Eronneet; kuinka usein isä (tai etävanhempi) näki lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmis

Vieras
Te jotka olette eronneet ja on lapsia, kuinka usein isä tai äiti, siis se osapuoli joka muuttanut pois kotoa, näki tai kävi katsomassa lapsia ennen oman asunnon saamista? Eli ei asu enää kotona vaan jossain muualla kuin omassa kodissa..

Eipä isällä kiinnosta poikansa vieläkään, pari kertaa vuodessa tapaa muutaman tunnin, vaivautuneisuutta molemmin puolin kunnes poika haluaa lähteä kotiin. Vielä tätä pakkopaitaa n3 v ja sitten on poika täysikäinen ja saadaan pyyhkästä pakolliset tapaamiset kokonaan historiaan. Poika on pitäny isäpuolensa isänään pienestä opettamatta, nähny kuka on ollu luotettava ja paikalla tarvittaessa. Kaikki erot ei vain ole hyviä vaikka sitä paasataan että pitäis pysyä hyvinä ystävinä.

Ei ole ollut ihan tuollaista tilannetta eli exällä oli kyllä oma asunto, missä asua. Tapasi poikaansa aluksi joka ainoa päivä täällä meillä. Kun junnu meni kouluun, tapasi poikaansa yleensä joka arkipäivä täällä meillä ja välillä junnu oli viikonloppuna isällään. Nyt pari viime vuotta tapaamiset ovat harventuneet pariin kolmeen kertaan viikossa, mutta exä soittaa pojalleen päivittäin.

Onko teillä ollu riitaisat erot vai eikö toista osapuolta muuten vaan oo lapset kiinnostanut? Toi on aivan kauheeta kuinka harvoin teillä nähdään! Mä tänään itkeskelin ku oli 3. päivä kun isä ei ollu nähnyt lapsiaan. Vaikka ei näinä muutamana viikkona ole kyllä mun mielestä tullut tänne ainoastaan lasten takia, ellen sitten ole pyytäny omien menojen takia..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei ole ollut ihan tuollaista tilannetta eli exällä oli kyllä oma asunto, missä asua. Tapasi poikaansa aluksi joka ainoa päivä täällä meillä. Kun junnu meni kouluun, tapasi poikaansa yleensä joka arkipäivä täällä meillä ja välillä junnu oli viikonloppuna isällään. Nyt pari viime vuotta tapaamiset ovat harventuneet pariin kolmeen kertaan viikossa, mutta exä soittaa pojalleen päivittäin.

Teillähän on mahtava tilanne tapaamisten suhteen =)
Meillä on 2 lasta, kolmas syntyy elokuussa ja pelottaa mihin tämä tilanne menee, kuinka usein näkee lapsiaan.

Sopimuksessa lukee että joka toinen viikonloppu ja eihän exä siitä voi mitenkään luistaa. Aina sanon että aina voit hakea pojan tai tulla katsomaan mutta kun ei kiinnosta niin minkäs teet.

Ei ollut riitaisa ero alkuun, mutta sen jälkeen kun ex huomasi, etten enää ala samaan rumbaan muuttui välinpitämätömäksi myös lasta kohtaan. Hänen tahtonsa on tavata 1xkk, parempi sekin kuin ei mitään lapsen kannalta vaikka itsestäni tuntuukin, että parempi, ettei sitäkään :x

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eipä isällä kiinnosta poikansa vieläkään, pari kertaa vuodessa tapaa muutaman tunnin, vaivautuneisuutta molemmin puolin kunnes poika haluaa lähteä kotiin. Vielä tätä pakkopaitaa n3 v ja sitten on poika täysikäinen ja saadaan pyyhkästä pakolliset tapaamiset kokonaan historiaan. Poika on pitäny isäpuolensa isänään pienestä opettamatta, nähny kuka on ollu luotettava ja paikalla tarvittaessa. Kaikki erot ei vain ole hyviä vaikka sitä paasataan että pitäis pysyä hyvinä ystävinä.

