erilaiset lapset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mun 2v lapsi on sellainen "lähestyjä", menee mielellään jututtamaan ja kattelemaan toisia lapsia, usein haluaa myös esim. halata tai ottaa kädestä...ei kuitenkaan ole raju tai väkivaltainen, ei lyö tms.(no, joskus se hali voi olla aika tyrmäävä...)no, tuttavapiiriin kuuluu muutama sellainen lapsi, joka ei ollenkaan piittaa tuolaisesta lähestymisestä ja se heille suotakoon!
Mut "ongelma" on sit äidit, jotka haluaa mun lapsen pyytävän anteeksi, että on käynyt halimassa tai ottaa fyysistä kontaktia, jos heidän lapsi sit siitä pahastuu ja alkaa itkeä...ja mä taas on sitä mieltä, ettei halaamista tartte anteeksi pyytää. Jos satuttaa toista tahallaan, silloin anteeksipyyntö on tottakai paikallaan, mut jos tarkoitus on hyvä ja toinen siitä pahastuu, silloin ei.

Pyrin tottakai vahtimaan, ettei lapsi lähesty näitä ko.lapsia, mut aina ei onnistu ja oon myös yrittäny selittää, että kaikki ei tykkää, että menee halaamaan, niin hyvin kun 2v:lle voi selittää. Mut en ole kyllä käskeny anteeksi pyytämään...teenkö väärin?

et tee väärin...koska lapsesi ei ole satuttamassa ketään vaan tarkoitus on hyvä.Ja lapsihan menisi sekaisin jos välillä siitä kiellettäisiin ja välillä ei.Tilanne on toki ristiriitainen koska ymmärrettävästi kaikki lapset/toiset äidit eivät sitä ymmärrä,kinkkinen tilanne.Mun mielestä paras keino on vaan pitää välimatkaa jos joku ei tykkää en todellakaan muuta keksi.Mutta halimisessa ei oo kyllä mitää anteekspyydettävää!

Samaa ongelmaa meillä molempien lasten kanssa, jotka tottuneet halimaan lähes kaikkia lapsia ja usein jopa aikuisiakin.... selitäpä siinä sit, miksi haliminen on väärin... ?!

Yhteistyössä