Esikoisen haaveilijoista plussanneet <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myy-84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oho tuolle Dahlian kohdunkaulalle, onneksi ei kuitenkaan ole tuon enempää lyhentynyt. Oletko itse huomannut että olisi jotain "hullusti" tai onko tilanne antanut mitään muita merkkejä itsestään? Mietin tässä vaan että mistähän ihmeestä sen sitten voi tietää jos kohdunsuun tilanne jotenkin elää...

Lillille voimia hieman kivuliaaseen alkuun, onneksi tilanne on menossa parempaan päin. Kuulostaa viisaalta hoitaa itsensä kuntoon ennenkuin alkaa yrittää imettämistä uudelleen jos vielä siltä tuntuu. Eipä se imetys ainakaan MUN mielestä ole mikään ehdoton juttu; tilanteet voi olla niin erilaisia että joskus imetys ei kertakaikkiaan onnistu, sitä varten on korvikkeita.

(.)
Tänne ei kuulu sen kummempaa. Hämmästelen päivä toisensa jälkeen miten olen (vielä) näin hyvässä kunnossa. Liikunta on kyllä jäänyt flunssailun takia, mutta eipä ole selkä ollut viikkoihin kipeänä eikä liitoskipujakaan ole vielä (kai?) näkynyt. Työt alkoi tällä viikolla, niitä olisi tarkoitus jatkaa äitiyslomaan asti. Mahan kasvu vähän hidastaa työtahtia, etenkin kaikki kyykkiminen on hankalaa, mutta onneksi meillä muu työporukka auttaa jos jotain ei saa itse tehtyä. Mun työni sisältää paljon sisätiloissa kävelemistä, joten kunto pääsee samalla kohoamaan kivasti. :)

Supistuksia ei ole täällä ollut viimeisimmän tosi rajun flunssan jälkeen. Sillon kävin lääkärissä oltuani viikon TOSI kipeenä, sain lopulta antibiootit virtsatietulehdukseen. Pissivaivat ja supistelut jäi kuurin myötä pois. Lääkäri teki varmuuden vuoksi sisätutkimuksen tuolloin, oli huojentavaa kuulla että paikat oli supistelusta huolimatta pysyneet nätisti kiinni ja kiinteinä, kohdunsuutakin oli kuulemma "ainakin se 3cm" jäljellä.

Täällä on huomenna 22vko täynnä. Se on mun mielestä jotenkin huojentava rajapyykki, sillä sen täytyttyä sikiötä aletaan terveydenhuollossa kohdella syntymättömänä lapsena, jonka voinnin eteen tehdään kaikki mahdollinen. Esimerkiksi kun joskus vkolla 14 soitin Naistenklinikalle kysyäkseni kipeistä supistuksista, puhelimeen vastannut kätilö totesi että noin varhaisilla viikoilla ei keskenmenoille voida tehdä mitään ja heillekin pääsee sisään vasta vkon 22 jälkeen. Todella toivon että raskaus sujuu loppuun asti näin hyvin, mutta mieltä huojentaa että saadaan kuitenkin kaikki mahdollinen apu jos lapsi yrittää alkaa syntyä etuajassa.

Käytiin uudessa kokoarvio ultrassa. Arvio oli vähä alle 3400 g. Mutta paikat kuulemma hyvin kehittyneet ensisynnyttäjäksi. Kohdunsuu 2 cm auki. Eli hyvällä tuurilla vois avautumisvaihe sit h-hetkellä olla lyhyt. Vuodenvaihteen jälkeen taas polille meno, ultraillaan taas ja kovasti lääkäri käynnistyksestä jutteli. Sekin mahdollisuus tietty on, että syntyisi ennen sitä itsestään, ei kyllä tunnu siltä. Toivon kyllä et syntyisi ensi vuoden puolella. Lupasivat että käynnistyksen suhteen mun toiveilla on merkitystä. Oon kyllä itse valmis siihen, ainakin jos supisteluja ei ala tulla pilkuhiljaa lisää. Tuntuu et en ota riskiä et on sit liian iso vauva ja/tai mennään yliajalle. Tammikuun ekalla vkolla on siis 38+ ja painoarvio varmaan siellä 3800 g tuntumassa jos kehitys jatkuu ennallaan. Ei tämä joulu yhtään varmaan laihduta meitä kumpaakaan :-)

Haluatko kokeilla uusia tuotteita ilmaiseksi ja jakaa testipakkauksia kavereillesi?
Buzzador hakee ensivuoden kampanjoihin uusia testaajia. Kun olet kokeillut tuotetta, raportoit mielipiteet netin kautta. Helppoa ja täysin ilmaista. Jokaiseen kampanjaan osallistuminen on vapaaehtoista.

