Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on kans ovis tulossa kuun vaihteessa, ihan muutaman päivän päästä siis. Täällä on myös suunnitelmana hyödyntää tuo kunnolla. :)

Ja niin se tulee kuin käskettynä, kiertopäivänä 13. :) Ja taas vaihteeksi ihan kunnon kipujen kanssa!

La, su ja ma on tullut heiluteltua peittoja ja jos vielä tänään illalla, niin ei ainakaan pitäisi jäädä tuosta kiinni... ;)

Sajj:lla, SL:llä ja Dahlialla on kohta jännät päivät tulossa. :)

Viimeksi muokattu:
Välillä tuntuu niin kornilta että toisille raskauden alkaminen on suuri katastrofi jonka takia spermaa tulee välttää kuin ruttoa ja toiset taas saavat odottaa raskauden alkua kuukausi(tai jopa vuosi)tolkulla vaikka kylpisivät spermassa.

Toisesta ketjusta:
Ja raskaaksi voi tulla muutenkin kuin yhdynnässä. Riittää että spermaa pääsee emättimeesi.
Tämä sai mussa aikaan räkänaurut. :D
Ihan tottahan tuo on mutta omasta näkövinnelistä katsottuna kertakaikkiaan absurdi asia.

Välillä tuntuu niin kornilta että toisille raskauden alkaminen on suuri katastrofi jonka takia spermaa tulee välttää kuin ruttoa ja toiset taas saavat odottaa raskauden alkua kuukausi(tai jopa vuosi)tolkulla vaikka kylpisivät spermassa.

Onhan se vähän hassua joo. :) Mutta vaikka kuinka oman lapsen tahtoisin ja toivoisin että muutkin sitä todella haluavat saisivat sen, niin siitäkin huolimatta minusta suurempi tragedia on saada ei-toivottu lapsi sopimattomana ajankohtana kuin jäädä täysin lapsettomaksi.

Itsekin olen aijemmissa suhteissani välttänyt spermaa kuin ruttoa, koska en missään nimessä olisi halunnut lasta eksien kanssa. Jos vahinko olisi tapahtunut, en usko että olisin pitänyt lasta. Ja minusta olisi täysin epäreilua "tappaa" lapsi, vain siksi ettei minua kiinnostanut pitää huolta ehkäisystä. (vaikken pidä aborttia murhana)

Nyt "kylpyyn"... ;)

Moikka moi.

Tässä iloinen-toivottavasti-tuleva-mamma joka mielellään liityisi tähän ketjuun. Vaikuttaa minunlaiselta paikalta. :)

Eli 26 vuotias olen, avomieheni 24 ja olemme aloittaneet puuhastelut ilman ehkäisyä jos vaikka meillä olisi onni mukana ja saataisin vauva. Molemmat yhtä innostuneena asiasta, välillä pelkään että olemme liian innostuneita, kun joka kerta kun ollaan edes lähekkäin halailemassa niin jompikumpi tokaisee että haluaa vauvan toisen kanssa.. :D
En ole taikauskoinen mutta en halua ottaa riskiäkään ja tuntuu välillä siltä että kun toivotaan nyt vauvaa niin kovasti niin ei tule...
Noh, se siitä.
Molemmat ollaan vakituisissa työpaikoissa, ja asutaan pääkaupunkiseudulla kerrostalossa. Pieni labbistyttö hankittiin myös tossa alkutalvella, mutta vaikka se nyt on meidän vauva tällä hetkellä ei sekään saanut tätä oikeaa ihmisvauva toivoa pois.
Ehkäsyä tuli käytettyä aika monta vuotta ja lisäksi on endometrioosi joten saa nyt nähdä miten tämä vauvajuttu tulee menemään. Kiertoni ei ole vielä oikeen asettunut aloilleen joten vähän hankala on tietää milloin on ovis ja milloin kierto loppuu.
Eka kierto ehkäsyn lopettamisen jälkeen oli 36 päivää, seuraava taas oli 23 päivää joten saa nähdä. Menkat loppuivat toivottavasti eilen jos ei tänään vielä yllätä joten nyt alkoi sitten yritykset taas. :D

Nimim:.......................Ikä..........................YK............................KP..................jännäp.
Lilli-84.........................26...........................3..............................6..........................?

