Eräs tyttö on ihastunut poikaani, lähettelee jatkuvasti tekstareita ja poikaani ahdistaa moinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eilenkin laittoi että ootko vihainen, että tule jotain tiettyä reittiä kouluun niin jutellaan. Ei kuulemma auta vaikka hän sanoisi ettei häntä kiinnosta.

ja minun poikaani ahdistaa tällainen tyttöjuttu, ihan uusi asia hänelle eikä tiedä että miten hänen tulisi käyttäytyä, mitä sanoa jne

Mitä ihmettä poikani voi tehdä? Ihastus on ollut jo pitkään, eikä poikaani vielä oikein tytöt niin kiinnosta. Kyse viidesluokkalaisista

Miksi pitäisi opettaa poikaa olemaan puhumatta. Helpoin tie on tietenkin tuo "ei kiinnosta, ei ehdi" mutta sellaisia junttura miehiä meillä on Suomi pullollaan.

Sano pojalle, että KESKUSTELEE asiat halki sen tytön kanssa. Ainakin ensin, sitten jos se ahdistelu jatkuu niin jättää vaan huomiotta (ellei se muuttu ihan sairaalloiseksi)

No jos poika on jo suoraan sanonut, ettei kiinnosta niin soittaisin itse tytölle tai sitten ottaisin yhteyden tytön vanhempiin. Pitäähän tuo saada loppumaan, aika epätervettä.

Poikani on aika ujo tapaus, en osaa kuvitella häntä keskustelemassa tän tytön kanssa. On kyllä sanonut tälle ettei häntä kiinnosta. Ei vastaa viesteihin mitään kun se on kuulemma ärsyttävää että laittaa niitä viestejä. Poikani ei ole antanut numeroaan, vaan poikani kaverilta on sen saanut

No olisko joku selkeä tekstari pojalta sille tytölle jonka yhdessä suunnittelette. Sellainen, ettei tytölle tule mitään traumoja, ihastuminen on kumminkin jännä ja tärkeä paikka etenkin tuon ikäiselle kun itseluottamusta ja tulevaa naiseutta rakennetaan...Itse ainakin muistan omista luokkakavereistani monia, joille jäi traumat juuri 11-vuotiaana tulleesta torjunnasta. Olisko jotain, että "sori, en halua nyt seukata kenenkään tytön kanssa, älä lähettele enää viestejä. Olet kumminkin ihan kiva :) "

No voi jösses.. Joku ihastunut poikaan, poikaa ahdistaa ja hän haluaa äitinsä puuttuvan asiaan!?

Ihan kuin olisi kiusaamisesta kyse, mutta että ihastumisesta..

Minunkin mielestä poika voisi jutella tytön kanssa. Oppiipahan kommunikoimaan, et voi tehdä asioita hänen puolestaan, koskan "hän on ujo". Sellainen puhumaton juntti tulee jatkossakin olemaan, jos teet kaikki asiat hänen puolestaan. Tässäkään ole mitenkään ikävästä asiasta kyse, kiusaamiseen yms. tietysti tulee puuttua.

Viidesluokkalaisen pojan ei tarvi keskustella yhdenkään hurahtaneen tytön kanssa, jos ei itse halua. Ja kivaksi ei kannata sanoa, jos on kerta ahdistava tyyppi. Musta molempien vanhemmat vois jutella tilanteesta ja sopia mitä tehdään. Silloin tyttö ei jää yksin kamalan "hylkäämisen" kanssa eikä voi sitten myöhemmin vinoilla pojalle, että tämä kutsui äitinsä apuun. Kyllä mä tytöt tiedän, itse olisin voinut olla tuollainen takiainen!

[QUOTE="vieras";29058024]Viidesluokkalaisen pojan ei tarvi keskustella yhdenkään hurahtaneen tytön kanssa, jos ei itse halua. Ja kivaksi ei kannata sanoa, jos on kerta ahdistava tyyppi. Musta molempien vanhemmat vois jutella tilanteesta ja sopia mitä tehdään. Silloin tyttö ei jää yksin kamalan "hylkäämisen" kanssa eikä voi sitten myöhemmin vinoilla pojalle, että tämä kutsui äitinsä apuun. Kyllä mä tytöt tiedän, itse olisin voinut olla tuollainen takiainen![/QUOTE]

Voi jösses! Toivottavasti sulla ei ole lapsia. :laugh:

[QUOTE="vieras";29058213]Mitä halki keskustelemista tuossa nyt on, kun niillä ei mitään suhdetta, edes kaverisuhdetta oo ollut. Minusta tuon "ei kiinnosta" vastauksen pitäis riittää.[/QUOTE]

Jep. Näinhän se menee.

