Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tää juttu ei nyt kuulu mitenkään tälle palstalle, mut ajattelin jakaa tän teidän kanssa. Mä sain itse hyvät naurut tästä jutusta. Ihan pakko oli siis kertoo tää myös teille:

10-vuotiaan pojan ”essee” aiheesta "Lehmä".

"Lehmä on kotieläin, mutta niitä on talojen ulkopuolella.
Ne asuvat usein maalla mutta tulevat kaupunkiin kuolemaan, mutta siitä ne eivät päätä itse. Lehmällä on seitsemän sivua; yläpuoli, alapuoli, ylempi puoli, alempi puoli, oikea puoli, vasen puoli ja sisin puoli.
Ylemmällä puolella on pää, se on siksi, jotta sarvet voivat kiinnittyä siihen.
Sarvet ovat sarvesta ja ne ovat vain koristeina. Niitä ei voi liikuttaa, mutta korvia voi. Ne ovat sarvien sivuilla.
Lehmällä on kaksi reikää pään edessä, niitä kutsutaan lehmän silmiksi.
Lehmän suuta kutsutaan turvaksi sen takia, jotta ne voivat sanoa muuuuu....
Alemmalla puolella on häntä, sitä käytetään kärpästen hätistämiseksi, jotta ne eivät kulkeudu maitoon ja huku.
Yläpuolella, oikealla puolella ja vasemmalla puolella on vain tukkaa. Sitä kutsutaan lehmän tukaksi ja se on aina saman väristä kuin lehmäkin.
Lehmän väri on kirjava.
Alin puoli on tärkein, koska siellä heiluvat maidot.
Kun meijeristä avaa kraanan, maito juoksee ulos. Kun maitoa heilutetaan siitä tulee hapanta, mutta miten se tapahtuu, en ole vielä oppinut.
Lehmällä on neljä jalkaa, niitä kutsutaan sorkkaraudoiksi ja niitä voi käyttää myös naulojen vetämiseen.
Lehmä ei syö kovin paljon, mutta kun se syö paljon, silloin se syö aina kaksi kertaa päivässä. Lihavat lehmät antavat maitoa, mutta kun lehmällä on vatsa kipeä, se antaa juustoa.
Juustossa on reikiä, mutta miten ne tekevät juustoon reikiä, sitä minä en ole vielä oppinut. Lehmällä on hyvä hajuaisti, voimme haistaa lehmät kaukaa.
Lehmän lapsia kutsutaan vasikoiksi. Vasikoiden isä on sonni, kuten lehmän mies.
Sonni ei anna maitoa joten sen takia se ei ole nisäkäs.
Niitä jotka hakevat lehmät kun ne tulevat vanhoiksi sanotaan lehmänvangitsijoiksi.
Ne istuvat usein auton edessä. Niin lehmät lahdataan.
Maito laitetaan tetroihin ja me ostamme maidon kaupasta.
Lehmän neljä jalkaa lähetetään puusepälle, sitä kutsutaan uusio käytöksi.

Kuten huomaatte, lehmä on erittäin hyödyllinen eläin, ja tämän vuoksi minä pidän lehmistä valtavasti"

OPETTAJAN KOMMENTTI: "En ole koskaan lukenut vastaavaa"

VIHDOINKIN pääsen nettiin!! Ei sillä, että olisin nettiriippuvainen, mutta...

Takana ihan kauhea viikko, töitä enemmän kun laki sallii (+2h työmatkat joka päivä), netti jumissa ja kp2 menossa. Olen pahoillani että olen joutunut pitämään teitä jännityksessä.