Torstai 2.12.

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Sajj......................22..................3......................30-33...................4.12
SL........................30...................3......................27-28...................5.12
Dahlia- ................21..................12.....................28-31..................6.12
Nanna79..............31...................3........................28.....................8.12
Myy-84.................26..................3........................28....................11.12
Tiina.....................23...................4........................28....................12.12
Mymmeliini...........26..................4........................28....................16.12
Marsku.................29...................2........................29...................24.12
kais-a...................22..................3.........................34...................27.12
mari974...............36...................1........................?........................?
Kittycat.................25..................1........................?........................?
Janette.................29.................~1v.....................?........................?
eppe.....................21...................2.......................?.........................?
ansku83...............27...................2.......................?.........................?
Rht........................26...................1.......................?.........................?
Lilli-84...................26..................3.......................?.........................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

eltsu.......................29............................................joulukuu 2010?
Rose.......................24............................................kesällä 2011
Marjutan................26............................................kesällä 2011

Plussanneet:

nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10............19.6..........................yk1

Moi Lilli! Lisäsin sut listaan. Kp = kierron pituus, eli ei varmasti ole 6 päivää. :)

--
Meillä on kyllä tehty taas tässä kierrossa kaikki mikä tehtävissä on. Tärppää tai ei, mutta yrityksen puutteesta se ei kyllä johdu. ;) Nyt saa pari viikkoa jännitellä ja istua peukut pystyssä. Tosin tässä kuussa oli vasemman muniksen vuoro ja olen vähän skeptinen tuon suhteen. Vasemmalle puolelle kun on koskenut jo syyskuusta (vai elokuusta?) asti. Vaikka ei pitäisi mitään suurempia ongelmia ollakaan, niin silti pidän tuota jotenkin epäluotettavana...

ahaa...joo minä jotenkin kirjoitin se kp- kiertopäivänä 6, kun en oikeen ole kierron pituudesta varma... :) ne ehkäsyt kun luultavammin sen on sekoittanut niin kirjoitin pelkän kiertopäivän... :D

on se kivaa jutella jonkun kanssa näistä vauvahaaveista kun mies todella on niin innoistunut, ja vaikka hän osaakin lohduttaa sitten kun ne menkat kuitenkin alkaa niin ei ehkä kuitenkaan ymmärrä tunnetta yhtä hyvin kuin naiset... :)

Ystäville tai perheenjäsenille emme ole kertoneet yrityksistä...pidetään se nyt meidän välisenä juttuna molempien ns "ei-taikauskosuuden" takia... :D
enkä oikeen halua kertoa senkään takia että minun perheeni tuntie tulee joka toinen päivä soitto että noh, miten hommat etenee...?? niin parempi olla hiljaa vaan, ettei tule ylimääräistä stressiä...
saa nähdä miten nopesti kerrotaan sitten kun/jos tärppää...ollaan puhuttu että odotetaan se 12 viikkoa, mutta sen näkee sitten...meidät tuntien emme pysty olemaan hiljaa sellaisesta asiasta... :D

Tervetuloa Lilli-84 joukkoon mukaan. Kiva saada lisää haaveilijoita. Meillä on kans semmonen juttu, et ei viitsitä kertoo yrittämisestä kenellekään, ku mm. mun äiti on sellanen super innokas tän asian suhteen. Se kertoo sen tiedon eteenpäin koko helvetin suvulle ja sit varmasti soittelee mulle joka toinen päivä ja varmaan rupee jakelee vinkkejäkin. Ja tässä tilanteessa ei pitäis stressata tai hermostua... varsinkaan hedelmällisiin aikoihin.

