Eroisät eivät saa rakastaa lapsiaan uuden liiton myötä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mrrrrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mrrrrr

Vieras
Oon seurannu likeltä tilannetta, jossa uusioliitossa elävä mies saa alati kuulla uudelta vaimoltaan, kuinka hänen tulisi keskittyä vain heidän uusioperheeseensä. Miehen tulisi viettää kaikki lomansa heidän kanssaan eikä uusi vaimo todellakaan tue miehen ja edellisessä liitossa syntyneiden, äidillään olevien lasten yhdessäoloa. Isä joutuu matkustamaan edellisen liiton lapsiaan tapaamaan, sillä ex-vaimo lapsineen asuu toisella paikkakunnalla. Toisinaan lapset tulevat käymään isänsä luona.

Ymmärrän, että lomia on vuodessa hintsusti. Mutta ei sekään oikein oo että mies ei saisi tavata edellisen liiton lapsiaan. Miten uusi puoliso voikaan olla noin tollo, että ajattelee ettei miehen edellisen liiton lapset ole miehelle aivan yhtä tärkeitä kuin uuden liiton lapset. Uusi vaimo marisee siitä, että yhteistä aikaa menee siihen kun mies menee tapaamaan edellisen liiton lapsiaan ja että lomasuunnitelmat ja kaikki muokkautuu osittain aina sen mukaan mitä entisen liiton lasten aikatauluihin sopii. Onhan se toki niin, että yhteistä aikaahan siihen menee, mutta kyllä kai pitäis tajuta naisenkin mihin alkaa kun eronneen kanssa perhettä perustaa. Eronneella on historia ja se pitää ymmärtää. Kamalaa jos lapset kärsii sen vuoksi, että uusi vaimo on niin joustamaton ja itsekäs.

Kyllä se sanookin, mutta se vaan ei mee jakeluun. Narina on ainaista. JOskus kuvittelen, että mies saa vielä tarpeeksensa..... Naisen pitäis olla vaan tyytyväinen, että hällä on mies joka on rakastava ja huolehtiva niin nykyisiä lapsia kuin ex-liiton lapsia kohtaan.

Erosta ei kokemuksia, mutta itseni vaikea kuvitella että perustaisin uudden perheen miehen kanssa joka ei antaisi minun olla lasteni kanssa. Samoin ihmettelisin kovasti jos mies joskus päätyisi tuollaiseen uuteen suhteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Erosta ei kokemuksia, mutta itseni vaikea kuvitella että perustaisin uudden perheen miehen kanssa joka ei antaisi minun olla lasteni kanssa. Samoin ihmettelisin kovasti jos mies joskus päätyisi tuollaiseen uuteen suhteeseen.

Just näin. Yhden kerran kun alkais mussuttaa mun lapsista jotain, niin päätyis sekin sinne exien joukkoon.

peesaan...oon eronnut ja meillä asuu vuoroviikoin minun lapset edellisestä liitosta +meidän yhteinen lapsi, ja mies tietää tasan tarkkaan, että mulle kaikki lapset on ihan samalla viivalla...ja asia muuten puhuttiin eritäin selväks jo ennen yteiselon aloittamista, lapset kuuluu samaan pakettiin ja jos mun pitää valita lapset tai mies, niin valin ta ei todellakaan ole vaikea!

Minäpä tiedän tapauksen jossa isällä oli uusi nainen ja hänen ex kuoli. Isän uus ei huolinut miehen lapsia heille niin lapset pantiin lastenkotiin. Siellä kasvoivat... Ikinä en edes ottaisi tuommoista miestä jolle minä olisin tärkeempi kuin sen omat lapset. Sehän ois ihan sairas!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ja ero-isällä pitäisi olla sen verran munaa, että sanoo haluavansa "ex"-lapsiaan tavata.
Joillain miehillä se muna on uuden vaimon hallussa. Serkkuni exä kun kuoli, serkun uusi vaimo ei suostunut ottamaan "ex-lapsia" heille asumaan. Onneksi lapset saivat kodin mumminsa luota. Mun exä taas on sitä mieltä, että sellaista supernaista ei ole olemassakaan, joka olisi hänelle tärkeämpi kuin oma poika.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ja ero-isällä pitäisi olla sen verran munaa, että sanoo haluavansa "ex"-lapsiaan tavata.
Joillain miehillä se muna on uuden vaimon hallussa. Serkkuni exä kun kuoli, serkun uusi vaimo ei suostunut ottamaan "ex-lapsia" heille asumaan. Onneksi lapset saivat kodin mumminsa luota. Mun exä taas on sitä mieltä, että sellaista supernaista ei ole olemassakaan, joka olisi hänelle tärkeämpi kuin oma poika.