Eli ei plussaa tästä kierrosta. Mutta olen vieläkin aivan varma, että 11 päivää olin raskaana tästä kierrosta.
Sunnuntaina 14. päivä oli viimeinen päivä kun kohdussa tuntui nipistyksiä ja kipua. Maanantaina ei mitään ja tiistaina alkoikin sitten tiputteluvuoto, joten osasin odottaa menkkoja alkavaksi eilen. Hyvin aikainen km takana siis. Mutta nuohan on aika normaaleja, joten ei hätää. :)

On tässä jotain hyvääkin:
-mä voin tulla raskaaksi
-jatkuva kuukausittainen tiputtelu ennen menkkoja ei ole este raskautumiselle, vaan vuodot pysyy poissa tarvittaessa (ihana tieto!!)
-kuukautiskivut on lievemmät kuin koskaan ennen :D Yhden panadolin olen ottanut ja senkin kun aavistelin menkkojen alkavan.

Eli yk4 strarttaa toiveikkain mielin. :) Etsiskelin jo raskaustestejäkin netistä ja ajattelin tilata niitä "perhepakkauksen" saman tien, kun samalla hinnalla saa 25 testiliuskaa kun apteekista saa yhden. :D Ei nuo ehkä kaikkein luotettavimpia ole, mutta eiköhän nuo halvimmat testit aika pitkälle tule samalta liukuhihnalta jostain halpamaasta. Sitten kun testi näyttää plussaa, niin voi sijoittaa parempaan testiin. ;) (vaikka toisaalta vähän ihmettelen, miksi edes vaivaudun testailemaan raskautta tai ovista, kun ne näyttää tuntuvan ihan selvästi muutenkin...)

En muuten olisi ikimaailmassa uskonut, että oireita voi tuntea jo heti hedelmöittymisestä asti. :O

Täällä kun on varmaan moni lopettanut viime aikoina hormonaalisen ehkäisyn, niin auttakaas minua, kun pähkäilen nyt uskallanko lopettaa pillerit juuri ennen matkalle lähtöä..

Tosin luulis että se tiputtelu tulisi vasta sitten vähän ennen menkkoja eikä heti kierron alussa?

Kokemuksia?
happy.gif

Riippuu ihan siitä kuinka tärkeä matka sinulle on (en tarkoita että onko matka tärkeämpi kuin lapsi/yritys, vaan ihan matkana). Minä itse sinun tilanteessasi (matka merenrannalle) en lopettaisi pillereitä ennen matkaa, jos matkaa olisi suunniteltu jo vuosi. Ongelmahan ei välttämättä ole nuo päänsäryt tai tiputteluvuoto, vaan on aivan mahdollista että ekat luomumenkat tuppaa päälle matkan aikana, vaikka viimeinen tyhj.vuoto onkin juuri ennen matkaa. :/ Kurja jos rantalomalla ei pääsisi uimaan ollenkaan.

Että osaa ihmiset olla typeriä kommentteineen! Mikä helvetti siinä on ettei raskauden yritykseen osata suhtautua hienovaraisesti? Vai pitäisikö vaan oikeesti miettiä tarkemmin että kenen kanssa asiasta puhuu?

Ehdottomasti suosittelen. Tätä minä tarkoitinkin jo tuossa aijemmin, kun juteltiin keskenmenoista ja raskaudesta kertomisesta. Meillä kaikilla on kuitenkin menossa (suht) toiveikas ja onnellinen yritysvaihe, toki välillä ottaa päähän kun ei onnistu, mutta aika positiivinen aika kuitenkin. Ja kuitenkin itse vedän myös herneen nenään joistakin (ajattelemattomuuttaan tokaistuista) kommenteista jo nyt, niin entäs kun joku tulisi km jälkeen laukomaan kommentteja ("ei ollut teidän aika saada lasta nyt" "kaikki ei sovi äideiksi"tms) kun itse saattaa elää elämänsä suurinta surua. Se mitä vetäisin nenääni, ei olisi herne, vaan lähempänä vesimelonia.

Viimeksi muokattu:
Lauantai 20.11.

Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Marsku.................29...................1........................28...................25.11
kais-a...................22..................2.........................36...................26.11
Sajj......................22..................3......................30-33...................4.12
SL........................30...................3......................27-28...................5.12
Dahlia- ................21..................12.....................28-31..................6.12
Nanna79..............31...................3........................28.....................8.12
Myy-84.................26..................3........................28....................11.12
Tiina.....................23...................4........................28....................12.12
Mymmeliini...........26..................4........................28....................16.12
mari974...............36...................1........................?........................?
Kittycat.................25..................1........................?........................?
Janette.................29.................~1v.....................?........................?
eppe.....................21...................2.......................?.........................?
ansku83...............27...................2.......................?.........................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

eltsu.......................29............................................joulukuu 2010?
Rose.......................24............................................kesällä 2011
Marjutan................26............................................kesällä 2011

Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10............19.6..........................yk1

-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Mymmeliini, pahoittelut menkkojen alkamisesta mutta kuten itsekin totesit, tilanteessa on myös paljon hyvää. Sulla on myös ihanan positiivinen suhtautuminen asiaan, pidä siitä kiinni. :)

Täytyy tosiaan alkaa miettiä tarkemmin että mitä jakaa kenenkin kanssa. Positiiviset asiat, kuten yrittämisen aloitus ja haaveilu on näköjään helpompia jakaa, mutta kun tarvitsisi kuuntelijaa ja lohduttajaa niin harvassa ovat ne jotka osaavat suhtautua oikealla tavalla. Toden totta "Nyt ei ollut teidän aika" tai "Jos se ei nyt tule niin ei ole oikea hetki" tuntuu vaan veitsen kääntämiseltä haavassa kun itse suree alkaneita menkkoja ja pohtii voiko koskaan saadakaan lasta.

Mutta positiivisempiin tunnelmiin: eilinen gynekäynti oli oikein mieltä kohottava! Kuulin että kipulääkkeitä voi syödä ihan rauhallisin mielin kierron alussa, ennen ovulaatiota. Jotkut lääkkeet voivat vaikuttaa munasolun irtoamiseen ja alkuraskauden keskenmenoihin, joten sain ohjeeksi käyttää kipulääkkeitä sillon kun menkat ovat varmasti alkaneet. Ihanaa, ei tarvitse siis alkaa etsiä sopivaa lääkettä vaan vanhat ja toimivat ovat sallittuja.
Kysyin myös endon mahdollisuudesta ja lääkäri totesi että paras mahdollinen hoitoyritys kipuun on käynnissä eli raskauden yritys. Jos lasta ei ala kuulua niin ensi kesän jälkeen kannattaa alkaa selvitellä syitä. Endon selvittely tai prolaktiiniarvojen mittaaminen (liittyen muihin oireisiin) ovat vielä turhan ennenaikaisia.

Mulla on aivan sairaan ihana gyne, sillä on niin positiivinen suhtautuminen raskauteen. Kun kävin poistattamassa kierukkaa vuosi sitten se kunnioitti mun päätöstäni kieltäytyä hormonaalisesta ehkäisystä (eivät mitkään sovi mulle) ja kyseli raskautumissuunnitelmista. Kun kerroin että parin vuoden sisällä varmaan on ajankohtainen, tämä totesi että mehän voidaan hyvillä mielin käyttää kumia ehkäisynä siihen asti jos se tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Vertailun vuoksi ehkäisyneuvolan terveydenhoitaja jolla kävin samana syksynä suhtautui vähintäänkin neuroottisesti kondomiin eikä sulattanut ajatusta sen käytöstä ainoana ehkäisimenä ollenkaan....
No, näkökulmaero, kaipa se raskauden ehkäisy on ehkäisyneuvolan tädille se elämäntehtävä. :D

Jeejee, ensi viikolla alkaa taas kova yritys. Mieskin on kysellyt että koskas ne päivät oikeen on kun sitä lasta piti yrittää. Taitaa mies olla tempautunut täysillä tähän homaan, tai sitten se vaan tykkää seksistä. :D

Nämä menkat oli kyllä kivuttomimmat koskaan. :) Selvisin tosiaan tuon yhden panadolin voimin, enkä edes tuntenut tarvitsevani enempää lääkkeitä (tuokin taisi olla turha)! :D

Shoppailin jo tulevaa tarvetta varten muutaman raskaustestin. :) Tai no, tämä "muutama" on 25kpl. ;) Niin suhteellista.

