Yhteishuoltajuus lapset isän luona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miltä sinusta ap tuntuisi, jos sinun hoitovuorollasi olisi sinulle tärkeä meno, jonka ajankohtaan et itse voi vaikuttaa, viet lapset äidillesi, joka ei exäsi mielestä ole kykenevä lapsista huolehtimaan, ja hän käy väkisin hakemassa lapset sieltä pois, kun lapsi vähän valittaa ikävää.

Voin vastata omasta puolestani, että tuntuisi ihan helvetin hyvälle, jos isä hakisi lapseni pois hoitopaikasta, jossa hän ei halua olla. Ei siinä ketään väkisini haeta mistään pois, jos lapsi itse pyytää hakemaan pois. Siitä sen sijaan olisin pahoillani, jos isä jättäisi lapsen paikkaan, jossa tämä ei halua olla.

Niinkuin mä jo aiemmin sanoin, niin me tiedetään vaan ap:n versio tapahtuneesta. Jos todella kysymys on extemporeryyppyreissusta, jonka ois voinut hyvin jättää väliin, niin en ymmärrä ap:n exän toimintaa. Jos taasen ap jättää sen kertomatta, että exä oli yrittänyt vaihtaa tapaamisviikonloppua tai että meno oli exälle pakollinen, niin en ymmärrä, miksap ei sit suoraan ottanut lapsia itselleen hoitoontai sanonut exälle, ettei lapset halua isoäidin luo hoitoon/ hän ei halua heitä hoitoon sinne. Jos kaikki tää keskustelu on ap:n ja exänsä välillä käyty, niin sit kyllä mies saa miettiä pitkään, miks silti vei lapset äidilleen hoitoon

Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin ehkä asiasta pitäisi sossussa keskustella, jos vaikka ap saisi yksiinhuoltajuuden, jos oikeasti miestä ei lastensa hoitaminen kiinnosta.

Jep. Nimenomaan. Tiedetään vaan ap:n versio tarinasta ja todennäköisesti tullaankin tietämään vain se versio. Mikäli ap on kertonut tapahtuneet mahdollisimman objektiivisesti ja totuudenmukaisesti, niin isä kuulostaa vähän mäntille.

Yhteistyössä