Mymmeliini: Mulla on kans kipujen mukaan ollu tässä kierossa vasemmalla munasolun irtoaminen. Se kipu alkoi ovispäivänä ja on jatkunut siitä asti. Saa nähdä miten käy, ku mulla ei yleensä oo mitään kipuja ovistelusta.

Hei vain.

Tervehdys myös uusille ja tervetuloa joukkoon mukaan. Tässä lueskelin posteja pidemmältä ajalta ja mä taidan olla niitä harvoja joukosta, jotka ei oo mitään testejä (niin ovis- kuin raskaus-) kokeilleet?! (Jos ihan uusia ketjun tulokkaita ei lasketa).

No toivottavasti ensi viikolla pääsisin kokeilemaan sitä raskaustestiä… mutta torstaina sen taas tietää tuleeko menkat vai testi. Sitä ootellessa.

Mutta muuten fiilikset on jotenkin tympeät. On se kausi taas kun kaikki vaan ärsyttää. Mies ärsyttää jotenkin muka kaikilla tavoilla ja kun mulla on tällänen fiilis niin ei paljon seksi huvita. Lohduttauduin sillä, että ovis oli ja meni ja sillon onneks on puuhattu, että jos nyt tässä "loppuvaiheessa" ei huvita niin ei sitten.

Asiasta ihan toiseen, teistähän oli moni naimisissa tai kihloissa, eikö? Kertokaa vähä kuka kosi ja miten kaikki onnas?
Nimittäin toinen asia mitä oon tässä funtsinu on se, että pääsenkö mä kihloihin/naimisiin koskaan. Mies on ollut aiemmin kihloissa kahdesti. Teinarina sillosen tyttöystävän kanssa ja sitten vanhempana edellisen lapsen äidin kanssa.
Alusta asti kun ollaan seurusteltu mä olen sanonut, että minä haluan naimisiin, että olen niin vanhanaikainen ja että jos se ei herralle käy niin tämä voikin olla tässä. Sano, että ei hänellä asiaa vastaan mitään ole. Jossain vaiheessa Kiusasi minua jo siitä, että hän on kova poika kihlasormuksia osteleen (kun on ennenkin ostellu), mutta eipä vaan näy. Ja minä en haluisi kosia… se on miehen tehtävä mun mielestä.

Kyllä mä välillä oon asiasta vihjannu tyyliin "tälläsen sormuksen voisitkin ostaa mulle vaikka joululahjaksi" niin vastaus ollut tympeä "jaa".

Asiaa en haluis sinänsä ottaa puheeksi etten saa jotain säälisormusta… tai kosin niin joko saan pakit tai sitten "en viitsi antaa pakkeja" -vastauksena joo.
Tai sitten toinen vastaus voisi olla, ettei muka ole rahaa kun juuri ostettiin uusi auto jne… mutta tuolla syyllä se ei tapahdu koskaan, koska etsimme vielä omaa asuntoa. Eli tulevaisuudessa autolainen jälkeen on heti asuntolainaa.

En tiedä miksi tämä asia on mua vaivannu viime aikoina ihan hirveästi? Ehkä kun tässä alkaa vanheneen ja lapsia toivottavasti tulossa?
Haluisin pitää häät kuitenkin suht nuorena enkä minään viidenkympin villityksenä.

Kummallisilla fiiliksillä täältä perjantaita toivottaen Nanna.

Perjantai 3.12.

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Sajj......................22..................3......................30-33...................4.12
SL........................30...................3......................27-28...................5.12
Dahlia- ................21..................12.....................28-31..................6.12
Nanna79..............31...................3........................28.....................8.12
Myy-84.................26..................3........................28....................11.12
Tiina.....................23...................4........................28....................12.12
Mymmeliini...........26..................4........................28....................16.12
Marsku.................29...................2........................29...................24.12
eltsu.....................29...................1........................?......................25.12>
kais-a...................22..................3.........................34...................27.12
mari974...............36...................1........................?........................?
Kittycat.................25..................1........................?........................?
Janette.................29.................~1v.....................?........................?
eppe.....................21...................2.......................?.........................?
ansku83...............27...................2.......................?.........................?
Rht........................26...................1.......................?.........................?
Lilli-84...................26..................3.......................?.........................?

nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

Rose.......................24............................................kesällä 2011
Marjutan................26............................................kesällä 2011

Plussanneet:

nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10............19.6..........................yk1

-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Noin, kai se piti uskaltaa itsenikin siirtää tuonne yrittäjien puolelle, kun eilen en alottanut uutta pilleriliuskaa enää..Hui! Tai enemmänkin se hui, että en nyt sitten suoraan tästä miehelle kertonut, kun hän nyt itse niin toivoi..kovasti kyllä etukäteen asiaa varmistelin ja etten saa syitä niskoilleni sitten
grin.gif

eltsu.....................29...................1........................?......................25.12>
Lilli-84...................26..................3....................23-36.....................?

Plussanneet:

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

lisäsin nyt sitten listaan minun mahdollinen kierto... saan päivittää se sitten kun tiedän sen vähän paremmin.. :)

Minä en ole kokeillut mitään ovis-testejä, olen kyllä miettinyt jos kannattaisi, ehkä pystyisin jo siitä tietämään kiertoni vähän paremmin, ja saisihan ne mahdolliset ovis-päivät myös, sehän on se tärkeempi juttu.. :D mutta olisi se myös kivaa tietää että milloin sitä raskaustestiä voisi tehdä..

Tällä hetkellä me ei käytetä mitään muita konsteja kun yritetään ainakin joka toinen päivä, ja lisäksi juon greippimehua...en tiedä uskonko siihen vai ei, mutta kyllähän se maistuu minun mielestä hyvälle, eli ei mikään hirveä uhrautuminen. :)

Nanna79- Minäkin olen miettinyt tuota kosimis/naimisiinmeno asiaa hiukan.. Ja olen tullut siihen tulokseen että haluan kyllä mieheni kosivan, haaveilen jo miten se yllättää minut jonain erityisenä päivänä, jouluaatto, vuosipäivä, uusivuosi, isolla timanttisormuksella... :) Mutta saa nähdä toteutuuko se haave koskaan.. Puhumme mieheni kanssa asioista aika suoraan, ja tiedän että joku päivä aijon antaa sille pieniä vinkkejä, millä tavalla olisi kiva tulla kosituksi ja millaisen sormuksen minä joskus haluaisin...
Tiedän nimittäin että minun mies on niin höpö joissakin asioissa, että se voi tarvita vähän apua matkan varella...mutta itse kosiminen ja sormuksen valinta jätän loppujen lopuksi hänelle...haluan sen kuitenkin tulevan yllätyksenä... :D
Mutta tiedän tunteen, joskus sitä kyllä ihmettelee että tekeeköhän mies sen askeleen joskus että kosii?? Varsinkin kun jo asuu yhdessä ja niin edelleen, niin vaikuttaa vähän siltä kuin miehillä ei enään olisi mikään kiire naimisiin menon kanssa.
Mutta samalla en haluakaan sitä että mennään kihloihin ja ollaan sitten kihloissa vielä monta vuotta, vaan siinä vaiheessa kun mennään kihloihin haluaisin sitten pitää myös häät viimesitään vuoden päästä... joten ei se liian aikasinkaan voi kosia, pitäähän meillä olla sitten varaa mennä naimisiin myös...:D

Eltsu- Tervetuloa yrityksen allottaneiden listalle... :D sulla on kiva jännäpäivä myös...25.12 :) Uusi perheentulokas vasta olisi mahtava joululahja... :D Plussatuulia sinnepäin, ja tottakai kaikille muille myös... :)

Huoh...piiitkä viesti... :)

Nanna79, täällä painitaan myös vähän synkeiden ajatusten kanssa. Tää vuodenaika verottaa jaksamista paljon, etenkin kun opiskeluissa on syksyn viimeinen loppurutistus menossa. Onneksi kohta pääsee taas jouluksi töihin, muutenkin on ihanaa saada tämä kiero viikon kuluttua päätökseen niin voi rauhassa keskittyä joulun suunnitteluun ilman että mene kaikki energia jännäämisen kanssa tuskailuun, kuten näinä kierron viimeisinä viikkoina aina menee.