Kävin viime viikonloppuna tarkastamassa tuon lähimmän yo-apteekin raskaustestivalikoiman ja on ne kyllä aika hinnoissa nuo testit. Halvin taisi olla 7€ ja loput reilun kympin. Prismasta saa kaksi n. vitosella.
eBaysta tilattaessa 25 testiä (10mIU) tulee postilaatikkoon 6,35€:lla, maksaa siis postikuluineen 0,26€/kpl. Ja ko. testit on samoja, mitä myydään kotitestien nettisivuilla hintaan 1,04-1,75€/kpl (+ postikulut) ja mammaksi:n sivuilla 0,72-2,17€/kpl. Nämä tulee samalta tehtaalta, joten suht luotettavia kai ovat. Näin halvoilla testeillä voin kyllä testailla vaikka huvikseni "kontrolli-negoja" vaikka heti oviksesta lähtien. :D

Ihan naurettavaa rahastusta kauppiaat harrastaa täällä Suomessa! Ihan pistää vihaksi kun tänään kuulin tämän uutisen radiosta:
Yle: Reilun kaupan kahvin kalliimmasta hinnasta hyötyy eniten kauppa | Taloussanomat
Ei ihme että Suomessa on niin paljon köyhyyttä, kun hinnat on kauppiaiden ahneuden takia niin pirun korkeat! Jos saman tavaran saa Briteistä/jenkeistä/Kiinasta kotiovelle neljäsosalla siitä, mitä täällä joutuu samasta tuotteesta maksamaan, niin tuota ei voi enää kyllä laittaa "käsittelykulujen/verojen/tms" piikkiin. Olen ehkä epäisänmaallinen paskiainen, mutta ei minulla ole mitään haluja (eikä kyllä varaakaan) lihottaa jo muutenkin rikkaiden kauppiaiden lompakoita...

Viimeksi muokattu:
Ootteko muuten kokeilleet fertility friendiä?

Mun piti. Kirjauduinkin jo sinne, mutta siihen se sitten jäi. Olen vain liian laiska mittaamaan lämpöjä päivittäin tai kirjottelemaan tuollaiseen taulukkoon oireita. Haluaisin kyllä, mutta liikaa vaivaa. :)

Keskityn pitämään huolta noista kaiken maailman litkuistani (mehu, etikka ja öljy) ja luotan siihen, että te siirrätte nimeäni ylöspäin listalla ja siitä tiedän millon on aika alkaa jännittämään. :)

Viimeksi muokattu:
Apuuva, ei jaksa enää odottaa tuleeko ne menkat vai ei, vielä 3-4 piittkäää päivää!
Mitään kunnollisia tuntemuksia ei kyllä oo, paitsi lämmöt olleet koholla jo aika pitkään, samoin nuha ja nenä tukossa. Mut olin kyllä kipeäkin toissa viikolla, et varmaan sitä vielä. Mitekäs muilla sujuu jännäilyt ym.? Onko jo joulumieltä ilmassa?
Mä tossa just laskeskelin et jos nyt ei oo tärpännyt, niin seuraavan kerran pitäis sit jännäillä jouluaattona suunnilleen! Oispa kiva joululahja ;).

Kiitos Mymmeliini testien hinnoista, taidanpa itse tilata tuolta ulkomailta tästä lähtien. Olen kyllä huomannu miten tavallisia tallaajia täällä suomessa kusetetaan kaupassa (vaikka olenkin siellä töissä), ihan järkyttävän paljon ilmaa joka tuotteessa! Monesti olen miettinyt että muutan ruotsiin tai saksaan, eläminen tulis paljon halvemmaksi :D

Mä kirjauduin ihan mielenkiinnosta tonne FF:n, ihan hiton sekavalta vaikutti joten jätin sen sivun rauhaan :D Ihan riittää perustieto siitä milloin ovikset yms. sattuu kohille.