Mutta, että molempien vanhemmat keskustelisivat asiasta... :laugh:

[QUOTE="vieras";29058213]Mitä halki keskustelemista tuossa nyt on, kun niillä ei mitään suhdetta, edes kaverisuhdetta oo ollut. Minusta tuon "ei kiinnosta" vastauksen pitäis riittää.[/QUOTE]

Samoin. Ei pojalla ole mitään velvollisuutta pitää keskustelua. Naurettavaa. Äidin pitäisi puuttua asiaa ja soittaa tytön numeroon ja tiukasti sanoa, että tuollainen kiusaaminen loppuu nyt.

laatikaa pojan kanssa yhdessä selkeä, ja ymmärrettävä tekstiviesti tytölle. Ja pojalle terkkuja, ettei se pakoilemalla asia ratkea, vaan suoraan puhumalla ja sen jälkeen välinpitämättömyydellä, ellei puhe auta. Loppupelissä te pojan vanhemmat otatte tytön vanhempiin yhteyttä. Mikä taas saattaa olla pojan mielestä kovinkin nöyryyttävää, mutta jos ei muu auta, niin se on sitten se viimeinen konsti

Nyt selvisi että tyttö oli laittanut pojalleni viestiä ettei syö mitään sen takia kun ajattelee vain poikaani. Voinko hei laittaa opettajalle viestiä ja kirjoittaa tuon tytön kirjoittaman lauseen siihen viestiin? Vai teenkö jotain väärin, ja kuuluuko asia edes opettajalle?

[QUOTE="a p";29058389]Nyt selvisi että tyttö oli laittanut pojalleni viestiä ettei syö mitään sen takia kun ajattelee vain poikaani. Voinko hei laittaa opettajalle viestiä ja kirjoittaa tuon tytön kirjoittaman lauseen siihen viestiin? Vai teenkö jotain väärin, ja kuuluuko asia edes opettajalle?[/QUOTE]

Tuo on jo sairasta ja ehdottomasti soitat heti tytön vanhemmille. Opettajalle asia ei kuulu.

[QUOTE="vieras";29058416]Tässä on kyseessä jo kiusaaminen eikä mikään ihmissuhdeasia. Sairasta jos lapset saavat terrorisoida toisiaan tykkäämisen varjolla. Tuo on kiusaamista.[/QUOTE]

668585.gif

No mitäs jos vaikka kehoittaisit poikaasi laittamaan tytölle viestiä, että lopettaa sen viestittelyn, koska poikaa ei kiinnosta viestitellä?
Ellet sitten väen vängällä halua kasvattaa lapsestasi sulkeutunutta junttiurpoa...

No mitäs jos vaikka kehoittaisit poikaasi laittamaan tytölle viestiä, että lopettaa sen viestittelyn, koska poikaa ei kiinnosta viestitellä?
Ellet sitten väen vängällä halua kasvattaa lapsestasi sulkeutunutta junttiurpoa...

On kyllä laittanut, mutta ei auta. Tytöltä tulee vain viestiä takaisin, ettei voi unohtaa koska rakastaa jne.

Ahdistuisin kyllä itsekkin :( Saati kokematon viidesluokkalainen

No kyllähän sen tytön pitäisi uskoa, jos kerran on sanottu ettei kiinnosta. Tollainen tekstareilla pommittaminen pitää saada loppumaan, eihän aikuinenkaan tykkäisi.
Pojan on paras nyt laittaa tiukanpuoleinen vastaus, jossa käskee lopettamaan tekstarien lähettelyt kokonaan.

Aika erikoisia kommentteja täällä joillakin, ihan kuin toi olisi joku pikkujuttu että toista häiritään kokoajan eikä uskota kun sanoo, ettei kiinnosta. Johtuuko tuo siitä, että häiritty on poika?
Entä jos tilanne olisi toisinpäin, poika ahdistelisi tyttöä? Syytettäisiinkö sittenkin tyttöä, että ihme itkupilli kun et osaa itse hoitaa asioitasi.

Yhteistyössä