Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea Sajj!! :D Mietin tässä yhtenä päivänä, että vähän on plussia tullut tähän ketjuun, kohta niitä on pakko alkaa tippumaan. :)

Eltsulle myös onnittelut listan vaihdosta! Ja MaMaCatille tervetuloa!

Tämä tapani testata viikkoa ennen (pahuksen matalan HCG:n testit!) värittää kierron viimeisen viikon vähän harmaaksi, pitäisi varmaan päästä siitä tavasta eroon. Onnistuisinkohan seuraavassa kierrossa?

:D Helpompi sanoa kuin toteuttaa tuo. Mutta itse kun viime kierrossa laskeskelin, niin teoriassa nuo matalat (10 IUI:n testit) näyttää plussan vasta n. 9dpo aikaisintaan. hCG:tä alkaa erittyä alkion kiinnityttyä (n.6-7dpo) ja karkeasti hCG:n määrä kaksinkertaistuu noin joka toinen päivä. 9-10dpo napsahtaisi tuo 10 pykälän raja rikki, jolloin testin herkkyyden pitäisi riittää (laskin nämä sillä oletuksella, että hCG:n määrä kaksinkertaistuisi joka päivä, mikä on vähän ylioptimistista, mutta onhan se haamukin plussa...). Viikko oviksesta on joka tapauksessa aivan liian aikaisin (tosin joillakin ovis saattaa olla aijemmin kuin olettaa, jolloin testikin näyttää aijemmin plussaa).

Olen ehkä maailman kärsimättömin ihminen. Ostin eilen joulukalenterin itselleni, kun olivat alennuksessa. Vajaan vuorokauden sitä hypistelin ja sitten avasin kaikki luukut. :D En vaan malttanut enää! Mies kysyi tuliko joulu nyt nopeammin, kun on kalenteri avattu. No varmasti tulee, sillä nyt ei tarvitse enää tuskastella tuon kalenterin kanssa, kun saisi avata vaan yhden luukun kerrallaan....

Asiasta ihan toiseen, teistähän oli moni naimisissa tai kihloissa, eikö? Kertokaa vähä kuka kosi ja miten kaikki onnas?

Me mentiin kesällä naimisiin vajaan vuoden kihlauksen jälkeen. Kosintaa ei oikeastaan tapahtunut, vaan yhdessä päätettiin että kesällä on häät. Tavallaan ollaan oltu jo kihloissa monta vuotta, mutta itse en pidä kihlausta "oikeana" ellei tarkoitus ole mennä naimisiin aika pian kihlautumisen jälkeen ja näin ollen ei meillä kihlasormuksiakaan ollut ennen viime syksyä.

Minulle oli tärkeää mennä naimisiin ennen lapsien hankkimista, asuntolainaa tms. asioita joka tavallaan sitoo kahta ihmistä. Näin me ollaan sitouduttu toisiimme ensin, ennen mitään muita "velvotteita". Näin ollen jos/kun vaikeita aikoja tulee, kumpikaan ei koskaan voi pelata sitä korttia että "olen sun kanssa vaan lapsen/asuntolainan takia", vaan yhdessä ollaan, koska tahdotaan olla. ;)
Toinen tärkeä asia oli sukunimi. Jos me ei jostain syystä oltaisi menty naimisiin ennen lapsia, lapset olisivat saaneet minun sukunimeni. En olisi ikinä suostunut siihen, että meidän perheessä minä olisin ollut ainut "ulkopuolinen", se jolla on eri sukunimi kuin muulla perheellä. Mies ei myöskään halunnut lapsia ennen avioliittoa, sillä hän ei tahtonut "äpärää".

Avioituminen ei tavallaan muuttanut muuta kun minun sukunimeni, avoliittoiltiin 5v ennen tätä. Toisaalta se muutti kaiken ja jos olisin tästä muutoksesta tiennyt ennen aamenta, olisin tahtonut naimisiin jo paljon aikaisemmin! Olen paljon onnellisempi nyt ja varmempi meidän suhteesta (vaikkei minulla mitään epäilyksiä ollut ennenkään) ja me tunnutaan perheeltä vielä enemmän kuin ennen. :)

Kannattaa miettiä Lilli ja Nanna, kumpi teille on tärkeämpää, kosinta vai naimisiin meno. Kyllä minua on muutaman kerran harmittanut, ettei mies kosinut kauniit-ja-rohkeat-tyyliin kahden karatin timanttisormuksella, mutta ei tuolla ole enää mitään väliä, kun lopputulos on sama joka tapauksessa. :)

Huom! Minulle on aiva sama, onko ihmiset keskenään naimisissa, kihloissa, "kihloissa", avoliitossa vai erossa toisistaan. Sama lastenhankinnan suhteen. En usko että kaikille pareille sopii sama, mikä meille. Joten jokainen tavallaan, enkä katso kenenkään valintaa huonolla :)

Lauantai 4.12.

