Epätietoinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rintojen pumppaaminen ei onnistu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rintojen pumppaaminen ei onnistu

Vieras
Minulla on täällä kotona 2 viikon vanha ihana poika vauva. Imetys onnistuu hyvin ja vauva on tyytyväinen saamaansa maito määrään, painokin on lisääntynyt hyvin. ""Ongelmanani"" on se, että olen nyt yrittänyt pumpata maitoa muutaman kerran, mutta tuloksetta. Muutaman maitopisaran saan pumpun avulla tulemaa...Isä on hyvin innokas vauvan hoitaja ja olisikin mukava, että itse pääsisi välillä käymään jossain ilman, ettei tarvitsisi murehtia ruokapuolta, vaan isä voisi pullosta syöttää minun maitoani. Onko teillä vastaavia kokemuksia? Onko sitten ainoa vaihtoehto antaa korviketta, silloin kun olen asioilla tai sitten vaan pysytellään kotona?

Millainen pumppu sinulla on? Minulla on Avent Isis, toimii hyvin. Kerran kokeilin Chiccon pumppua, enkä saanut irti yhtään mitään. Kammottaa kapistus.

Mihin aikaan vuorokaudesta olet yrittänyt pumpata? Mulla onnistuu parhaiten aamulla tai aamupäivällä. Iltaisin ei oikein tule mitään. Jossain ohjeissa sanotaan, että vauvan näkeminen helpottaa herumista.

Ehkä suurin ""ongelma"" on, että suostuuko vauva syömään pullosta? Meillä onnistui heti ensi yrittämällä mutta läheskään kaikilla tuo ei onnistu.

Auttaisiko jos menisit lämpimään suihkuun ja katselisit sen jälkeen vauvaa ja yrittäisit sitten pumpata. Itseltäni ainakin suorastaan valui maitoa, kun tulin kuumasta suihkusta.

Mutta jos ei onnistu niin mielestäni voi aivan huoletta antaa myös korviketta. Tai itse todennäköisesti niin tekisin.

pumppaamalla kestää ennen kuin heruminen alkaa. Vauva ärsyttää nänniä kielellään, joten heruminen yleensä alkaa suht pian. Itse voit ""hiplata"" nännejä ennen kuin aloitat pumppaamisen, niin heruminen alkaa nopeammin.

Joo, valitettavasti ei ole tae, että isukki saa ruokittua vauvan pullosta, vaikka äidinmaitoa olisi siinä kuinka sisällä. Ainakin meillä kävi näin. Koskaan ei vauvamme huolinut pulloa vaikka kokeilin 4-5- erilaista........Harmi! Eli kovin kauaa ei passannut äidin olla poissa.

Yksi keino on pumpata toista rintaa silloin kun syöttää vauvaa toisesta.

Ja jo se, että pitää vauvaa lähellään (ihollaan tai edes katseluetäisyydellä) saattaa auttaa. Minusta pumppaamiseen myös oppii ajan kanssa, siihen värkkiin pitää suhtautua ystävällismielisesti. Ja juuri tuo lämmin suihku, rentoutuminen, juominen samalla kun aloittaa lypsyä, kenties vaikka hartiahieronta... mitä tahansa kannattaa kokeilla, turhaa ei ole mikään jos se toimii :)

-Terveisin yli sata litraa maitoa luovuttanut ja vielä reilummin sitä lapsensa vuoksi lypsänyt äiti-

Mä en ole saanut pumpulla tippoja enempää vaikka olen koettanut mitä keinoja. Käsin lypsämällä saan hiukan enemmän, mutta sekin on työlästä. Mutta maitoa kyllä riittää vauvalle ihan hyvin (4kk ikäiselle). Tuskasten pumppausyritysten jälkeen siirryin antamaan korviketta jos oli pakkotilanne esim. vauva isän hoidossa.

Heippa!
Joillakin ei pumpulla vaan tule maitoa, jotkut eivät saa lypsämälläkään.
Meillä on 3,5 kk poika ja on aika useinkin iskän hoidossa kun äiti käy 3 kertaa viikossa jumpassa.

Lypsämällä olen saanut parhaiten mutta jotta silloinkaan saan 50 ml enempää, täytyy vauvan olla ollut syömättä n. 3 tuntia, ts. nukkumassa.

Kaikilla sitä maitoa ei vaan yksinkertaisesti tule kuin se, mitä vauva tarvitsee.

Itse olen kuitenkin kokenut tuon lypsämisen paljon helpommaksi kuin pumppaamisen. Pumpulla saan vain jos rinnat on tosi täynnä (harvemmin on:)). Mutta jos ei omaa maitoa irtoa niin anna vain korviketta.. tai minä ainakaan en näe siinä mitään pahaa, vaikkei itseni olekaan tarvinnut antaa. Pitäähän äidinkin joskus jonnekin päästä!:)

ainiin, meillä auttaa herumista kun kuulee vauvan itkua. Siksi nauhoitettu videopätkä koneella jossa uni-itkua:)

Kun tarjoatte pulloa, anna isän tehdä se. Pysy itse pois näkö ja hajuetäisyydeltä, jotta vauva ei havaitse sinua. Tällöin on paremmat mahdollisuudet onnistua pullon tarjonnassa.

Yhteistyössä