Poikani isä ei ole ollut koskaan kiinnostunut lapsestaan, ei ollut edes paikalla kun tämä syntyi vaikka oli luvannut, pakeni tunturiin muutamaksi päiväksi kun kuuli synnytyksen käynnistyneen joten siitä voi päätellä kiinnostuksen suuruuden jo. Tapaamissopimuksessa on ajat vaan ei ole koskaan noudattanu niitäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Teillähän on mahtava tilanne tapaamisten suhteen =)
Meillä on 2 lasta, kolmas syntyy elokuussa ja pelottaa mihin tämä tilanne menee, kuinka usein näkee lapsiaan.
Meillä ollut kyllä ihan hyvä ja toimiva systeemi. Pari ekaa vuotta mua suurinpiirtein oksetti exän naama täällä, mutta lähdinkin sitten usein käymään mutsilla, systerillä, kaupassa tms. Kaikkeen kuitenkin tottui. Kun junnu meni tokalle, mä lähdin työn ohessa opiskelemaan. Oli ihan kiva, kun exä tuli tänne suoraan töistä mun mennessä töistä suoraan kouluun. Lähti sitten, kun mä tulin koulusta. Muutenkin meillä on pelittänyt yhteishuoltajuus varsin mainiosti. Mä olen ollut siinä onnekas, että junnu on isälleen maailman tärkein asia.

Lapset ovat olleet isällään joka toisen viikonlopun, yhden arki-illan ja alussa myös yhden viikon kuukaudesta. Lisäksi lomalla 2-3 vkoa kesällä. Säntillisesti ja hyvin on sujunut. Lapset molemmille rakkaita ja tärkeitä, vaikkei aikuisten välit aina ole olleet niin hyvät ja asialliset kuin olisin toivonut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sopimuksessa lukee että joka toinen viikonloppu ja eihän exä siitä voi mitenkään luistaa. Aina sanon että aina voit hakea pojan tai tulla katsomaan mutta kun ei kiinnosta niin minkäs teet.

Sun exäs ei ilmeisesti tiedä, ettei se tapaamissopimus VELVOITA häntä mihinkään :whistle:

Oma exä harvimmillaan tapasi pari kolme kertaa vuodessa, nyt kun tytöt on jo isoja niin tapaa useamminkin, ja pääsevät kesälläkin pidemmäksi aikaa iskälään. Viime joulunkin viettivät siellä ensimmäistä kertaa ikinä.

Mie lähin tyttären kanssa menemään, kun muksu oli puol vuotias. Meillä aluksi isä kävi monta kertaa viikossa mun luona kahtomassa ipanaa, ja myöhemmin sitten otti lapsen kotiinsa. Ei kuitenkaan yöks, ennen kuin muksu oli noin 3 v.
Mutta lapsi käy edelleen isänsä luona mooonta kertaa viikossa, tai isä käy meillä kahvilla. Hoitaa myös harrastukseen vientejä, lääkärireissuja, koulujuttuja yms. ehkä jopa enemmän kuin minä....

Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Onko teillä ollu riitaisat erot vai eikö toista osapuolta muuten vaan oo lapset kiinnostanut? Toi on aivan kauheeta kuinka harvoin teillä nähdään! Mä tänään itkeskelin ku oli 3. päivä kun isä ei ollu nähnyt lapsiaan. Vaikka ei näinä muutamana viikkona ole kyllä mun mielestä tullut tänne ainoastaan lasten takia, ellen sitten ole pyytäny omien menojen takia..

meillä on ollut riitaisa ero.. nykyään ex tapaa lapsia kerran viikossa. onneksi.

Erottiin exän kanssa reilut 8v sitten joulun alla kun poika oli 4kk. Ja sen jälkeen ei oo kertaakaan poikaansa nähnyt, saati ottanut missään muodossa muutenkaan yhteyttä.. POikaa kuitenkin yrittämällä yritettiin liki vuosi ja seurustelua ja avoliittoa silloin jo 4v takana. Löysi uuden mun ollessa raskaana,kun koulutusreissulla ulkomailla olivat. Et silleen. Sanoi vielä lastenvalvojalla et eikö siihen lappuun voi kirjoittaa ettei halua ikinä nähdä poikaa. Arvatkaa hävettikö... :/

Yhteistyössä