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

SL........................30...................3......................27-28...................5.12
Nanna79..............31...................3........................28.....................8.12
Myy-84.................26..................3........................28....................11.12
Tiina.....................23...................4........................28....................12.12
MaMaCat..............37...................5........................26....................14.12.
Mymmeliini...........26..................4........................28....................16.12
Marsku.................29...................2........................29...................24.12
eltsu.....................29...................1........................?......................25.12
kais-a...................22..................3.........................34...................27.12
Lilli-84...................26..................3....................23-36.....................?
Dahlia- ................21..................13.....................27-29..................1.1.
mari974...............36...................1........................?........................?
Kittycat.................25..................1........................?........................?
Janette.................29.................~1v.....................?........................?
eppe.....................21...................2.......................?.........................?
ansku83...............27...................2.......................?.........................?
Rht........................26...................1.......................?.........................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

Rose.......................24............................................kesällä 2011
Marjutan................26............................................kesällä 2011

Plussanneet:

nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10............19.6..........................yk1
Sajj...................22....................4.12.............11.8..........................yk3

-----------------------------------------------------------------------

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Kiitoksia kaikille, olette ihania!
Lisäsin tuohon lasketun ajan, laskin sen mukaan, että kierto olis 30 päivää, eli saattaa hyvin muuttua vielä.
Niinku saattaa muuttua kaikki muukin, mutta nyt mennään positiivisella mielellä. Tarrasukkia ja rakkautta oon pienelle lähetelly jo tänään niin paljon, että pakkohan hänen on matkassa pysyä <3

Rupee monella muullakin olemaan jännät paikat, täällä on peukalot ja varpaat pystyssä!

Ja Dahlia-, vuosi 2011 tulee olemaan niiiin paljon parempi kuin 2010!:)

Oikein hirmuisen paljon onnea sulle Sajj!!!!!!!!! Ja halauksia!!!!
Mä luin ton sun iloisen uutisen niin mulla meni ihan kylmät väreet....et ei oi olla totta...vihdoinkin tuli uus plussa meijän porukkaan. AIVAN IHANAA!!!!

Kaikille nyt tsemppiä ja jaksamisia. Kyllä meillekin se plussa jossain vaiheessa tulee.

Mites tytöt...onko joululahjat jo ostettu??
Tänään käytiin miehekkeen kanssa hakemassa viimeiset lahjat, ku tuli ne veronpalautuksetkin eilen. Ihanaa, ku kaikki lahjat on paketoitu ja nyt voi sit alkaa keskittyy itse joulun odotukseen, ku koristeetkin on jo levitetty paikoilleen.

Onnea paljon Sajj! Hienoa saada plussauutisia, se antaa uskoa itsellekin :D

Asiasta ihan toiseen, teistähän oli moni naimisissa tai kihloissa, eikö? Kertokaa vähä kuka kosi ja miten kaikki onnas?

No tuota... Meillä oli aikas vauhdikas alku eli pari kuukautta oltiin seurusteltu kun mies ihan puolihuolimattomasti erään puhelun päätteeksi tokaisi, että haluaa kanssani naimisiin. Sitten siltä loppui akku ja minä jäin monttu auki linjan toiseen päähän ihmettelemään, että sanoiko se oikeesti tuon vai kuvittelinko vaan :D

Asia otettiin sitten ihan naamatusten puheeksi ja juteltiin, että kyllä molemmat haluavat naimisiin mennä, kun oli niin varma tunne siitä toisesta heti alkuunsa. Minä kun en ole ikinä mistään prinsessatouhuista välittänyt, niin kipaistiin sitten vain maistraatin kautta ja tässä sitä nyt rouvaillaan. Vauhti oli niin kova, ettei siihen hätään mitään sormuksiakaan ehtinyt hommailemaan, hankitaan sitten myöhemmin, jos siltä tuntuu. Ei se rinkula mulle ole muutenkaan tärkeä vaan se, että saan olla tuon minulle täydellisen ihmisen kanssa <3