Mulla on huomenna eräs tilaisuus jonne on tulossa paljon vanhoja tuttuja. Ihan kiva nähdä porukkaa, mutta tiedän että ilta tulee olemaan hyvin kostea ainakin muiden osalta. En todellakaan tiedä miten selviän illasta joutumatta selittelemään sitä miksi juon vain muutaman oluen... Tiedän myös että tilaisuuteen on tulossa yksi jätin-pillerit-pois-ja-pamahdin-paksuksi-samantien tapaus joka on viimeisillään raskaana. En ole erityisemmin pitänyt tyypistä aikaisemminkaan joten kohtaaminen voi vähän kirvellä. Huoh.

Tuohon iltaan liittyen testasin sitten ihan varmuuden vuoksi tänään aamulla negan. Se ei meinaa sitä että voisin tai aikoisinkaan rymytä koko viikonlopun, mutta halusin varmistaa etten ainakaan ole pidemmällä raskaana, sillä jokusen oluen tulen viikonlopun aikana juomaan. Tapanani ei kyllä ole muutenkaan juoda itseäni humalaan.

Mutta mistä sitä saisi ladattua itseensä sitä samaa positiivista luottavaisuutta jota on niin helppo kokea aina alkukierrosta? Jotenkin tämän kierron epäonnistuneet täsmäiskut ovat mielessäni kääntyneet täystappioksi enkä oikeen uskalla uskoa että tästä kierrosta nappaisi. Tämä tapani testata viikkoa ennen (pahuksen matalan HCG:n testit!) värittää kierron viimeisen viikon vähän harmaaksi, pitäisi varmaan päästä siitä tavasta eroon. Onnistuisinkohan seuraavassa kierrossa?

Mutta ihanaa että täällä tapahtuu muille positiivisia asioita!
eltsulle onnea! Ihanaa saada sutkin oikealle listalle. :)
Lilli-84:lle tervetuloa mukaan. :)

Jospa niitä plussia alkaisi tulla niin saisi toivoa näiden synkkien aikojen keskelle!

Moikka pitkästä aikaa!

Ollu aika rankat nää pari viikkoa tässä. Ihmettelen, jos oon edes ovuloinu kaiken tän stressin keskellä. Eli hirveän suuria odotuksia ei huomiselle ole. Ja voihan olla et mun kierron pituuski tekee tepposet ja jatkaa venymistään. Luulen että meidän kunnollinen yrittäminen jää nyt vähäks aikaa, lapsi tulee jos on tullakseen, mut tällä hetkellä en jaksa laskeskella päiviä enkä ajatella asiaa sen enempää. Rankkaa on joillain teilläkin ollu, jaksamisia ja hyviä vointeja kaikille!

eltsu, tervetuloa meidän yrittävien listaan! Onpas hienoa nähdä sut siellä meidän muiden kanssa :) Ja uusille lämpimästi tervetuloa!

Moi,

olen kummitellut näitä juttuja lukemassa jo pidemmän aikaa ja ajattelin nyt rohkaistua mukaan. Olen yrittäjistä täällä vanhin, 37 vuotta jo mittarissa, ja pelottaakin, että onko jo liian myöhäistä tälle asialle. Mutta minkäs teet, kun ei ole aiemmin ollut sopivaa miestä, jonka kanssa niitä lapsia olisi halunnut. Exän kanssa ei tullut pieneen mieleenkään alkaa lisääntymään vaikka hän yritti siihen painostaa, mutta nykyinen on ihan toista maata ja perheenlisäys olisi molemmille enemmän kuin toivottu asia.

