Erityislapsi ja uusperhe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tkv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tkv

Uusi jäsen
14.05.2010
1
0
1
Hei,

Miesystävälläni, jonka kanssa olemme seurustelleet muutaman kuukauden on 7v erityislapsi, ja vaikka itselläni on myös lapsia, on tilanne luonnollisesti minulle aivan uusi. Lapsi puhuu vain vähän, ja suuttuu yhtäkkiä melko raivoisasti, nämä ovat piirteitä joissa huomaan suurimpien erojen olevan esim omiin lapsiini verrattuna.

Ongelmani on, että en oikein tiedä kuinka suhtautua lapseen. Miehen kanssa olemme puhuneet asiasta, mutta tuntuu, että myös hän on välillä hieman epävarma siitä mikä on oikea tapa toimia. Parisuhteessa ollessaan päävastuu oli ehkä äidillä, minkä vuoksi eron jälkeen myös miesystäväni on joutunut opettelemaan uusia asioita.

Esim tilanteet, jolloin miesystäväni lapsi on agressiivinen omille lapsilleni tuottavat ongelmia. Minkälaista tukea erityislapsi tarvitsee? MInkalaista suhtautumista/käyttäytymistä? Olen aika hukassa koko tilanteessa, koska koko tämä uusperhekuvio jo itsessään on minulle uusi.. Kiitos kaikista neuvoista!

Ross W Greene: TULISTUVA LAPSI

Antaa käytännön ohjeita aggressiivisesti ja jumiutuvasti käyttäytyvän lapsen kanssa toimimiseen.
Onko lapsella jokin diagnoosi? Mikäli on, voi sitä kautta hakea tietoa ja apuja, mitä juuri tämä lapsi tarvitsee. Mutta yllämainitsemani kirja on hyvä ja sitä voin lämpimästi suositella.
Voimia arkeen!

Yhteistyössä