luotan siihen, ettei mies ole väkivaltainen. En kyllä kerro asiasta helposti, etten anna sitä kuvaa, että minua on saanut hakata ennenkin. On siinä miehillä ymmärtämistä varmaan. Käyttäydyn kuitenkin ihan normaalisti, mutaa luottamuksen syntyminen kestää kauan, ettei käy niin kuin ennen joskus.

Mulla on poikaystävä, joka ei ole seurustellut vakavammin ennen. Sillä on jostain syystä selvästi sellainen käsitys, että naiset on kiukkuisia olentoja, joille pitää tehdä tiukka tili kaikista menoistaan Hassua ja söpöä, kyllä kultani on vähitellen sentään päässyt ennakkoluuloistaan minun kanssani. Enköhän minäkin vähitellen pääse näkemään, ettei kaikki miehet ole ihan kamalia :)

Älkää tyttäret jatkako suhdetta jos poikaystävässänne alkaa ilmetä liian mustasukkaisia piirteitä ja sitten pikkuhiljaa väkivaltaa.Selityksenä on, että entinen muija oli pettänyt.Suhteessa joutuu ikäänkuin sijaiskärsijäksi miehen sairaan kostonvimman takia eli että kaikki naiset on sitten huoria.Näinkin pahoja jälkiä tungetaan uuteen suhteeseen.Tossut heti eri suuntiin!!Nää ei oo itsestäänselvyyk siä.Paskaankin suhteeseen voi jämähtää ja sitten on vaikea lähteä kun toinen ei päästäkään irti...

Mun mieheni on ihan kuin psykopaatti, kännissä keksii mustasukkaisia teorioita, ja uhkailee että jos joskus petän niin...
Muuten normaali, mut varsinkin kännissä nämä tulevat pintaan. Ihan kuin olisi eri ihminenkin.
No, olen mäkin mustasukkainen, ja tähän mennessä on auttanut kun selitän että ei ole mitään.

Inhottavaa, että joku entinen muija on pannut sen niin palasiksi. Hyvä mies. Ai että mua harmittaa se, että joku nainen on sen menny sekoittamaan pettämällä. Ja rakastaakohan se edes mua? Voikohan olla että sydän on jäänyt sinne missä ex-muija nussi jotain toista miestä.

Selvähän se, että edellisen suhteen tavat ja ongelmat siirtyvät uuteen ja uuteen suhteeseen, jos asianomainen ei selvitä itselleen, mistä edellinen ero johtui. Jos ei näe itsessään mitään vikaa, ei voi mitään korjatakaan. Erossahan ei ole kyse ihmisten huonoudesta vaan kyvyttömyydestä kommunikoida.

Alkuun rakastuneitten ihmisten väliin tulee vuorovaikutusongelmia, joita ei kyetä purkamaan. Alkuperäisen tapauksessa tulee mukavasti esille, että noita sotkuja on tunnistettu ja otettu sitten uusi suunta.

Voi ei! Olen tällaisen Veikon omistaja. Viime aikoina Veikko on ollut epäkunnossa joka toinen päivä. Pelkään että se menee lukkoon koko mies. Ja koko homma on alkanut pelottaa ihan vietävästi. Onkos kukaan saanut Veikkoaan lopullisesti kuntoon, vai annako sen pinkaista takaisin kauppaan?

Elä väkivaltaisen, alkoholiongelmaisen psykopaatin kanssa ja koita kommunikoida! Kokemuksesta on tullut mulle se käsitys, että ihmisissäkin tosiaan on vikaa ja joskus parisuhteessa vika on aika tarkkaan siinä toisessa. Yksinään on paha rakastaa ja komminikoida. Tarpeeksi alistettuna pystyy enää ehkä pelastamaan itsensä, ei hoitamaan toista. Mies parani vaihtamalla.

Voi Veikkonen näitä parisuhdepulmia. Parisuhdettomana tohtoroin aikani kuluksi tätäkin ongelmaa.

Vilkaiskaapa Iltasanomien nettilehteä. Siellä on juttua aiheesta:

""Oletko huomannut, miten usein uusi rakkaamme muistuttaakaan vanhaa kumppaniamme?
Lue""

Eli jutun mukaan ei se Veikko vaihtamalla parane. Lelukauppaan ei Veikkoa kannata viedä. Tuskin on vuoden takuuta ja 14 päivän vaihto-oikeutta. Kuluttaja-asiamiehenkään puoleen en suosittele kääntyä.

Ainostaan Ellien nettitohtorinna pystyy antamaan neuvoa joka toinen päivä esiintyvään reistailuun.

Jos se joka toinen päivä on ennakoitavissa, niin sille päivälle voi keksiä jotain muuta leikittävää.

Lelukaupat ovat täynnä leluja. Jos ei huvita leikkiä, niin sitten jotain muuta puuhaa.

Eipä nuo ammattitaitoset terapeutitkaan näytä kovin viisaita olevan. Takavuosien neuvot ovat pehmenneet ja pyöristyneet. Eroja on jo liikaa ja samat ihmiset alkavat kohta kierrättää toisiaan. Suo siellä ja vetävä täällä.

Olen Veikko Nieminen kaksikymmenvuotinen...rintintin....
Ihana laulu/Tapani Kansa. Kyllä Veikolla kohta menee hyvin.
Jos ei, niin ehkä Veikon Kone voi auttaa asiassa.