Tilanne on se, että varsinaista yritystä ollaan aloitettu elokuusta alkaen eli nyt on yk5 meneillään, eikö? Siihen asti oli gummit käytössä, koska heinäkuun lopulla minulta leikattiin tähystyksellä isohko, 7 sentin läpimittainen munasarjakysta ja sitä ennen ei suositeltu raskautumista. Kysta saatiin kokonaan ja siististi pois ja muutenkin kuulemma näytti paikat siltä kuin pitääkin, endoa oli aavistus kohdun seinässä mutta ei haittaavasti. Eli toivotaan parasta!

Pillereitä käytin pienen ikuisuuden, mutta ne jätin pois jo pari vuotta sitten, kun elelin yksikseni, joten ei pitäisi enää vaikuttaa, toivon.

Mulla on lyhyt kierto, normisti 26 päivää, mutta viime kierto venyi 29 päivään. Olin jo varma, että olin raskaana, kun oireitakin oli oviksesta lähtien vaikka muille jakaa. Mutta niinpä vaan taas menkat alkoivat ja tulivatkin niin rajuina ja kivuliaina, että nyt epäilyttää olisiko sittenkin ollut aikainen keskenmeno. Noh, ei auta, uutta yritystä peliin vaan...

Meillä ei sen kummemmin laskeskella otollisia aikoja, kun peitto heiluu muutenkin vähintään joka toinen päivä :D.

Nyt odotellaan tädin visiittiä tai mieluummin vierailun peruuntumista 14.12. tietämillä.

-MaMaCat

Tervetuloa MaMaCat - tännehän mahtuu veilä reilusti lisää porukkaa ;) Ja tervetuloa myös Lilli-84!

Jesss, hienoa eltsu! Paljon paljon onnea yritykseen! :)

Meikän kp:t ne senkun lyhenee - eilen tuli täti kylään. Pääsenpä alottamaa uuden kierron antibioottivapaasti (toivottavasti), ja tiistaina gynen juttusille.

Lauantai 4.12.

Yrityksen aloittaneet:

Lilli-84...................26..................3....................23-36.....................?
Dahlia- ................21..................13.....................27-29..................1.1.

Plussanneet:

Lauantai 4.12.

Yrityksen aloittaneet:

MaMaCat..............37...................5........................26....................14.12.
eltsu.....................29...................1........................?......................25.12
Dahlia- ................21..................13.....................27-29..................1.1.

Plussanneet:

Tervetuloa MaMaCat, lisäsin sut listalle.
Voihan hyvinkin olla niin että sulla oli aikainen keskenmeno viime kierrosta jos noin pitkäksi venähti. Toivottavasti tärppää jatkossakin!
Sitä samaa kyllä toivoisin ihan kaikille täällä roikkuville. :>

Heippa taas!

Ilmeisesti oon nyt sit kuitenkin ovuloinu tässä kierrossa. Voin aamulla niin huonosti, että melkeen oksensin. Olo jatkui useamman tunnin ajan, kävin jouluostoksilla ja pelkäsin tosissani romahtavani sinne hyllyjen keskelle. Menkat ei aamupäivän aikana alkanu, ja ajaessani kaupungista kotiin ajattelin, että jos sen testin nyt kävis ostamassa. Pääsin kotiin ja harkitsin kauan, teenkö testin heti vai huomenna aamulla. Kärsimätön kun olen, tein sen heti.
"Raskaana - Gravid" pamahti näyttöön!
Niin alussa ollaan vielä, että aika varovasti iloitsen, mutta on tää aivan uskomaton tunne :) Ei olis kyllä parempaan aikaan voinu tapahtua.

Ja nyt sitten plussaa kaikille muillekin <3

Lauantai 4.12.

Yrityksen aloittaneet:

MaMaCat..............37...................5........................26....................14.12.
eltsu.....................29...................1........................?......................25.12

Plussanneet:

Sajj...................22....................4.12...............?.............................yk3

Yhteistyössä