Buzzador hakeee testaajia kohderyhmistä:
* Vuonna 2011 syntyneet lasten vanhemmat
* Raskaana olevat!
* Teinit vuosimallia 94-97

Rekisteröidy linkkini kautta, niin minä saan buzzador pisteitä ja pääsen helpommin ensi vuonna myös kampanjoihin mukaan.
Linkki: http://www.buzzador.com?refstr=vw1309
(jos jossain vaiheessa kysytään minun tunnusta, niin se on vw1309)

Olen itse aiemmin päässyt testailemaan mm. vaippoja, shampoota, lihaliemivalmistetta, lastenruokia jne jne. :)!

Tässä vielä buzzadorin virallinen ilmoitus:

Hei!
Tarvitsemme jälleen apuasi!
Moni yritys on kiinnostunut toteuttamaan kampanjoita kanssamme vuoden 2012 keväällä. Raskaana olevat, vauvojen ja pienten lasten vanhemmat sekä teinit ovat erittäin suosittu kohderyhmä - osaksi sen vuoksi, että moni asiakkaistamme toimii kyseisellä sektorilla, mutta osaksi myös sen vuoksi, että pienokaiset "vanhenevat" nopeasti ja tämän vuoksi meidän täytyykin värvätä ja täydentää jäsenrekisteriämme jatkuvasti.
Pyydämme apuasi seuraavien kohderyhmien värväyksessä:
• Raskaana olevat ja vanhemmat joiden pienet lapset ovat syntyneet 1. tammikuuta 2011- 31. joulukuuta 2011 välisenä aikana
• Teinit jotka ovat syntyneet vuosina 1994-1997.
Mitä enemmän meillä on oikeaan kohderyhmään kuuluvia Buzzadoreja, sitä enemmän voimme toteuttaa laajempia ja hauskempia kampanjoita näille kohderyhmille!

Tunnetko pienten lasten vanhempia tai teinejä?
Arveletko, että heidän mielestä olisi mukavaa toimia Buzzadorina ja saada mahdollisuus kokeilla mielenkiintoisia tuotteita ja palveluja sekä tietysti keskustella niistä ystävien kanssa?
Värvää heidät Buzzadoreiksi!
Käytä alla olevaa linkkiä värvätessäsi:
http://www.buzzador.com?refstr=vw1309

Värväyskampanja on voimassa tästä päivästä alkaen 15. tammikuuta 2012 asti.

Onnea pojasta Lilli!! Tuon kokoisen beibin ponnistaminen maailmaan on kyllä kunnioitettava teko. :) Ja ei ihme että paikat on kipeänä pitkään. Mä en pystynyt istumaan yli 2 viikkoon, vaikka meidän tyttö olikin aika pieni sintti, yli 1,3kg (!!) ja 6cm pienempi kuin teidän poika.

Tsemppiä myös imetykseen! Kuten Myy sanoikin jo, niin kasvaa ne vauvat korvikkeellakin. :) Mutta jos lopetat imetyksen, saatta myös maidontulo loppua, jolloin et voikaan imettää enää vaikka myöhemmin haluaisitkin. Pumppaus on hyvä keino pitää yllä maidon tuotantoa ja kannattaa kokeilla myös jos rintakumeista olisi apua (Ainun isommat rintakumit on ainakin hyviä). Jotkut sanoo että nuo häiritsee vauvan imuotetta, jos niitä käyttää pitkään. Itse en olisi voinut imettää kivun takia ollenkaan, mutta noilla se onnistui. Tyttö söi pelkästään noiden kumien avulla ekat 2kk, mutta nyt kun ikä lähentelee 3 kuukautta, niin pärjätään jo ilman. :) Mä luulen että tuo kipu johtui vaan vauvan pienestä suusta, koska tuo on korjaantunut kokonaan lapsen kasvaessa.

Kohdunsuu 2 cm auki. Eli hyvällä tuurilla vois avautumisvaihe sit h-hetkellä olla lyhyt.

Mulla oli myös tämä lähtötilanne ja avautuminen todellakin tapahtui nopeasti. Siitä kun tajusin supistusten alkaneen meni n.2,5h kun olin täysin auki. :) Toivottavasti sulla ei tämä mene ihan näin nopeasti, sillä tätä tahtia avautuessa on se riski, ettei ehdi synnärille ennen kuin lapsi syntyy. Toisaalta onneksi en joutunut kestämään näitä suppareita kellon ympäri. Mulla supistusten välinen aika oli laskettavissa sekunneissa, ei suinkaan minuuteissa.

Meillä menee tosiaan kaikki hyvin. Tyttö on ihana, terve ja kasvaa hyvin. Mä olen toipunut lähes kokonaan raskaudesta, turvotusta on vielä ja siitä johtuvia nivelsärkyjä mutta muuten kaikki on ok. Tai no, joku dementia vaivaa, unohtelen ihan tavallisiakin asioita, mm. jälkitodistuksen viennin kelaan.