Viimeksi muokattu:
Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

SL........................30...................3......................27-28...................5.12
Nanna79..............31...................3........................28.....................8.12
Myy-84.................26..................3........................28....................11.12
Tiina.....................23...................4........................28....................12.12
MaMaCat..............37...................5........................26....................14.12.
Rht........................26...................1.......................?.........................15.12
Mymmeliini...........26..................4........................28....................16.12
Marsku.................29...................2........................29...................24.12
eltsu.....................29...................1........................?......................25.12
kais-a...................22..................3.........................34...................27.12
Lilli-84...................26..................3....................23-36.....................?
Dahlia- ................21..................13.....................27-29..................1.1.
mari974...............36...................1........................?........................?
Kittycat.................25..................1........................?........................?
Janette.................29.................~1v.....................?........................?
eppe.....................21...................2.......................?.........................?
ansku83...............27...................2.......................?.........................?

nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

Rose.......................24............................................kesällä 2011
Marjutan................26............................................kesällä 2011

Plussanneet:

nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10............19.6..........................yk1
Sajj...................22....................4.12.............11.8..........................yk3

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Onnistuinpas lainaamaan tota ketjua. Päivittelin sinne oman arvioidun jännäpäivän. :)

Mitä tohon naimisiinmenoon tulee niin meillä ei oo kiirettä. Ollaan häistä niin eri mieltäkin, et pitää ensin päästä johonkin kompromissiin. Ei kyl olla vielä edes niin paljon juteltu..

Kihloihin mentiin miehen "kosinnasta" kun oltiin oltu 4v yhdessä. Olin aina sanonut, että sit ku mennään kihloihin niin sovitaan hääpäivä. Eipä käynyt näin kun itelle meni pupu pöksyyn. :D Sanoin kyl, et ei me vuosikausia tulla oleman kihloissa vaan pitää naimisiinkin päästä. Tosin nyt kun on toi tuore asuntolaina, tää vauvaprojekti jne niin voipi olla ettei oo häihin paljon varaa. Riippuu kumman toiveiden mukaan häät järjestettäis et kuin kalliiks tulee, huomiona se, että mä haluan pienet häät.. :)

Kihlasormukset valittiin kumpikin ihan ite ton kosinnan jälkeen, halusin näin ihan itse et tykkään sit kans siitä sormuksesta. :)

Sunnuntai 5.12.

Yrityksen aloittaneet:

Rht........................26...................1.......................?.........................15.12
Dahlia- ................21..................13.....................28......................30.12.

Plussanneet:

Muuttelin noita omia päiviä. Äsken laskeskelin että milloin on seuraava jännäpäivä niin perskuta, sattuu vielä tälle kuulle. Nämä tädit olis kyllä riittäny tälle vuodelle mutta pitääki olla näin pitkä kuukausi :P Eikä näköjään nuo ovislaskurit pidä yhtään paikkaansa.

Kiitos Sajj, toivottavasti kaikkien vuosi 2011 tulee olemaan tätä vuotta parempi :)

PALJON ONNEA SAJJ!!!! :D

On se niin ihana kuulla että tulee plussia tässä ketjussa... Varsinkin kuin itselläni taas eilen oli sellanen olo että emme koskaan saa lapsia, hirveä masennus päällä... Nyt taas parempi olla kun saa tälläistä lukea ja tulee tunne että jos täällä muutkin saavat, niin mekin saadaan.. :D

Naimisiinmenosta ja minun ajatukseni sellaisesta voisin ehkä vähän paremmin selventää...
Olin jo aikaisemmin naimisissa, maistraatissa mentiin naimisiin, ei mitkään häät/hääjuhlat, eikä oltu kihloissa ennen sitä. Ei ehditty. Poikaystäväni oli ulkomaalainen ja sitä haluttiin lähettää takaisin, koska rakastin häntä (ja luulin hänen rakastavan minua) menimme naimisiin.
Juttelimme lapsista, mutta hänen mielestä oli liian aikaista. ONNEKSI en saanut lapsia hänen kanssaan.
Myöhemmin sitten selvisi että hänellä oli tyttöystävä, kenen kanssa hän sai lapsen kun me olimme olleet naimisissa 3 vuotta. Aika nopea ero tuli!!