Nii, kävin viimeviikol siel lääkärin luona mutta en tullut sen hullun hurskaammaks. Jotain se puhui siitä että hän varaa mulle ajan gynelle ja siitä tulee postitse (?!) kutsu. Ja perjantaina kaiken huipuksi iski taas virtsatietulehdus, ja nyt joutuu juoksemaan pissanäytteiden kanssa labraan :P Menee tämäkin kierto pitkin kettuja näitten sähläilyjen kanssa.

Joulumieltä kyllä löytyy, mutta löytyisi enemmänkin jos tietäisi että jouluna vois antaa omille vanhemmille parhaimman joululahjan ;) Tsemppiä kiertoihin siskot! :)

Voisin kertoa myös itsestäni hiukan, vaikka vähänkin myöhässä (aijemmin en vaan millään saanut aikaiseksi kirjottaa ) :/
Olen siis 21v kokki, savosta kotoisin. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä reilu 4 vuotta, ja kesällä juhlittiin häitämme. Lähiaikoina olisi myös muutto ihka omaan kotiin. Ja...
tein tänä aamuna testin, koska olin vuoren varma että ovuloin pari viikkoa sitten (kierron pituudesta ei muuten mitään hajua) ja haaleaakin haaleampi plussa viiva sieltä tuli, joskin hiukan testiajan jälkeen :) vaikka eihän se vielä mitään varmaksi sano, mutta mieli koheni kyllä kummasti. Minäkin tilasin testejä netistä, pitäisi saapua parin päivän päästä, jos sinne jaksaisin odottaa, ennen kuin testaan uudelleen.

Voi eppe, ihanaa! Toivottavasti viiva vahvistuu vielä!

Marskulle voimia kierron vikojen päivien kanssa tuskailuun...toivottavasti tärppää!

Mulle toi fertility friend on ihan paras kun taskukalenterin vuosiruudukosta alkoi loppua tila kesken. :D Tuonne voi kätevästi merkitä kaikki oireet joita jaksaa seurailla. Itse en todellakaan lämpöjä viitsi mittailla enkä ovista metsästää testien avulla, mutta esim. PMS-oireet, seksikerrat ja vuodon saa tuonne kätevästi merkattua. Siellä voi myös tarkkailla kiertoaan erilaisten grafiikoiden avulla, voi että oli kiva tänään huomata ympyrän mallisesta laskurista että 1/3 kierrosta on jo mennyt! :D

Mulla on jotenkin tosi positiivinen olo tämän kierron suhteen. En tiedä johtuuko siitä että olen saanut käännettyä edellisten menkkojen surun taas taistelutahdoksi vai voisiko nyt olla se aika että jotain tapahtuisi. Mene ja tiedä. :)

Pitkästä aikaa tosiaan täällä. Olen tarkoituksella pysytellyt poissa, kun ajattelin, että jos pystyn työntämään raskausasiat vähäksi aikaa pois mielestä, ehkä ne alkaa, kun asiaa ei stressaa. No, ei ole auttanut. Kohta on 5 kk kulunut viimeisistä.

Aiemmin sainkin vinkin, että ehkä se olisi hyvä mennä sinne tohtorin puheille, ennen kuin tulen täältä sveamaalta takasin ja sitten kun olen takaisin kotisuomessa olisi helpompi aloittaa kun kierto olisi kohdallaan. Tosin tässä olisi kuukausi aikaa ennen kuin kotiudun. Toisaalta tekis mieli odottaa, toisaalta haluis ne menkat tähän.

Ostin tänään clear bluen -testejä 2 kpl ja oli kyllä niin kalliita et mä taidan kans tilata netistä jatkossa. Ei täs testin tekemises varmaan nyt oo yhtään mtn järkeä...

