Eroperhe-kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapset haluaisivat, että isä kyläilisi täällä minun/meidän kotona. Tähän asti on menty niin, että hän hakee lapset luokseen välillä.
Erosta on alle pari kuukautta. Minä olen ajatellut, että näin on hyvä, näin kuuluu ollakkin.
Olenko väärässä, pitäisikö mun ruveta kutsumaan ex tänne lasten luona käymään tai kahville/syömään? Jotenkin oletin, että sitä se ero on, että hän on siellä ja minä täällä.
Mutta kuuluisiko lasten takia edelleen järjestää yhteistäkin?

Miksi erositte? Jos tulette toimeen ja mies ei ole väkivaltainen/hullu tms. tottakai pyytäisin kylään jos lapset haluaa.
Lasten takia pitää uhrautua, aikuiset ajattelee "liikaa" itseään jo siinä kun eroaa jos ei ole "pakko". Tämän sanon ottamatta kantaa teidän eroon koska en tiedä sen taustoja ), mutta yleistyksenä. Useimmiten vanhemmat eroaa itsensä takia tai jostain vähäpätöisistä syistä, vaikka pitäisi ajatella kokonaisuutta ja kun on ne yhteiset lapset tehty niin niiden eteen pitää vähän kärsiäkin.

Meillä muksut käy isällään. Ex ei todellakaan tule tänne!!
Lapset 7 ja 4vee. Mielestäni ero sattuessa heidän tulee opetella uusi kuvio heti niinkuin se menee, ehkä sitten kun uuden löytää..

Sitä ei voi ulkopuoliset tietää. Jos välinne ovat hyvät niin toistenne luona vierailu ja yhteinen ateriointi olisi lapsille hyvä. Mutta noin uutena erona se luultavasti antaisi lapsille viestin että tulette palaamaan vielä yhteen ja siten pitkittämään heidän toipumistaan. Jos ero on varma niin lapsille kannattaa tehdä se selväksi ihan puhumalla erosta heidän kanssaan.

Jos mahdollista, niin olisi hyvä tietysti kahvitella yhdessä lasten läsnäollessa ja puhua lasten asioista. Vaikka vain vaihtotilanteissa tai halutessa muutenkin. Mutta jos se tuntuu pahalta, niin en suosittele. Joka tapauksessa molempien vanhempien tulee tukea toista vanhempaa ja puhua hänestä hyvää lapsille.

erosta on niin vähän aikaa että siksi varmaan lapset haluaa isää teille. mä ainakin muistan kuinka mun vanhemmat eros niin tottakai olisin halunnu että vanhemmat ois samassa paikassa, koska halusin että he palaavat yhteen.
selitä lapsille että isällä on nyt oma koti ja teillä oma koti. ja he menevät isän kotiin kun haluavat viettää aikaa isän kanssa.

Meillä ex tuppaa tuppaamaan sisälle ja ihollekin. Ei suostu hyväksymään eroa vaikka tietää etten aio palata. Lasten pään saa jotenkin sekaisin tämä touhu. Yritän pitää häntä loitolla, mutta sitten alkaa ilkeily. En tiedä miten kauan tämä meno voi jatkua. Ahdistaa!

Meillä ex tuppaa tuppaamaan sisälle ja ihollekin. Ei suostu hyväksymään eroa vaikka tietää etten aio palata. Lasten pään saa jotenkin sekaisin tämä touhu. Yritän pitää häntä loitolla, mutta sitten alkaa ilkeily. En tiedä miten kauan tämä meno voi jatkua. Ahdistaa!

Sanot napakasti sille exälle että sulla ei oo mitään asiaa enää sun kotiin! ei tietenkään lasten kuullen. että tuo lapset ja lähtee eikä tule sisälle. vaikka alkais kuinka ilkeilemään niin pidät pään kylmänä.

Jos lapsille, sinulle ja exällesi sopii, voitte viettää yhteistä aikaa. Tai ainakin niin, että ex jää joskus teille syömään tai kahville kun hakee lapset. Näin lapset näkevät, että te tulette toimeen keskenänne ja että olette ihan ok, vaikka erosittekin. sellainen tekee hyvää lapsen itsetunnolle.

Toisaalta olisin hieman varovainen, kun erostakin on vasta noin vähän aikaa. Lapset saattavat elätellä turhaa toivetta teidän yhteen palaamisesta ja jos vietätte paljon aikaa yhdessä, eron aiheuttama suru saattaa pitkittyä.

Ja jos asia ei sinusta tunnu vielä hyvältä, älä tee niin. Samoin kunnioita exäsi fiiliksiä, jos hän ei ole vielä valmis viettämään aikaa kanssasi.

Yhteistyössä