Ero tuli ja toimeentuloani mietin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuloton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja tuloton:
Mallura.
Voinhan tehdä kaiken ihan oikean kaavankin kautta. Pari etelänmatkaa, uusi sohva, uusi 50 tuuman taulutv ja myyn autoni (ne rahat meni uuden kodin laittamiseen).
Sittenkö olen oikeutettu?
Aion olla kht:lla vielä ainakin 2 vuotta, joten "tienaisin" nuo tuhlaamani rahat kyllä toimeentulotuella.
Oikeassa olet. Tosin sitten niiden rahojen käytön jälkeen lienee vielä muutama kuukausi (kaksiko? ) , jonka jälkeen olet vasta oikeutettu toimeentulotukeen. Eli siis se aika, jolta pitää toimittaa tilitositteet.

Nyt löytyi joku joka ymmärsi pointtini.
Siis tuhlailemaan...

Mallura.
Voinhan tehdä kaiken ihan oikean kaavankin kautta. Pari etelänmatkaa, uusi sohva, uusi 50 tuuman taulutv ja myyn autoni (ne rahat meni uuden kodin laittamiseen).
Sittenkö olen oikeutettu?
Aion olla kht:lla vielä ainakin 2 vuotta, joten "tienaisin" nuo tuhlaamani rahat kyllä toimeentulotuella.

Kyllä. Sitten olet oikeutettu. Toimeentulotuki on tarkoitettu vain äärimmäisessä hätätapauksessa niille joilla ei ole muuta vaihtoehtoa leipää pöytäänsä saada. Huijarien takia kaikki kiristyy ja ne joilla todellinen tarve on saavat aina huonommin tukea kun valtiolla ei ole varaa enempään kun hakijoita on liikaa. Joskus pitää ajatella kauemmas omasta navasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taidan olla vaan tyhmä mut pyrkisin kuitenkin ehkä menemään vaikka töihin (:o) enkä väkisin tuhlaamaan säästöjä vaan että saisin toimeentulotukea......

ethän sä tyhmä oo mutta jos joku haluaa lapsensa kotona hoitaa niin kauan kuin pystyy niin hän voi toki tehdä niin. Jokainen valitsee tapansa elää.

taidan olla vaan tyhmä mut pyrkisin kuitenkin ehkä menemään vaikka töihin (:o) enkä väkisin tuhlaamaan säästöjä vaan että saisin toimeentulotukea......

kuten tuossa laskeskelin, että tienaisin tuhlaamani rahat takaisin.
enkä aio joka tapauksessa mennä töihin pariin vuoteen. kuopus alle 1v.
kaiken lisäksi pääsisin nauttimaan kaksi kertaa kuussa etelänmatkasta ja uusista kodin tavaroista. kätevää, eikö?

Alkuperäinen kirjoittaja mallura:

ethän sä tyhmä oo mutta jos joku haluaa lapsensa kotona hoitaa niin kauan kuin pystyy niin hän voi toki tehdä niin. Jokainen valitsee tapansa elää.
Mä tein aikoinaan viikonloppuisin keikkahommia ja tyttö oli mummolassa silloin. Mutta elettiinkin vielä 1980-lukua, jolloin äitiyslomat ja hoitovapaat eivät olleet velvollisuus vaan oikeus, jos oli varaa sellaisia vapaita pitää. Työkykyiselle ihmiselle ei siihen aikaan toimeentulotukea herunut vaan töihin piti mennä, jos rahat loppui.

kaiken lisäksi pääsisin nauttimaan kaksi kertaa kuussa etelänmatkasta ja uusista kodin tavaroista. kätevää, eikö?

no teeppä niin sitten :D ei tarvitse pelätä jäävänsä kiinni huijauksesta. mua silti kiinnostas tietää miten sä käyt etelässä noin useasti jos oot toimeentulotuella? Jään itse kohta kotihoidontuelle ja mäkin voisin mielellään etelään lähteä.

no teeppä niin sitten :D ei tarvitse pelätä jäävänsä kiinni huijauksesta. mua silti kiinnostas tietää miten sä käyt etelässä noin useasti jos oot toimeentulotuella? Jään itse kohta kotihoidontuelle ja mäkin voisin mielellään etelään lähteä.

no niin, selkiytyihän tämä sinullekin. oli kyllä minunkin ulosannissani vähän vikaa.
sähän voit käydä myös etelänmatkoilla niin paljon kuin huvittaa, jos säästöjä on.
eikä niiden sossutätien tarvi tietää olenko käynyt ja jos saavat tietää niin voinhan sanoa, että varakas mummoni maksoi :)

no niin, selkiytyihän tämä sinullekin. oli kyllä minunkin ulosannissani vähän vikaa.
sähän voit käydä myös etelänmatkoilla niin paljon kuin huvittaa, jos säästöjä on.
eikä niiden sossutätien tarvi tietää olenko käynyt ja jos saavat tietää niin voinhan sanoa, että varakas mummoni maksoi :)

siis kyllähän mä koko ajan tajusin mitä sinä ajoit takaa. mä nyt tarkotin sitä että jos sä käytät säästös ekana ja haet sitte toimeentulotukea ku kerroit tienaavas kaiken sillä takas ni mua kiinnostas tietää miten sä sillon käyt etelässä?

Mistä sossu tietää minkälainen auto sulla on?? tai onko sulla edes autoo?? ja mitä se niille kuuluu vaikka sulla auto oliski... mut mun mielestä sä teet väärin koska jos sulla on kerta sitä rahaa nii mitä sä sinne meneet ku et oo rahaton...

Kehtaisitko oikeesti mennä sossun luukulle? Mä en kehtais. Kuitenkin joku tuttukin sen sais tietää ja sä matkustelisit ulkomailla ja ois viimesen päälle vehkeet kotona. Taitaa olla provo koko alotus.

Yhteistyössä