Itsestäni sen verran, että varsinais-suomessa asustellaan miehen kanssa, gradu on valmis. Mies on viitisen vuotta vanhempi ja vauvakuume on hänellä ollut jo siitä lähtien kun tavattiin. Mulla on kans ollut jo hetken aikaa kuumetta, mutta aina oon vaan siirtänyt yrityksen aloittamista. Ja sitten ku pääsis tositoimiin, niin ARGH! Menkat puuttuu. Voi däm!

Paljon on teille kyllä sattunut ja tapahtunut. Hienoa kuulla raskauden etenemisestä emmuk. Muille jaksamisia ja plussatuulia!

Keskiviikko 24.11.

Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Marsku.................29...................1........................28...................25.11
kais-a...................22..................2.........................36...................26.11
Sajj......................22..................3......................30-33...................4.12
SL........................30...................3......................27-28...................5.12
Dahlia- ................21..................12.....................28-31..................6.12
Nanna79..............31...................3........................28.....................8.12
Myy-84.................26..................3........................28....................11.12
Tiina.....................23...................4........................28....................12.12
Mymmeliini...........26..................4........................28....................16.12
mari974...............36...................1........................?........................?
Kittycat.................25..................1........................?........................?
Janette.................29.................~1v.....................?........................?
eppe.....................21...................2.......................?.........................?
ansku83...............27...................2.......................?.........................?

nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

eltsu.......................29............................................joulukuu 2010?
Rose.......................24............................................kesällä 2011
Marjutan................26............................................kesällä 2011

Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10............19.6..........................yk1

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Ette arvaa mitä mä menin tekemään...

Ostin ihan pienen pienen karhupuvun. ;D

Ei pitänyt, mutta kun se oli TÄYDELLINEN! Enää puuttuu "sisukset" siitä...

Eipä muuta tällä kertaa. :)

Ette arvaa mitä mä menin tekemään...

Ostin ihan pienen pienen karhupuvun. ;D

Ei pitänyt, mutta kun se oli TÄYDELLINEN! Enää puuttuu "sisukset" siitä...

Eipä muuta tällä kertaa. :)

Anteeks minkä? :D Eiku jooo, hämeen hidas... :D

Mitäpä kuuluu Janetelle ym "hiljaisimmille" haaveilijoille?

Täällä kärvistellään virtsiksen kourissa, luultavasti. Kohta viikon odotellu lääkkeitä, mutta huomenna saa vasta testien tulokset ja reseptin mikäli tulehdusta on. Ihan outoa touhua, viimeeksi sain lääkkeet heti pikatestin tuloksen jälkeen. Ja kaiken lisäksi maha on kipeilly jo viikko oviksen alkamisesta. Yhtä tuskaa siis :D

Viimeksi muokattu:
Heippa!

Niinhän siinä tietysti kävi, että tänään alkoi vuoto odotetusti...Ärsyttää aika kovasti, vaikka jotenkin tiesinkin tän...Aina voi tietysti toivoa että oliskin jotkut valemenkat ;). Mutta olis kyllä aika hyvä tuuri, jos ekasta yrityskierrosta heti nappais.
Onkos kukaan muu saanut vierailijoita tai testaillut?

Anteeks minkä? :D Eiku jooo, hämeen hidas... :D

Täällä kärvistellään virtsiksen kourissa, luultavasti. Kohta viikon odotellu lääkkeitä, mutta huomenna saa vasta testien tulokset ja reseptin mikäli tulehdusta on. Ihan outoa touhua, viimeeksi sain lääkkeet heti pikatestin tuloksen jälkeen. Ja kaiken lisäksi maha on kipeilly jo viikko oviksen alkamisesta. Yhtä tuskaa siis :D

;D Parempi myöhään kun ei ollenkaan.

Mutta ihan tosi outoa, että sut pistetään odottamaan testituloksia, jos epäillään virtsatulehdusta! :O Minulle on aina isketty resepti kouraan, jos on ollut pieninkään mahdollisuus että ko. tauti olisi päällä. Mitään testejä ei ole ikinä otettu. Näin ollen mulle on jäänyt sellainen kuva, että virtsis pitää hoitaa mahd. pian, ettei se ehdi nousta munuaisiin saakka. Ja äiti (sairaanhoitaja) on neuvonut menemään vaikka päivystykseen jos on epäilys tuosta, koska hoito pitäisi aloittaa pian. Vähän ihme meininkiä tuo että laittavat sinut odottamaan...