Paljon jaksamisia ja hyviä keskiraskauden energisiä raskauspäiviä etenkin Myylle ja Dahlialle ja tsemppiä loppuviikkojen kärvistelijöille. :)

En ole muistanut käydä täällä päivittelemässä tapahtunutta :-) Meille syntyi poika 29.12., rv 37+3. Painoa oli reilu 3600 g, että hyvänkokoinen poika. Kaikki hyvin, sairaalassa meni viikko, se oli tylsää. Keltaisuutta oli niin valohoidossa oltiin kahteen kertaan.
Nyt kotona oleillaan, haetaan uutta vuorokausirytmiä pikkuhiljaa koko porukka. Vauva on kiltti ja nukkuu paljon, nyt viime päivinä alkanut oleen hereillä kyllä jo pitempiä aikoja.

Oho tuolle Dahlian kohdunkaulalle, onneksi ei kuitenkaan ole tuon enempää lyhentynyt. Oletko itse huomannut että olisi jotain "hullusti" tai onko tilanne antanut mitään muita merkkejä itsestään? Mietin tässä vaan että mistähän ihmeestä sen sitten voi tietää jos kohdunsuun tilanne jotenkin elää...

Jos nyt sit kerkeis vastaamaan :D eli en kyllä ite huomannu et mikää olis pielessä. Kovasti oli tuona aikana stressiä ja kiirettä töissä mutta eipä sitä tullu ajatelleeks et se siitä lyhenis näin aikaseen, onhan ne muutkin äitiyslomaan asti töissä :o Mut niin se vaan kostautu ja jouduin jäämään viime viikolla saikulle äippälomaan asti, supistuksia alkoi tulemaan niin ahkeraan ja selkä ei enää kestäny istumista eikä seisomista. Kohdunkaula sen sijaan oli ehkä millin verran pidentyny, mut lääkäri kuitenki pisti lomalle ettei se vaan ala lyhenee entisestään suppareitten takia.

Nyt ollaan kotoiltu ja laiskistuttu entisestään :D Hui, jos meilläkin poika tupsahtaa maailmaan yhtä aikaseen kuin Tigulla niin eihän meillä ole kun seittemisen viikkoa aikaa! Ja vaikka mitä tekemättä :o eli pyykille mars :D

Hyviä vointeja mammoille! :)

Dahlia rv 29+4

Viimeksi muokattu:
Oi, Tigulle kovasti ONNEA! Hienon kokoiseksi oli ehtinyt poika kasvaa vaikka noin "aikaisin" syntyi. Ihanaa että olette jo kotona ja kaikki kunnossa. :)

Dahlialle harmitus suppareiden takia. Pystytkö kotona kuitenkin elämään ihan normaalia elämää, vai rajottaako supistelu liikkumista ja touhuamista?

(.)
Täällä energinen keskiraskaus jatkuu, tuntuu siltä että voin vaan koko ajan paremmin. :o
Sokerirasituksessa tuli käytyä, sieltä saatiin puhtaat paperit. Paino on noussut aika kohisten, mutta olinkin kesällä aika kammottavan laiha keväisten kilpirauhasongelmien takia joten en ota ihan kamalaa stressiä painosta. Puolivälissä oli jo 10kg tullut lisää, toivon kuitenkin ettei ihan samaa tahtia mennä loppuun asti.
Muuten kaikki on paremmin kuin hyvin! Tyyppi liikkuu päivittäin kovasti, liikkeet alkaa olla jo tosi vahvoja. Äitiyslomaan ja vuosiloman alkuun on enää 8vko, kamalan nopeasti aika menee. Ihan mieletöntä että pian meilläkin on kotona pieni ihme. <3

T.Myy rv 25+1

Heipparallaa!

Täällä odotellaan kovasti lähtöä synnärille, tosin mitään erikoisempaa "synnytysoiretta" ei vielä ole. Poitsu on rojahtanut alaspäin ja vissiin tuota limatulppaa on alkanu irrota, eli eiköhän me olla yhdessä kasassa vielä parin viikon päästä :D
Supparit rauhoittui (tietenkin) ja liikuntakielto poistui mut en siltikään uskalla/pysty lähteä lenkille tms. kun paikkoihin koskee niin pirusti.

Melkein kaikki tavarat on jo valmiina, petiä myöten, eli me vaan odotellaan.. :)

Mites Myy jakselee? Ja muut äipät? :)

Dahlia 38+1

Pikapäivitys, meille syntyi pikkuruinen poika 22.3. klo 22.19, pituutta löytyy 49 senttiä ja painoa 3342g. Synnytys kesti reilut 19 tuntia, ja alkoi vesien menolla. Tänää päästiin kotiin harjoittelemaan elämistä tuhinavillen kanssa :) viikkoja oli kasassa 39+3.

