Erilaiset äidit 2013

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erilainen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Erilainen äiti

Vieras
Aiotko katsoa? Katsoitko 2012 tuotantokauden? Mitä mieltä sarjasta? :)

Itse katsoin 2012 kaikki jaksot ja tykkäsin kovasti. Niin kovasti että uskaltauduin itsekin hakemaan ko. sarjaan ja nyt meidät sitten näkee siellä joskus syksyllä. En kuitenkaan paljasta missä jaksossa esiinnymme koska en ole varma saanko sitä vielä tehdä. Joitain aiheitahan on jo Avan sivuilla paljastettu, ainakin anoreksiasta toipuva äiti, vankila-äiti, virolainen äiti + syyrialainen isä ja sateenkaariperhe.

Viime kaudesta itselleni mieleen jäi eniten perhe Eteläniemi ja sitten se luomu-pariskunta, olivat varmaan provosoivimpia. Muidenkin jaksot oli kyllä mukavaa katsottavaa ja mielestäni sarjassa ei kuitenkaan mitenkään pahasti koiteta mitään shokeeraavaa saada aikaiseksi ja juonnotkin olivat oikein kilttejä.

Kevään aikana kuvattiin meidän jaksoa ja kokemus oli kyllä mielenkiintoinen. Ehkä ihan hiukan pelkään sitä väistämätöntä arvostelua mitä netissä aina tulee kaikesta julkisesta, mutta toisaalta uskon osaavani siihen ihan hyvin suhtautua (ts. ei tarvi kaikkea ottaa henkilökohtaisesti). Jännä myös nähdä millainen siitä jaksosta loppujen lopuksi tulee, me ei sitä saada etukäteen nähdä. Toivottavasti tulee edes suunnilleen sen oloinen että itsemme siitä tunnistetaan, ymmärrettävästi kuitenkin monien tuntien kuvamateriaalista kun leikataan 40min ohjelma niin jostain asioista voi jäädä vähän omituinen kuva.

Ystäväni ja sukulaiset tietävät että ohjelmassa ollaan mukana (osa on ollut myös kuvattavana), osa on ihmetellyt miksi ihmeessä piti tällaiseen lähteä mukaan ja osa on ollut taas ihan innoissaan.

Saa kysyä jos jokin asia kiinnostaa, paitsi siis tuota teemaa en viitsi paljastaa tai muutakaan mitä arvelen etten saisi. :)

Pitää olla kyllä joko rohkea tai hullu, kun moiseen mukaan lähtee kun ei tosiaan tiedä mistä yleisö tekee härkäsen sitten kun jaksot ulos tulee. Uteliaana odotan kyllä mitä sieltä tällä kertaa tulee :) minusta on hauska nähdä erilaisia perheitä ja elämäntyylejä, kun itse esim en niin eri tyyppisiä ihmisiä tunne että samalla tavalla pääsisi eri tyyleihin tutustumaan ilman tuon kaltaisia ohjelmia. Vaikka tosiaan se n. 40 min ei välttämättä annakaan ihan täysin oikeaa kuvaa perheestä kuitenkaan. Itse en mukaan lähtisi, ei ole ihan yhtä hyvä itsetunto kuin ap:llä :)

Mielenkiinnolla odotan toista tuottista :)

Viime kauden jaksoista eniten jäivät mieleen juurikin Eteläniemet, Tamminen/Palviaisen luomuperhe, asunnoton nainen, sekä sitten se lapseton pariskunta. Kiva sarja ja mukava, kun noista on Avan sivuilla vähän kerrottu, että mitä heille kuuluu myöhemmin.

Olen varmaan vähän molempia, sekä hullu että rohkea. Seison kyllä perheeni ja arvojemme takana ja siihen kohdistuva arvostelu ei siksi (varmaankaan) liikoja hetkauta. Tiedän että on paljon ihmisiä jotka ovat eri mieltä ja pitävät valintojamme typerinä, itse en kuitenkaan niin tee :)
Ja epäilen, että tämä ohjelma ei ole kuitenkaan sellainen minkä kanssa seiskapäivää-lehteen joutuu/pääsee. Jos olisin sellaisiin halunnut niin olisin varmaan hakenut johonkin ihan muuhun ohjelmaan ;) Toki näistäkin jaksoista netissä keskustellaan, mutta en itse ehkä sitä kuitenkaan laske sellaiseksi julkisuudeksi kuin että jos lehtien palstoilla ja julkkisjuoruissa reposteltaisiin.

Nykyään on niin monelaisia tosi-tv-ohjelmia että niihin on aika paljon turruttu ja ehkä kyllästyttykin. Ei se kuitenkaan enää niin kauhean ihmeellistä ole, itsekin ihan tavallisesta tuttavapiiristäni tunnen neljä henkilöä jotka ovat jossain suomalaisessa tosi-tv-sarjassa esiintyneet joko suorastaan "päähenkilönä" tai sitten muiden muassa. Ihan normaaleja ja järkeviä ihmisiä he silti ovat :)

Erilaiset äidit-sarjassa minua kiinnosti juuri se positiivisuus, jolla kaikki jaksojen äidit ja perheensä tuotiin esiin. Ei kauhisteltu eikä mollattu vaan mielestäni kovinkin hyvässä valossa koitettiin tuoda esille jopa ne provosoivimmat mielipiteet ja valinnat. Siksi uskalsin itsekin (vähän hetken mielijohteesta) ilmoittautua mukaan.

Yhteistyössä