Erilainen uusperhe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siru

Vieras
Ystäväni, neljän lapsen äiti on rakastunut naiseen. Asuvat nyt yhdessä ja ilmeisesti kihloja suunnittelevat.

Mietin vain, että mitenköhän lapset suhtautuu äidin "muutokseen" ja miten esimerkiksi heidän kaverit. Isot lapset on jo kuitenkin murrosikäisiä.

Onko kellään kokemusta tälläisesta uusperheestä joka ei kulje ihan perinteen mukaan? :)

Mulla oli yläasteella yks kaveri jonka äiti meni yhteen toisen naisen kanssa, ei kai siinä sen kummempaa, jotkut koulu"kaverit" tietty irvaili asiasta mutta ei sitä kukaan sen kummempana pitänyt.

Ei ole kokemusta. Opettaa varmasti lapsille suvaitsevaisuutta ja avarakatseisuutta moinen liitto. Koulukiusaaminen ihan varmasti lähtee liikkeelle aivan mistä vaan syystä, joten turha kai on sitä pelätä ja murehtia. Lasten kavereiden luulisi ymmärtävän ja suhtautuvan asiaan hyvin. Ainakin, jos lapsilla on fiksut vanhemmat, jotka osaavat selittää asian jälkikasvulleen.

Mun parhaimpiin ystäviin kuuluvan pojan äiti (oltiin teini-ikäisiä tuolloin) rakastui naiseen. Ei me sitä mitenkään sen kummempana ajateltu eikä tainnut kukaan muukaan ajatella.

Tämä poika oli itsekin aika vaoin eli tykkäsi sekä tytöistä että pojoista. Nykyään en tiedä mitä hälle kuuluu, varmaan ihan hyvää kuitenkin :)

Ihan ok. Hyvä vain kun ovat lapsille avoimia.

Mulla on yks tuttu nainen jolla myös 4 lasta, osa jo isompia. Ja seurustelee toisen naisen kanssa.

Tästä tietää hänen / heidän aikuiset tutut. Mutta ei ole kertonut asiasta omille lapsillee.

Tää nainen on vain äidin kaveri. Voi olla aika paha paikka lapsille jos kyliltä kuulee.....

Olisi kuitenkin niin paljon parempi jo äiti itse kertoisi ja selittäisi tilanteen.

Yhteistyössä