Olin jo ennen tätä aina ajatellut että ensin naimisiin, sitten vasta lapset.. Olen lisäksi aina toivonut isot kirkkohäät ja paljon vieraita.. Ja aina olen halunnut että mennään kihloihin ensin, mutta viimeistään vuoden päästä kihloista mennään naimisiin..
Itse kosinta nyt ei ole se tärkein, mutta aina tyttö voi haaveilla... :)
Tärkein kuitenkin on se että saadaan olla yhdessä, enkä enään ajattele että naimisiin ensin ja lapset sitten. Tuhlasin jo monta vuotta ex:ääni, joka oli hyvin tietoinen endostani ja kuitenkin siirsi lapsenhankita asiaa. Nythän tiedän myös miksi. Joten tällä kertaa kun avomieheni ja minä molemmat toivomme lapsia, niin en kyllä enään lykkää asiaa.
Onneksi avomieheni on myös hyväksynyt asian että ehkä niitä lapsia minun kanssa ei koskaan saa..mutta yritetään kuitenkin ja yrittäminenhän on hauskaa... :D

Jouluostokset ovat melkein kaikki jo ostettu.. Odotan tässä innolla ensi viikkoa, maanantaina olisi vapaapäivä, sitten 4 päivää töitä ja 4 päivää vapaata.. :)
Pitkän vapaan aikana on suunnitteilla joulusiivous, piparkakkujen teko, ehkä myös talo. Joulukoristelu, ulkovalot on laitettu jo monta viikkoa sitten, mutta aion raahata kuusen ylös kellarista ja koristella sitä. :) Valitettavasti vielä tänä vuona pidetään tekokuusi, pentu kun se kasvaa ja villiintyy niin kuusi luultavasti kaatuilee koko ajan.. :)
Sitten vielä aloitan suklaan teko jouluaatoksi... :D
Onneksi minulla on enemmän vapaata kuin töitä viimeiset 3 viikkoa ennen joulua, ehtii hyvin rauhassa tehdä kaiken.. :)

SL??? Onko uutisia? :D

Täällä jo 4dpo eikä tiputteluvuotoa näy! \o/ JEE! Tosin ei kyllä tunnu yhtään siltä että olisi tärpännyt, mutta eihän sitä vielä voi tietää.

Ihanaa, ihanaa ja vielä kerran ihanaa Sajj! Tämä ketju tarvitsi tuota, valaa meihin muihin uskoa kun joku onnistuu! :)
On muuten jännä miten mua ei yhtään ahdista teidän kanssajännäilijöiden raskautumiset vaikka tosielämässä raskausuutisten kuuleminen ei useinkaan ole kovin mukavaa kun itse yrittää. Kai sitä on niin tsemppihengessä mukana ja jakanut paljon iloja ja suruja teidän kanssa niin tuntuu että jokainen plussa tällä palstalla menee todellakin oikeaan osoitteeseen!

Jopas on ollut railakas viikonloppu keikkojen ja synttäreiden merkeissä. Jospa se murphyn laki toteutuisi ja tulisinkin tästä kierrosta raskaaksi kun olen käynyt monta kertaa ulkona ja ollut jopa päissäni, sairastanut virtsatietulehduksen ja syönyt siihen kaksi eri antibioottikuuria ja vitamiinitkin loppuivat. :D

Täällä ei olla vielä päästy jouluostosten kimppuun. Odottelen että koulu loppuu ja työt alkaa joulukuun puolivälissä, siellä on mukavia arkivapaita tiedossa joulushoppailuja varten.

Mymmeliini, täällä on peukut ja varpaat pystyssä, jospa olisi jo tärpännyt! :>

Voih :) Onnea valtavasti Sajj, varmasti arvokkain ja hienoin joululahja jota toivoa saattaa.