Ei voi kun ihmetellä.... :o :o Sun exälle :flower: :flower: :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
peesaan...oon eronnut ja meillä asuu vuoroviikoin minun lapset edellisestä liitosta +meidän yhteinen lapsi, ja mies tietää tasan tarkkaan, että mulle kaikki lapset on ihan samalla viivalla...ja asia muuten puhuttiin eritäin selväks jo ennen yteiselon aloittamista, lapset kuuluu samaan pakettiin ja jos mun pitää valita lapset tai mies, niin valin ta ei todellakaan ole vaikea!

Mun uusi mies kysyi joskus, että valitsisinko mä lapset ennen sitä...! Mä vaan vastasin, että mitähän luulisit! ;)

Älköön kukaan ottako miehekseen perheellistä ukkoa!!! Olkoon vaan vaikka ex jo silti lapset on aina oleva kuolemaansa asti isänsä lapsia eikä niitä uusio-akka voi päiviltä poistaa!!!Lumikki ja Prinsessa ruusunen sadut elävät siis keskuudessamme.

Eli jos huolit eronneen lapsellisen ukon mieheksesi kestä sen seuraamukset!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja siispä:
Älköön kukaan ottako miehekseen perheellistä ukkoa!!! Olkoon vaan vaikka ex jo silti lapset on aina oleva kuolemaansa asti isänsä lapsia eikä niitä uusio-akka voi päiviltä poistaa!!!Lumikki ja Prinsessa ruusunen sadut elävät siis keskuudessamme.

Ei kaikki isät ole lapsistaan kiinnostuneita, oli uutta puolisoa tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja siispä:

Ei kaikki isät ole lapsistaan kiinnostuneita, oli uutta puolisoa tai ei.

Se on kyllä totta etteivät kaikki isät ole kiinnostuneita lapsistaan..
ELI EI kannata hommata sellaisen miehen kanssa lapsia joka ei huolehdi ja muista ex-perheensä lapsista!!! Sitä samaa se on uudessakin liitossa lopulta!!

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Se on kyllä totta etteivät kaikki isät ole kiinnostuneita lapsistaan..
ELI EI kannata hommata sellaisen miehen kanssa lapsia joka ei huolehdi ja muista ex-perheensä lapsista!!! Sitä samaa se on uudessakin liitossa lopulta!!

Onneksi pääsin exästä eroon, heillä on tänään kihlajaiset, joihin lapsia ei kutsuttu.

Mun exän uus ei halua lapsia sinne, ellei sovita kuukausia etukäteen -siis yhdestä käynnistä. Joulua eivät saaneet pilata, naisen omat sukulaiset olivat joulun heillä.
Lapset näkeväty isäänsä noin kolmen kuukauden välein 2vrk.
Lapset kärsivät, minä joudun pyytelemään anteeksi isän ja uuden puolesta, lohduttamaan jne.
Tekis mieli vääntää niskat nurin siltä naiselta, että kehtaa lapsilta kieltää isän ja exältä kun sallii tollasen!

Minä tiedän sellaisenkin tapauksen että eron jälkeen isä sai tavata lapsiaan niin kauan kun oli yksin.. Mutta heti kun miehellä oli uusi nainen kuvioissa mukana niin ex ei enää antanut isän tavata lapsia.. :o Vaikka isä olisi tavannut lapset yksin, ilman tätä uutta niin se ei käynyt.. :headwall: Ex laittoi ehdoksi että sitten kun menette naimisiin niin saat taas tavata.. :whistle: Perusteli päätöstään sillä että lapsille ei tee hyvää jos he näkevät isällä jatkuvasti eri naisia, eli pitää olla pysyvä suhde.. Mutta sehän ei toki lasten kehitystä haitannut että lapset näkivät äitinsä sängyssä eri miehen joka kk.. :headwall:
Haluan vaan sanoa että kyllä ne ex-vaimotkin osaa..

Alkuperäinen kirjoittaja JEP:
Mun exän uus ei halua lapsia sinne, ellei sovita kuukausia etukäteen -siis yhdestä käynnistä. Joulua eivät saaneet pilata, naisen omat sukulaiset olivat joulun heillä.
Lapset näkeväty isäänsä noin kolmen kuukauden välein 2vrk.
Lapset kärsivät, minä joudun pyytelemään anteeksi isän ja uuden puolesta, lohduttamaan jne.
Tekis mieli vääntää niskat nurin siltä naiselta, että kehtaa lapsilta kieltää isän ja exältä kun sallii tollasen!

HYVIN YLEISTÄ!!!

Yhteistyössä