Eroon kynsien pureskelusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tamppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tamppi

Vieras
Miten päästä eroon tuosta viheliäisestä vimmasta, kynsien pureskelusta? Olen ihan pienestä asti purrut kynsiäni ( ja sen huomaa), nyt on pakko päästä eroon tästä, sillä olen huomannut 3 vuotiaan esikoisenikin alkavan purra kynsiään...

Miten te olette päässeet eroon? Kuinka nopeasti kynnet kasvaa? Itse olen huomannut omalla kohdallani, että jännittäessä puren esim. telkkaria katsoessa. Tavallaan on tiedostamatonta, koska huomaan vain jossain vaiheessa että taas oli sormi suussa...

Eli siis, hyväksi havaitut keinot pinoon, jookos??

Pelottelu eli tarina on tosi. Joku oli valittanut mahakipua ja mennyt lääkäriin. Lääkäri määräsi tyypin umpisuolenleikkaukseen. Umpisuoli oli täynnä kynnen palasia eli jos olisi puhjennut niin huonosti olisi käynyt.

Mörkö Jos syö kynsiä nii paljo nii ei ne ehi kasvaa niin että sinne eriksee paljo "önniäisiä" mahtus majailee.
Ite kans syön kynsiä ja ärsyttää ku on nii hemmetin kipeet välillä. Ja tiiän et ite oon aiheuttanu sen. Taidan olla masokisti :$

Mulla on pitkiäkin kausia että en syö/revi kynsiä ollenkaan. Silloin saan ne hoidettua tosi hienon näköiseksi. Yleensä kynsien pureskelu taas alkaa siitä kun joku kynsistä lohkeaa :/ kai se joku henkinen juttu on.
Ei ole ikinä auttanut Kynnelit tms.

mulla loppui silleen että aloin viilaamaan niitä kynnet jämiä ja lakkasin oikeen tummaksi, ei kehdannut kulkee resuisissa kynsissä. ja nyt pitkät raatelukynnet.
kasvoi aika pitkiksi jo kuukaudessa ja vahveni tosi paljon kun ei enää pureskele

Alkuperäinen kirjoittaja Justme2:
Alkuperäinen kirjoittaja case:
laita kynneliä..pahalta maistuvaa lakkaa.

mä kokeilin tätä joskus mutta ei vaikuttanu mulla... mulla tehos suola&pippuri sekotus siihen dippasin sormia ja loppu se syöminen siihen...

Väännätkö vielä rautalangasta? :ashamed: Mullakaan ei kynneli ole auttanu, mutta lapselle pitäs sitä ostaa jos auttais lapsen kohdalla...

Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
mulla loppui silleen että aloin viilaamaan niitä kynnet jämiä ja lakkasin oikeen tummaksi, ei kehdannut kulkee resuisissa kynsissä. ja nyt pitkät raatelukynnet.
kasvoi aika pitkiksi jo kuukaudessa ja vahveni tosi paljon kun ei enää pureskele

Kuinka jämät kynnet sulla oli?

Ite olen myös miettinyt näitä rakennekynsiä, mutta ei niitä taida saada laitettua näihin minun tynkiin...

Mie aina pureskelin tai revin kynteni tosi lyhyiks ja kun ne oli ollu lyhyet yli 25 vuotta, ni eihän sitä pitkissä kynsissä osannut ollakkaan. Ja kun teki vielä semmoista työtä, että jos oli pitkät kynnet, ni ne saattoi vaurioittaa tuotteita ym. ni sitä vaan piti ne lyhyinä...joko pureskellen tai repien :ashamed: Mitkään kynnelit ym. ei tehonneet edes lapsena.

Sit reilu vuosi sitten läksin myynnin ammattitutkintokouluun ja siellä aattelin, et kyllä myyjällä pitäisi asiakaspalvelussa olla siistit ja huolitellut kädet/kynnet. Niimpä päätin kertalaakista lopetta järsimisen ja kasvattaa kynsiäni. Alusta asti käytin joka päivä kynsiä vahvistavaa lakkaa ja vielä kynsilakkaa, jotta kynnet olisivat suht kovat, eivätkä katkeilisi helposti. Ekat kuukaudet onnistuin tökkimään tai raapimaan itseäni, lastani sekä miestäni vahingossa niillä kynsillä todella paljon ja jossain vaiheessa meinasinkin luovuttaa. Nyt on pitkät kynnet ollu yli vuoden ja hitto, jos menee yksikin katkeamaan, ni meinaa itku tulla, ku vaivalla on ne aina pitkiksi saanut :D

Alkuperäinen kirjoittaja Huithapeli:
Pelottelu eli tarina on tosi. Joku oli valittanut mahakipua ja mennyt lääkäriin. Lääkäri määräsi tyypin umpisuolenleikkaukseen. Umpisuoli oli täynnä kynnen palasia eli jos olisi puhjennut niin huonosti olisi käynyt.