Kiitos kysymästä Mymmeliini :) Ei ole vuotoa (vielä) näkynyt, mutta olo ei ole niin toiveikas, kuin olisi ollut ilman viime viikonlopun tapahtumia ja negatiivista testitulosta. Jostain luin, että keltarauhashässäköissä on normaalia, että kuukautisvuotokin häiriintyy ja kuukautiset alkavat tavallista myöhemmin. Johtuneeko sitten siitä, että keltarauhashormoonipitoisuus laskee hitaammin... Toivottavasti vaan ei täysin sekaisin heittäisi tulevia kiertoja.

Toivottavasti Mymmeliini sun pöksyt pysyvätkin kuivina ;)
Luulen, että tuntemuksista/niiden puutumisesta ei kannata hätäillä suuremmin. Ystäväni (kenellä muuten la kuun lopussa) raskautui juuri niin, ettei hänellä ollut mitään hajua asiasta, ennenkuin menkat jäi pois. Kun "avauduin" tästä kaikesta hullunmyllystä, siis itseni jatkuvasta tarkkailusta ym. lohdutti ystäväni, että sitä se oli hänelläkin ollut ensimmäiset kuukaudet. Sitten vaan asia oli hiljalleen työntynyt vähän taka-alalle ja tämän jälkeen tuli positiivinen tulos. Jotenkin en kyllä voi uskoa, että pystyisin tästä "rauhottumaan" :)
Olen sellaista tyyppiä, että kun johonki aletaan, niin tehdään se Kunnolla, Täysillä ja Tunteella :D

Niin ja, tervetuloa minunkin puolesta "uudet yrittäjät".

Maanantai 6.12.

Yrityksen aloittaneet:

eltsu.....................29...................1........................?......................25.12>
Dahlia- ................21..................13.....................28......................30.12.

Plussanneet:
flowers.gif

Heiii, tsemppiä kaikille kovasti!

Tää tyttö lähtee nyt 2 vkoksi Thaimaahaan lomailemaan (ja pupuilemaan
silmanisku.gif
), että hoitakaa päivitykset sillä aikaa, kiitos
happy.gif

Plussaonnea kaikille ja palataan sitten lähempänä joulua
cool.png

eltsulle hyvää lomaa, rentoutukaa ja nauttikaa toisistanne! :)
Me yritetään pitää listaa ajan tasalla silläaikaa.

Mulla on täällä vaihteeksi oikein mukavat myötävirtafiilikset. Tämä viikonloppu kaikkine rientoineen sai mut oivaltamaan että vaikka istuisin kotona virkkaamassa ja syömässä vitamiineja kaiket päivät, ei se edesauta raskautumista yhtään enempää. Päinvastoin olen rennompi ja tyytyväisempi elämään jos pystyn edes hetkeksi unohtamaan tämän jatkuvan yrittämällä yrittämisen vaikkapa käymällä keikoilla ja ottamalla hetkestä ilon irti.

Kun aloitettin yrittäminen, olin valmis tekemään kaikkeni ja istumaan vaikka pumpuliin käärittynä siihen saakka että raskaus alkaa (ja vielä siihenkin saakka kunnes lapsi on onnellisesti saatu synnytettyä :D). Pohdin että voinko tehdä kierron loppuvaiheilla sitä tai tätä, voinko juoda pari kaljaa tai istua iltaa yötä myöten, kun nyt pitäisi aloittaa Terveelliset Elämäntavat jotta saadaan The Raskaus aluilleen. Nyt kohta kolme kuukautta yrittäneenä alkaa kaikki tämä kyttäily ja yrittämällä yrittäminen kertakaikkiaan ahdistaa ja kyllästyttää. Tuntuu siltä että loppujen lopuksi kuitenkin parasta mitä voin oman hyvinvointini eteen tehdä on alkaa nauttia elämästä ja koittaa saada siihen muutakin sisältöä kuin opiskelu ja The Raskauden yritys. Kyllä se sieltä tulee sitten kun on tullakseen vaikka nauttisinkin nyt tästä elämästä. :D

T.Myy, joka lähtee tänäänkin hyvälle keikalle tanssimaan ja nauttimaan musiikista ;)

Hurjan paljon onnea sajj <3
Täällä alkoi sitten yk 3 :/ kaikenmaailman haamuviivojen ym. jälkeen. Vatsa/selkäkivut olivat mielettömän rajut ja vuoto todella epämääräistä, kai siellä jotai siis on ollut tekeillä. Onneksi meillä on muutto meneillään, saa jotakin muuta ajateltavaa :)
Meillä mies ehdotti kihloihin menoa (kosi) nelisen vuotta sitten, ja täysin yllättäen. Olin ihan mielettömän onnellinen, ettei itse tarvinnut edes vihjailla. Häät pidettiin sitten kesällä ja yhdessä siitä sovittiin, (tuskin mies sitä olisi yksin ehdottanut).
Plussaonnea kaikille :)

Paljonkos sulla on eppe kierron pituus? Voisin päivittää listan jos haluat jännäpäiväsi tuonne. :)

SL, vieläkö menkat antaa odottaa itseään?

