Ero KÄYTÄNNÖSSÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jäsen
05.08.2004
378
0
16
Ero edessä, syistä ei tässä sen enempää. Mutta miten käytännössä toimin? Taloudellisesti olen, näin työttömänä, täysin riippuvainen miehen tuloista. Tarkoitus on muuttaa lasten kanssa tästä asunnosta pois, tähän emme siis voi jäädä - liian kallis. Vuokra-asuntoa voin siis hakea, mutta mistä rahat vuokraan ja takuisiin? Millä maksan muuttoauton jne. Miten tulen toimeen ensimmäiset viikot? Voinko vaatia mieheni kustantamaan kulujani?
Mihin siis otan yhteyttä ensin?
Pää on ihan sekaisin täällä kun en tiedä mistä aloittaa... :'(

kun minä ja mieheni erottiin vuosi sitten ni otin ensimmäisenä yhteyttä sosiaalitoimistoon että mitä avustuksia mä voin saada kun kotiäitinä tulot on tosi pienet.Takuuvuokran lupasivat maksaa vaikka ensin vähän mutisivatkin tosta..kun en heti ssanut asumistukea ni maksoivat sosiaalitoimistosta myös osan vuokrasta ja asumistuli meni sitten tonne takautuvasti.Myös toimeentuloa tukea sain ja edelleenkin sitä saan.Tuolla sos.toimistossa on tietyt normit mitä pitää rahaa jäädä pakollisten kustannusten jälkeen ja niiden mukaan tota toimeentulotukea saa.
Jos tahdot vielä tarkemmin kysellä noista asioista ja vaikka kirjotella muutenkin ni laittele meliä os. hanzu77@suomi24.fi

Yhteistyössä