Epäilen että isäni ei ole biologinen isäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja serppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

serppa

Vieras
Sain syntymätodstukseni käsiini ja todistus on kirjoitettu koneella mutta isä osiossa sukunimi on koneella kirjoitettu ja etunimikohdassa on käsinkirjoitettu nimet . Läpi näkyy kuitenkin kirjoitettu kaksi nimeä josista toisesta vaan saan selvää.

Isäni ei ole elossa enää ja tiedän että virkatodistuksessa hän on isäni mutta nyt syntymätodistukseni perusteella en ole enää niinkään varma asiasta.

Näin 39v vuoden jälkeen tuntuu kyllä pahalkta jos mua on petkutettu , lähinnä nousee kysymys tiesikö isäni että en olekkaan hänen biologinen lapsi. Spekulointia mutta jotain hämärää on koska tuo minun syntymätodistus isäkohdasta nyt hämää.

Juu ja en kysy äidiltä, tiedän että ei kertoisi totuutta ja vaikka keroisi niin en usko joten mun on kai pakko soittaa johonkin, saa kai synntyssairaalasta tilattua toisen syntymätodistuksen .

Tämä nyt tästä vielä puuttui sillä mulla ei ole kyllä mikään ihana lapsuus ollu :(

Jos et muuten saa selville, niin oisko isälläsi lapsi/muita sukulaisia joiden apu auttaisi? Mä en osaa sanoa ketä pitää testata, mutta pappani aikoinaan meni johonkin kokeeseen auttaakseen nuorta naista selvittämään isänsä.

Veikkaanpa, että etunimet on vahingossa kirjoitettu väärin ja on korjattu päälle.

Ei voi olla koska siinä lukee aivan eri etunimi mikä isälläni on ja se on koneella kirjoitettu joten siitä saa selvää mutta toisesta nimestä ei koska päälle on kirjoitettu käsin isäni molemmat nimet.

Eli alla on eri etunimi joka näkyy kuitenkin himmeällä

Ei voi olla koska siinä lukee aivan eri etunimi mikä isälläni on ja se on koneella kirjoitettu joten siitä saa selvää mutta toisesta nimestä ei koska päälle on kirjoitettu käsin isäni molemmat nimet.

Eli alla on eri etunimi joka näkyy kuitenkin himmeällä

Kyllä voi olla kyse ihan vain kirjoitusvirheestä. Ihminenhän ne sillä kirjoituskoneellakin kirjoitaa ja on saattanut kopsata etunimet väärältä riviltä tai väärästä paperista. Jos sukunimi kerran on oikein, niin hyvin suurella todennäköisyydellä kyse on kirjoitusvirheestä. Synnytyssairaalasta voi toki kysyä uutta syntymätodistusta, mutta todistaako se mitään, jos paperissa on sellaisen henkilön nimi, jolla on eri etunimet kuin isälläsi ja kuitenkin sama sukunimi?

Syntymätodistukseen nyt voidaan kirjoittaa vähän mitä vaan, kyllä minunkin kaverini syntymätodistuksessa lukee isän kohdassa vain ammatti :)

Tuolla perusteella jokainen ko. ammattiryhmän mies voisi olla hänen isä..

Mites isäsi lapsuuden valokuvat ja sinun lapsuuden valokuvat? Löytyykö samaa näköä? Silmienväri, hiusten väri ja tyyppi? Onko sinussa jotain sellaista jota (oletetuilla) vanhemmillasi tai (oletetuilla) isovanhemmillasi ole?

Yhteistyössä