Entä mitkäs on Nanna79:n fiilikset, jännittääkö huominen? ;)

Täältä sen verran kuulumisia että virtsatietulehdus uusi pahemman kerran (hitsi että tekee kipeää), siispä olen taas antibioottikuurilla. Kaiken tämän kierron sairastelun ja epäonnistuneiden täsmäiskujen takia ei lauantain jännäpäivä juurikaan jaksa jännittää. Positiivisilla mielin olen lähdössä uuteen kiertoon uutta ovista metsästämään, sen pitäisi vieläpä sattua mukavasti joulun pyhien tienoille.

Noniin. Taas hetki rauhaa, että saa lueskella teidän juttuja ja kerkee jopa kommentoida.

Ensinnäkin Eltsulla onnea, nyt ne jännät paikat sitten alkaa sullakin!
Ja Sajj:lle paljon onnea! Sullahan tärppäs nyt sitten kolmannesta, että jospa nyt sitten mullakin....

Entä mitkäs on Nanna79:n fiilikset, jännittääkö huominen? ;)
Hetkinen, pitäskö mulla alkaa huomenna. Mä olen laskenut sen päivän torstaille...

Pitääpä oikeen tarkistaa, joo. Eli viimeksi ne alkoi 11.11 torstaina, elikkäs listalla on nyt typo ja mun jännä päivä on ylihuomenna torstaina (onhan nyt tiistai?!).
No kyllä se silti hieman jännittää. Varsinkin kun mies lähti sopivasti työmatkalle niin jännitän ittekseni.. En uskalla kovasti toivoa, vaikka mä oikeesti kovasti toivon kuitenkin.
Musta tuli jokin aikaa sitten täti ja sain sopivasti pari päivää sitten äidiltäni kyselyn että koska teillä - haluisin jo tulla hoitamaan! Ja eilen miehen veli kyseli, että mikäs tilanne kun hän on jo vuosia odottanut uutisia meiltä varsinkin kun sukulaisten muksut niin kovasti musta tykkää.
No hymähdin vain kumpaankin kysymykseen, että kattellaan...

Mulla on täällä vaihteeksi oikein mukavat myötävirtafiilikset. Tämä viikonloppu kaikkine rientoineen sai mut oivaltamaan että vaikka istuisin kotona virkkaamassa ja syömässä vitamiineja kaiket päivät, ei se edesauta raskautumista yhtään enempää. Päinvastoin olen rennompi ja tyytyväisempi elämään jos pystyn edes hetkeksi unohtamaan tämän jatkuvan yrittämällä yrittämisen vaikkapa käymällä keikoilla ja ottamalla hetkestä ilon irti.
Hyvä! Minä olen tota kannattanut kokoajan! Olen minä ihan rauhassa välillä viihteellä käynyt tai kotona nauttinut paheista (punkkua!) vaikka tässä projekti on käynnissä. En minä jaksa (ainakaan vielä) koittaa muuttaa kaikkea vain SILTÄ VARALTA JOS joskus nappaa... Elän elämääni ja toivon parasta ja olen tyytyväisempi kuin istumassa ja oottamassa.

Tosta kihloista/naimisiinmenosta vielä.. Kyllähän sitä oikeesti kuvittelee päässään sitä kosintaa silleen, että mies ostaa juuri oikeen kokosen ja näkösen sormuksen ja tekee jotain romanttista kun kosii, mutta kuinka usein näin oikeesti tapahtuu? Fantasia mikä fantasia. Silti saa toivoa.
Mutta oikeesti ei se kosinta tapa mulle niin tärkeä ole vaan se, että mies sitä haluaa ja ehdottaa ja viestii sillä tavalla että haluaa sitoutua minuun vain minun takiani eikä juuri tosiaan sen takia että on auto- ja asuntolainaa ja vielä ehkä lapsia tulossa.
Minäkin olen sitä mieltä, että jos kihloihin mennään niin sitte myös naimisiin. Mutta päivä päätetään sitten kun on päästy yhteisymmärykseen teema, vuodenaika ja paikka ajatuksista. Että siten en kiirehtisi sen asian kanssa paljoa...

