Ero + lasten asuinpaikka???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan nakki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan nakki

Vieras
Kauhea riita miehen kanssa lasten asumisesta. Meillä yhteishuoltajuus. Minä haluaisin tietenkin lasten muuttavan kanssani, ovat 2- ja 3-vuotiaat. Ja mies voisi ottaa heitä luokseen sovitusti. Mies haluaisi toisen lapsen jäävän kirjoille luokseen ja lapset olisivat 50/50 kummankin luona. Tulemme asumaan alle 2km päässä toisistamme. Mies työtön, kuin myös minä. Minä tosin olen edes yrittänyt väsätä jotain tulevaisuutta, kun taas mies omasta tahdostaan työtön. Miten tällainen tilanne ratkeaa?? Tosi kurjaa jos tästä nyt tulee jokin suuri riita, kun olisin halunnut hoitaa koko homman sovussa :/

[QUOTE="eee";22772535]Miksi sulle ei käy, että lapset olisivat teillä vuoroviikoin 50/50?[/QUOTE]

Siinähän menettää melkein 100€ lapsilisien yh-korotuksina eivätkä vaikuta asumistukeen tms jos lapset kirjoilla isällään...

[QUOTE="eee";22772535]Miksi sulle ei käy, että lapset olisivat teillä vuoroviikoin 50/50?[/QUOTE]

No ei ole tähän astikkaan hoitunut hommat puoliksi, vaan minä olen aina lapset hoitanut. Minä olen käyttänyt lääkäreissä/neuvoloissa, minä olen ostanut vaatteet/ruoat/tarvikkeet. Minä olen pukenut, vaihtanut vaipat, syöttänyt, valvonut yöt kipeiden lasten kanssa. En tajua miksi mies nyt yhtäskkiä olisi niin "isä", kun ei yhdessäelon aikanakaan ole ollut.

Monet isät taitaa tahallaan vi**** äidille juuri uhkaamalla ottaa lapset itselleen, tai kuten nyt 50/50. Sossulle tutua, ei olisi eka mies siinä yrityksessä. Jos ei muuhun ratkaisuun pääse, niin menkää käräjille asian kanssa. Kyllä tulisi ilmi jos miehes on tumpelo lasten kanssa, ja kykenemätön antamaan riittävää hoitoa kokonaisen viikon lapsille.

Määrää lähes automaattisesti lasten luonapidon järjestettäväksi tasan 50/50 vanhempien kesken, ellei jotain perin pätevää ilmene. Syyksi ei riitä se, ettei mies ole ennenkään osallistunut, eikä mitkään muutkaan vähäpätöiset yritelmät. Joten sopikaa keskenänne, puoliksi ne määrätään joka tapauksessa. Ja reiluahan se on kaikille.

Yhteistyössä