Dahlia ja Vihtori 3 päivää

Onnea Dahlia!

Seuraavaks sitten Myy :)

Ja uhkaavasti siltä näyttää, että tämä ketju loppuu siihen, kun on kirjoittelut ja uudet odottajat hiipuneet..
Jollei porukalla ole kiinnostusta perustaa facebookiin sellasta salaista ryhmää ja jatkaa siellä..? Tosin siellä pitää toki omalla nimellä olla, mutta keskustelut tai edes ryhmään kuuluminen ei muille näy (meillä on kaksplussan porukan kanssa tuollainen ryhmä ja onkin kyllä todella aktiivinen).

Eltsu ja poitsu reilu 5kk jo :)

Onnea Dahlia!! :) Vihdoin sait sinäkin käärön syliin. :)

Naamakirjaa kannatetaan täälläkin :) Tänne tulee tosi vähän kirjoiteltua, kun ei vaan jotenkin tule käytyä näillä sivuilla (ajanpuutteen&laiskuuden vuoksi). Facessa taas roikun 24/7, tai no en koneella kuitenkaan koko ajan. ;)

Tyttö voi ja kasvaa hyvin. Tänään tulee puoli vuotta täyteen. :) Ihan älyttömän nopeasti aika menee.

RHT, mä taidan ainakin toistaiseksi skipata tuon ketjun. ;) Nautin täysillä tästä yhdestä ja haluan antaa hänen olla vauva pitkään. :D

Eli sitten homma pitäis varmaan tehdä niin, että laitatte mulle yksärillä oman nimenne ja pyydän teiät kaveriks sen perusteella facebookissa, jotta saan lisättyä siihen ryhmään. Jos siis halutaan sellainen salainen ryhmä..
En ole varma voiko sen kaverina olemisen poistaa sitten kun on ryhmään liitytty, mutta ainakin voi rajata niin etten nää teidän profiilia jos haluatte :) Kun sellaseen ryhmään ei voi lisätä kuin kavereita..

Sinnehän voi sitten lisätä listoja syntyneistä, valokuvia halutessaan ym. :)

Ja jos joku ei ole rekisteröitynyt tänne niin pitää keksiä joku muu keino..

Onnea Tigu ja Dahlia!!! mä olen aina välillä käynyt etsimässä miedän ryhmää tuolta vauvan hoito puolelta ja ihmetellyt että onko sitä poistettu..nyt sitten tänään löysin sen täältä, ja nähtävästi emme ole siirtyneet vielä, mutta tottakai ei kun osa meistä vielä ei ole synnyttänyt.. :) tsemppiä teille, ei ole pitkä matka enään.. :D

kannatan fb-ryhmää ja laitoin eltsulle jo yksitysviestin, niin harvoin kuitenkin olen täällä mutta fb auki 24/7 ja siellä olen aina kun poika ei vie aikaani..
istuin äsken lukemassa meidän ryhmän juttuija sillon kun vielä yritimme kaikki vauvaa kun 30.3. oli vuosi sitten siitä kun plussasimme, ja kyllä kieltämättä tuli tippa linssiin kun luki oman kirjoituksen siitä miltä tuo plussaaminen tuntui, ja kaikki oireet ennen sitä ja sen jälkeen..ei voi uskoa että poika kohta täyttää 4 kk!! aika se menee niin nopeasti..

Noh, vähän päivitystä meidän arkeen:
kuukauden jaksoin pumpata sitten maitoa ei enään tullut ja siirryttiin kokonaan korvikkeelle..kun 20.3.olimme 3 kk neuvolassa saimme "luvan" aloittaa kiinteät, joten aamu ja ilta puurolla aloitettiin, ja olemme perunnaa ja bataattia ehtineet jo syödä.. peruna ei maistu niin hyvälle, bataatti menee kovalla vauhdilla alas.. :D
ensi viikolla kokeillaan porkkanaa.. :)
viime neuvolassa pojan mitat oli 7020 ja 65 pitkä, kovasti kasvetaan.. :)
masulta selälle käännytään jo, ja "uidaan" kovasti selkäuinita eteenpäin lattialla.. :) masulla viihdytään ja yritetään kylä eteenpäin mutta nopeasti suuttuu kun ei liiku minnekkään.. xD

Mymmeliini: oli se aika raskasta ponnistaa tuon kokoinen beibe maailmaan mutta luulen että se on yhtä raskasta ponnistaa pienempikin, varsinkin jos ei ole mitän mihin verrata.. :D

Sori, en ollut huomannut kun noista yksityisviesteistä ei tule mitään ilmoitusta ja täällä on ollut niin hiljaista..Mutta nyt on lisätty :)
Toivottavasti muutkin löytäisi vielä mukaan! :)

Yhteistyössä