Nooh, mutta semmottii. Lunta tulee solkenaan, pääsee taas urheilemaan lapion nokkaan pihalle.
Meillä on onneks joululahjat jo aikaa sitten ostettu ja pakattu joten ei tartte niitä stressata ja ei varsinkaan mennä tonne kauppojen joulukiireisiin pyörimään! Porukkaa on kaupoissa kuin pipoa ja pelkästään ruokakaupassa käynti kestää huomattavasti kauemmin kuin aiemmin kun on niin ruuhkaa...!

Kuten huomasitte, olen taas huomattavasti paremmalla päällä ;)

Nyt taas töitä tekemään, että täältä pääsee joskus kotiinkin!

-Nanna-

ps.

Mutta itse kun viime kierrossa laskeskelin, niin teoriassa nuo matalat (10 IUI:n testit) näyttää plussan vasta n. 9dpo aikaisintaan. hCG:tä alkaa erittyä alkion kiinnityttyä (n.6-7dpo) ja karkeasti hCG:n määrä kaksinkertaistuu noin joka toinen päivä. 9-10dpo napsahtaisi tuo 10 pykälän raja rikki....

hehe, ihan kuin olisi hepreaa lukenut! Oikeesti minä en ymmärtänyt tosta oikeen mitään!

Vajaan vuorokauden sitä hypistelin ja sitten avasin kaikki luukut. :D En vaan malttanut enää! Mies kysyi tuliko joulu nyt nopeammin, kun on kalenteri avattu.

Mutta tälle mä repesin enemmän :D

Kaksi viimeisintä (pilleritöntä) kiertoa on ollut 33 ja 35 päivää, joten en ihan tarkkaan osaa sanoa, taitaa vielä heitellä. Mutta jos viitsit sen yk3 muuttaa.. kiitti :)

Hienoa että täällä otetaan rennosti, osaispa itekki unohtaa ton vaahtoamisen edes hetkeksi :}

Tänään oli se gyne, tai ennemminki joku ihme lääkäri. Se ultras ja tokas vaa ettei häikkää näy, ja anto clomireseptin kouraan (oli muuten kova hinta 20 pillerillä). Nyt sitten pistellään pilleriä naamaan ainakin seuraavat kolme kuukautta jos huonosti käy :D

Onks muilla noita clomeja käytössä? en kerkiä nyt kaivelemaan noita tuhansia viestejä läpi :D Josko jollain olis kokemusta noista..

Tämmöne pikapäivitys.. Tsemppiä kiertoihin leidit! ;)

Maanantai 6.12.

Yrityksen aloittaneet:

SL........................30....................3.....................27-28..................5.12
Nanna79..............31...................3.......................28.....................9.12
Myy-84.................26..................3.......................28....................11.12
Tiina.....................23...................4.......................28....................12.12
MaMaCat..............37...................5.......................26....................14.12
Rht........................26..................1........................?......................15.12
Mymmeliini...........26..................4.......................28....................16.12
Marsku.................29...................2.......................29....................24.12
kais-a...................22...................3.......................34....................27.12
Lilli-84...................26.................3....................23-36......................?
Dahlia- ................21...................13.....................28.....................30.12.
mari974...............36...................1........................?.........................?
Kittycat.................25...................1.......................?..........................?
Janette.................29.................~1v......................?.........................?
eppe.....................21...................3.....................33-35.....................?
ansku83...............27...................2........................?.........................?

Plussanneet:
flowers.gif

Muutokset tehty, miltä näyttää?