:x Mie en ikinä oo niitä kynsiä syöny, vaikk apureskelen niitä. Enkä siis suussani palasia pureskele, vaan puren ne kynnen kärjet irti ja heitän roskiin. En kyl käsitä, et miten joku voi syyä ne kynnen palaset :x

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mä kokeilin tätä joskus mutta ei vaikuttanu mulla... mulla tehos suola&pippuri sekotus siihen dippasin sormia ja loppu se syöminen siihen...

Väännätkö vielä rautalangasta? :ashamed: Mullakaan ei kynneli ole auttanu, mutta lapselle pitäs sitä ostaa jos auttais lapsen kohdalla...

Ei enää myydä kynneli-nimellä. Se oli jotain Stop&Grow-ainetta. mutta ihan yhtä pahaa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Pyykkivuoren Kuningatar:

Ei enää myydä kynneli-nimellä. Se oli jotain Stop&Grow-ainetta. mutta ihan yhtä pahaa :kieh:

Mie en kans nyt yhden lakan nimeä muista, mut oli just kynsien pureskelun lopettavaa. Pahan makuista ja se oli vielä vahvistavaa lakkaa. Sitä meinaan ostin silloin reilu vuosi sitten ihan ekana. Prismasta ja vihreäkorkkinen puteli.

Täytyy vaan apteekissa pyytää kynneliä, eiköhän ne tiedä mitä tarkoitan :)

Just äsken tuli tuo minun pieni ja sanoi: äiti tuli pipi kun purin. Oli siis purrut kynttään :( kamalaa :ashamed: mutta tuon lapsen puremiseen täytyy kyllä puuttua heti, että loppuis näin alkuunsa...

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:

Mie en kans nyt yhden lakan nimeä muista, mut oli just kynsien pureskelun lopettavaa. Pahan makuista ja se oli vielä vahvistavaa lakkaa. Sitä meinaan ostin silloin reilu vuosi sitten ihan ekana. Prismasta ja vihreäkorkkinen puteli.

Apteekista mä ostin tuota Stop-ainetta tytölleni.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:

Täytyy tätä itselle kokeilla, jos auttais. Sisko sai lopetettua kynsien pureskelun niin, että piti laastaria aina parissa sormessa kerrallaan --> jäi nämä kynnet purematta ja sai kasvatettua kynnet nätiksi. Mulla ei oikein toiminut, olen tätäkin kokeillut.

olen joskus huomannut tyttäreni(11w) joskus tv:tä katsellessaan pureksivan naama happamena kynsiään,vasta kysyin että näytäppäs niitä kynsiäsi niin ei antanut näyttää,olisiko niin että on pureksinut ne niiiiiin huonoon kuntoon että pelkää näyttää niitä? :attn: se on ollut hänellä viisi vuotiaasta,pureksi pienenä lelu-vauvojen varpaan kynsiä.aijai... :headwall: mikä auttaisi?(tyttö on laktoosiintoleranssi ja joillekkin ruuille allerginen...)pika apu!!

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
öööh, miten voi mahalaukusta muka kulkeutua umpisuoleen?

Juu, ihan urbaanilegenda ja joku vielä uskoo! Umpilisäke on nimensä mukaisesti umpinainen. Ei sinne mikään syöty mene. Vai voiko joku selittää miten sinne päätyy vain kynnenpalaset eikä mikään muu mitä on syönyt?
Siis jos nielee ne palat mitä ap ei tee.

minä olen purrut kynsiä pikku tytöstä asti olen välillä saanut kasvatetuksi semmoiset unelma kynnet ja välillä olen taas purrut niitä. nyt olen löytänyt keinon mikä ainaki auttaa minua sillä kaiken maailman kynnelit eivät ole auttaneen. viilasit pikku kynteni tasaiseksi päistä työnsin kynsinauhat taakse päin ja lakkasin läpinäkyvällä kynsilakalla. kun tekee mieli purra kynsiä nii katsoo vain kuinka se lakka "kiiltää" ja en välillä ole edes huomannut mutta kun tekee mieli purra nii hiplaan kynnen pintaa huuliini ja en pure siis kynsiä. ja pitää muistaa että koko ajan pitää olla sitä lakkaa kynsissä ja kynsiviila mukana jos jotain tapahtuu esin kynsi katkeaa. ja kun kynnessä on lakkaa sitä ei oikeasti pure nii helposti :D nyt kynteni ovat kasvaneet ihana paljon ja en aio luopua tästä tavasta :D !!!!!

Mulla OLI kauhea riippuvuus kynsien pureskeluun, mutta ensiksi kaverini antoi mulle Stop&Grow - ainetta ja eise oiikee tehonnu.. purin vielä senkin jälkeen, mutta nyt olen lopettanut. Tiedän että se on vaikeaa lopettaa, mutta KANNATTAA! ;) työsi palkitaan aivan varmasti :D

Yhteistyössä