M
Miettijä
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aapee (itsekin eronnut):Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:Kun ottaa miehen, jolla on jo lapsia aikaisemmasta liitosta, niin pitää olla valmis myös hyväksymään ne lapset ja jonkinmoinen äitipuolen rooli. Mun mielestä.
Ja mä tykkäisin tosi huonoa, jos mun vastaavassa tilanteessa ei annettaisi ottaa äitipuolen roolia, ja jos joutuisin olemaan yksinhuoltajana joka toinen viikko, vaikka mulla on mies.
Mutta kukin tavallaan, tottakai.
Mun mielestä hienoa on se, että lapset saavat olla koko ajan samassa paikassa ja pelkästään oman vanhempansa kanssa. Varmaankin se on lapsille parempi vaihtoehto kuin se, että joka toinen viikko ollaan toisessa paikassa ja mahdollisesti vielä äiti-/isäpuolen kanssa. Mun mielestä lasten tykkäämisen ajatteleminen on tärkeämpää kuin äitipuolen tykkäämisen ajatteleminen.
No ei kirjoittaja varmaan omasta tykkäämistään pelkästään pohtinut. Kyllä ymmärrän, että ne asiat, jotka ovat miehelle rakkaita, olis hyvä olla myös uudelle puolisolle tärkeitä. Jos ei ole minkäänlaista suhdetta äitipuolen (tai isäpuolen) ja lasten välillä, niin siinä on vaikea uuden puolison tukea lasten ja miehen/äidin välistä suhdetta. Varsinkin teini-iän taistelujen keskellä äitipuolella voi olla hyvä ja rakentava rooli. Ja varisinkin siinä vaiheessa, kun mukaan tulee uusioliiton yhetisiä lapsia, on järkevää, että miehen/äidin entisetkin lapset mahtuvat kuivioon ja tuntevat olevansa yhä tärkeitä siinä missä uudetkin lapset. Uudet lapset ovat heidän sisko- tai velipuoliaan, joten siksikin on varsin luonnollista että olisi jonkinlainen suhde äitipuoleen, tai isäpuoleen. Näin ei tietystikään aina ole, mutta ideaalista se olisi. Ja vielä lisäisin, että eikös ole parempi, että lapset tuntevat olevansa tärkeitä useille ihmisille samalla aikaa kuin että he erolapsina vuorottelevat vanhempiensa kanssa vuoroviikoin muodostamatta kummempaa suhdetta uusiin perheoloihin vanhempiensa kodeissa.