Eilen juttelin serkkuni kanssa, joka on ollut paras ystäväni lapsuudesta asti. Emme tapaa kovin usein, minun perheeni on aina asunut eteläsuomessa, hänen perhe keskisuomessa. Nykyään hän sitten asuu poikaystävänsä kanssa ahvenanmaalla joten vielä harvemmin tavataan.. :(

Eilen hän sitten kuitenkin kertoi minulle että he ovat 10 viikkoa raskaana... :) Mahtava uutinen, ja ihme kyllä vaikka minua muuten hyvin helposti alkaa masentaa ja tulen mustasukkaiseksi kun saan tietää muut olevan raskaana enkä minä, niin sellainen tunne ei tapahtunut nytten. Tuli vain enemmän tunne että olisi se mahtavaa jos meilläkin olisi plussia tulossa ja voisimme samaan aikaan odottaa... :)
Mustasukkaisuus tunne ei ole tullut muutenkaan tällä palstalla, en tiedä johtuuko se siitä että olemme kaikki jollain tavalla samassa tilanteessa vai miksi mutta kun täällä lukee että joku meistä on onnistunut, niin tulee vaan hyvä olo ja onnellisuuden tunne toisen puolesta.. :)

Eilen sitten menimme apteekin kautta kotimatkalla ja ostimme ovis-testit.. Saa nähdä miten oviksen "haku" niiden kanssa onnistuu.. Olisin halunnut clearblue testit, mutta olivat niin älyttömän kalliit joten päätin kokeilla halvemmilla testeillä. Molemmat kun ne lupasi 99% tarkkuutta.
Kokeilin eilen ja päätin kyllä tulevaisuudessa satsata vähän enemmän rahaa ja ostaa clearbluet, ne vaikuttaa niin helppokäyttöisiltä, eikä tarvitse alkaa tulkitsemaan viivoja... :)

Mites SL, onko uutisia meille?? :)
Entä Nanna79, rupeeko jännittää jo?? :D

Oikein hyvää ja lumista huomenta kaikille!!
Mä oon tänään hyvällä tuulella. Jännittää kovasti sunnuntain testaaminen!!
Heräsin hyvillä mielin tuossa klo 8 siihen, että mieheke herätti lempeästi laulamalla "paljon onnea vaan". Sain aamu teen sänkyyn ja mieheke oli tehnyt mulle täytekakun missä oli 24 kynttilää...IHANAA!!! Olin joskus sanonu, etten oo saanu ainakaan 10 vuoteen sellasta kakkua missä olis kynttilöitä saman verran, ku ikää. Olen siis haaveillut jo pitkään sellasesta kakusta. NYT SAIN JA OLO ON ONNELLINEN!!!
Lahjaa en ole vielä saanu... jännitää kovasti mitä paketista paljastuu. Lahjan saan kuulemma vasta, kun mun äiti tulee kakkukahveille. Eli ihan kohta....IIIIIIKKK!!

Pyyntöni olis jos joku ihana ihminen teistä vois päivittää listan mun iän kohdalta. Eli nyt siis tällä päivämäärällä se on 24v. Kiitos ja kumarrus!!

Oikein ihanaa päivän jatkoa kaikille!! Olkaa aurinkoisia!!

Onneks Olkoon Tiina!
En kyllä muista minäkää koska olisin viimeksi saanu kakun kynttilöillä edes ;)

Lilli-84, ihme kyllä ei jännitä. Jotenkin pitänyt asiaa poissa mielestä enemmänkin. Jossain välissä jännitin ja sitten mietin, että mitä enemmän jännitän ja odotan sitä isompi pettymys jos ei nappaakaan. Joten nyt jääny mietintä vähemmälle.
Saa nähä kuitenkin illalla, kun meen nukkumaan että saako nukuttua kuitenkaan. Yleensä noi menkat kun on alkaneet heti aamulla ennen seitsemää kun herään töihin...

Joskos tästä lounaalle kipaisisi...

Onnea Tiina! :)

Mulla on taas tänään ollut tällanen kummallinen kummastelupäivä. Aamulla töissä oli niin paha olo et meinas tulla ykä käymään mut ei sit tullu ja olo meni ohi siinä kympin aikaan. Samalla sit huomasin että alaselkä oli osittain ihan kosketusarka se iho. Oon myös ollu kiukkunen viimeiset pari päivää. Miehellekin siitä sanoin ja se vaan totes et saathan sä ajatella mut tänään vois taas yrittää. ;)

Pitää jostain googlettaa ne alkuraskauden oireet.. mut niinhän se on et pessimisti ei pety (..eipä).

Lisäyksenä vielä se, että eilen huippas..

Yhteistyössä