Erossa 3 kotia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leena

Vieras
Meillä on 4 pientä lasta ja ero lähellä. Onko teillä kokemuksia hyvistä asumisjärjestelyistä? Minusta on aina tuntunut hurjalta, että lapset siirtyisivät vuoroviikoin asunnosta toiseen kuin kulkurit.

Mietin, onnistuisiko sellainen, että lapset asuvat meidän nykyisessä kodissa ja meillä miehen kanssa omat yksiöt? Vuoroteltaisiin sitten asumista täällä "kotona".

Toinen ideani olisi, että itse asuisin lasten kanssa nykyisessä kodissamme ja miehellä olisi uusi koti. Hän hoitaisi lapset joka toinen arki-ilta täällä meillä ja lisäksi joka toinen viikonloppu omassa kodissaan.

Huh, mitä kaikkea sitä joutuukaan petetty nainen miettimään!

meillä myytiin entinen yhteinen talo ja molemmilla uudet kodit ja lapset asuu vuoroviikoin molempien luona. Toiminut hyvin jo 5v(ja mukaan tullut uusia kumppaneita ja sisarus"puolia", muuttojakin useampia)

Lapsiystävällisiä ratkaisuja kumpikin. Varsinkin tuo lasten kodin säilyminen samana. Mutta sitten kun kuvioon alkaa tulla uusia kumppaneita järjestely voi muuttua. Mutta ensi alkuun varmasti hyviä ratkaisuja lapsille.

Totahan pidetään kai parhaana jos oli mahdollista pitää kolmea kotia:
lasten ( jonne menee aina toinen vanhemmista vuorollaan ) ja molempien vanhempien omat kodit.
Taitaa olla vaan rahallisesti mahdotonta useimmissa tapauksissa...?

Niin, toi että olis 3 asuntoa, on kyllä varmaan rahallisesti aika mahdotonta... :( Mutta kunhan mietin.

Se, että olisin itse joka toinen arki-ilta muualla onnistuu kyllä. Voinhan mennä jumppiin, kavereille tms. Ehkä se olisi näin alkuun helpointa järjestää.

Haluan, että mies saa olla paljon lasten kanssa ja toisaalta olen sen verran itsekäs tässä karmeassa tilanteessa, etten usko jaksavani pyörittää arkea ilman miehen "kotiapua" ja omia hengähdyshetkiä.

Yhteistyössä