Viimeksi muokattu:
Torstai 25.11.

Yrityksen aloittaneet:

Marsku.................29...................2........................28...................22.12

Plussanneet:

Täällä yksi lisää haaveilijoita. :) Minä 26v, mies 27v. Yhdessä ollaan oltu 6,5v. Asuttu yhdessä 5,5v, omistusasunnossa puoli vuotta. :) Kumpikin vakituisessa työssä.

Annetaan vauvan tulla jos on tullakseen, ei yritetä mutta kuitenkin.. :) Maanantaina lopetettu vuosikausia jatkunut ehkäisy, joku 5v ollut käytössä Evra laastari. Voiko tästä vielä päiviä laskea kun ei ole tullut kun normaali tyhjennysvuoto?

Torstai 25.11.

Yrityksen aloittaneet:

Marsku.................29...................2........................28...................22.12
kais-a...................22..................3.........................34...................27.12
Rht........................26...................1.......................?.........................?

Plussanneet:

Tervetuloa Rht :)

Tuosta on aina välillä puhetta, että mikä lasketaan ensimmäiseksi yrityskuukaudeksi. Itse olen sitä mieltä, että heti alkaa yk1, koska onhan se ihan hullua, jos näin ei ole, kun kuitenkin voi heti raskautua.."Raskauduin yk 0:lla" kuulostaa aika hassulta :)

Nuo laastarit onkin kyllä itselle vieraita..milloinhan niitä ensimmäisiä menkkoja voisi tuolloin odotella? Tai siis plussaa tietysti :D

Höh, myötäharmistus Marskun menkkojen alkamisesta. Ei muuta kun uuteen yritykseen uudella tarmolla!

Dahlialle
tsemppiä virtsiksen kanssa kamppailuun, itse sairastin mokoman viime viikolla ja antibioottikuuri päättyy viimein tänään. Toivottavasti saat heti hyvän lääkkeen, minä kun jouduin hakemaan toisan kuurin kun ensimmäinen ei tehonnut. Ensiapuna suosittelen paljon karpalomehua, ei poista tulehdusta mutta helpottaa oloa.

Mymmeliini, mä oon täällä kutonut koko syksyn pienen pieniä töppösiä ja villapaitoja, ihan vaan omaan varastoon. Kohta noita alkaa tosin riittää lahjaksikin. :D
Täytettä odotellaan täälläkin saapuvaksi. <3

Täällä ollaan oltu ahkerana, tänään saatiin jopa suoritettua yksi täsmäisku kun tunsin oviksen. Ensimmäinen täsmäisku tämän yrityksen aikana joten saas nähdä jos vaikka kantaisi hedelmää! Aikaisemmin ollaan päästy sänkyhommiin 1-2pv ovulaation ympärillä ja olen ajatellut sen riittävän. Voihan se riittääkin sillä siittiöt elävät monta päivää ja munasolukin VOI olla hedelmöitettävissä vielä vuorokausikin ovulaation jälkeen.

Tänään muuten tajusin eläväni onnellista aikaa kun voin toteuttaa kahta suurta haavettani opiskelemalla ammattia johon olen pitkään hingunnut ja yrittämällä lasta josta olen kauan haaveillut. Ehkä kamalinta on ollut elämässäni sellainen aika kun olen unelmoinut mutten ole olosuhteiden pakosta voinut tehdä unelmieni eteen vielä konkreettisesti mitään. Nyt olen matkalla monen haaveeni luokse, ihanaa!

Joitain vuosia sitten olin pari kuukautta käyttämättä laastaria ja silloin menkat tuli ihan normaalisti. Odottelen siis menkkoja tai plussaa joulukuun puolivälin tienoilla. :)

Yhteistyössä